Un alt ofertant a contestat elementele comunicate de Metrorex ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor privind licitaţia pentru achiziţia celor 51 de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou.
"Referitor la procedura de licitaţie deschisă având ca obiect achiziţia a 51 de trenuri pentru Magistrala 5 de metrou, vă comunicăm că în data de 23.03.2015 a fost înregistrată la S.C. Metrorex S.A. depunerea unei noi contestaţii (cea de a doua), formulată de către unul dintre ofertanţi, cu privire la elementele comunicate acestuia ca urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor", se arată într-un comunicat al Metrorex remis redacţiei.
În conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, autoritatea contractantă urmează să procedeze la informarea şi transmiterea unei copii a contestaţiei către toţi ofertanţii participanţi la procedura de achiziţie şi să transmită punctul său de vedere către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi contestatoare.
Licitaţia vizează achiziţia a minim 43 şi maxim 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.
Pentru acest contract, cu o valoare estimată de aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, Metrorex a primit oferte din partea Astra Vagoane, Alstom, CAF, CSR (China) şi Pesa (Polonia).
Metrorex anunţa în decembrie că amână până cel târziu în luna martie desemnarea câştigătorului contractului, din cauza "complexităţii ofertelor".
La 10 martie, administratorul metroului bucureştean a comunicat că a finalizat etapa de evaluare a ofertelor, dar rezultatele finale, stabilirea câştigătorilor şi atribuirea contractelor de achiziţie publică vor fi comunicate printr-un anunţ de atribuire, publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, după expirarea termenelor de contestare sau soluţionare la CNSC.
Contractul estimat la 1,556 miliarde lei fără TVA, va fi finanţat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, şi bani de la buget, potrivit anunţului de participare lansat la jumătatea anului trecut de Metrorex.
Luând în calcul valoarea estimată, contractul ar fi cel mai mare de acest tip încheiat până în prezent de Metrorex.
Metrorex a mai atribuit companiei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), în anul 2011, un contract în valoare de 97 milioane euro, pentru livrarea a 16 garnituri. Acordul a fost extins la finele anului trecut cu încă opt trenuri, cu un cost de 47 milioane de euro.
Parcul de metrouri al Metrorex include în prezent mai multe trenuri vechi produse de Astra Arad. Cu francezii de la Alstom, Metrorex a încheiat în 2003 un contract cu o durată de 15 ani pentru asigurarea serviciilor de mentenanţă a trenurilor.
Cele mai multe trenuri ale Metrorex sunt produse de compania canadiană Bombardier.