Compania CES, membră a grupului ALTEX şi primul mare producător român de calculatoare, a înregistrat în trimestrul al doilea o cotă de piaţă de 9,6% din totalul pieţei (desktop-uri, notebook-uri şi servere) şi o creştere de 16,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Conform IDC, CES îşi menţine astfel poziţia de lider în rîndul producătorilor autohtoni şi urcă pe treapta a doua în topul general al producătorilor de PC-uri din România.
CES deţine 13,8% cotă de piaţă pe segmentul desktop-urilor prin cele două mărci proprii - DAVIO şi MYRIA şi aproape 2% pe segmentul notebook-urilor, exclusiv prin MYRIA. În ceea ce priveşte distribuţia brandurilor, DAVIO rămîne în continuare în topul vînzărilor companiei, cu 7,8% din totalul pieţei, în timp ce MYRIA reuşeşte să atingă, la numai cîteva luni de la lansare, aproape 2%, mizînd pe o soluţie hardware avansată, completată prin software original preinstalat. Portofoliul MYRIA cuprinde 9 configuraţii desktop dedicate pentru fiecare segment de piaţă, Consumer şi Business, şi două modele de notebook-uri. Prin MYRIA, CES se orientează mai puternic pe segmentul sistemelor portabile şi estimează o cotă de piaţă de 4% la nivelul întregului an. În ceea ce priveşte segmentul Retail, cota de piaţă CES este estimată la 30% prin prisma poziţiei grupului ALTEX, care asigură distribuţia la nivel naţional.
CES deţine cea mai modernă linie de asamblare din Sud Estul Europei care asigură controlul 100% automat al producţiei şi testării PC-urilor, capacitatea de producţie la CES fiind de 1 PC/minut.