Conducerea CEZ România vrea să îşi extindă prezenţa pe piaţa locală a staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice printr-o nouă investiţie de acest fel, în luna decembrie, la Craiova, prima şi singura unitate de alimentare auto a grupului ceh în ţara noastră fiind deschisă la Piteşti.
Investiţia într-o staţie de alimentare pentru maşinile electrice este de circa 3.000 - 4.000 de euro, pentru dotările standard, iar reprezentanţii companiei susţin că bateriile maşinilor se încarcă în doar 30 de minute, staţia având o putere de 22 de KW. Totodată, aceştia au spus că există trei clienţi care folosesc staţia lor de la Piteşti, în mod gratuit pe moment, însă au menţionat că, pentru 100 de kilometri parcurşi de maşină, costul curentului consumat este echivalentul a circa 11 lei.
În plus, CEZ România vrea să achiziţioneze autoturisme Renault ZOE şi Toyota Prius, pe care angajaţii săi să le folosească prin oraş. Oficialii companiei au mai spus că aceste proiecte pilot se regăsesc în fiecare ţară în care grupul CEZ este prezentă, piaţa staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice fiind la început de drum în regiunea în care activează.
Pe lângă aceste investiţii planificate, oficialii CEZ au precizat şi planurile pe care le au pentru modernizarea staţiilor de transformare a energiei electrice, menţionând investiţia de aproape 7 milioane de euro realizată pentru refacerea staţiei Craiova Centru.
"În prezent, din cele 142 de staţii de transformare pe care le avem, 75 dintre ele sunt fără personal, fiind conduse de dispecerii de la Craiova Centru, care le coordonează activitatea", a spus directorul de strategie, Miron Alba, precizând: "Cred că staţia Craiova Centru este cea mai importantă pentru noi, pentru că alimentează cu energie electrică aproape 40% din municipiul Craiova, aici intrând şi instituţiile publice".
Potrivit sursei citate, consumul începuse să crească şi de aceea CEZ a luat decizia să realizeze această investiţie, pentru a avea o staţie etalon în Oltenia.
"Modernizarea completă a echipamentelor ne-a costat 6,7 milioane euro. Am colaborat cu multe firme şi constructori români, printre care Electroputere şi Electromontaj", au explicat reprezentanţii CEZ, menţionând că banii au fost asiguraţi din sursele proprii ale CEZ Distribuţie, iar clădirea poate să reziste la cutremure cu magnitudini de peste 8,5.
Per total, 26% din toată reţeaua de distribuţie a fost modernizată pe zona Oltenia, susţin oficialii companiei, care au precizat că CEZ are 75 de posturi mai mici de transformare, a căror modernizarea vrea să o finalizeze în acest an, ultimele şapte unităţi fiind prevăzute pentru începutul lunii decembrie.
CEZ România a înregistrat, la finele anului trecut, un profit înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) de 478,9 milioane de lei, în scădere cu 452,1 milioane de lei faţă de anul 2013. Scăderile au fost înregistrate în activitatea de producţie a energiei eoliene (565,8 milioane lei), fiind cauzate în principal de neprimirea certificatelor verzi pentru parcul Fântânele Vest (Tomis Team) şi pentru parcul Cogealac (Ovidiu Development). De asemenea, cantitatea de energie distribuită consumatorilor finali a fost de 6.316 Gwh în 2014, ceea ce reprezintă o uşoară scădere faţă de anul precedent, ca urmare a scăderii consumului de energie în special în zona consumatorilor non-casnici.
Directorul general al CEZ România, Martin Zmelik, a explicat recent că firma are în pregătire produse mai complexe pe care să le ofere clienţilor, întrucât piaţa de energie este în continuă schimbare, consumul se menţine pe tendinţă de scădere, iar consumatorii devin mult mai sofisticaţi în cererile lor. Printre serviciile ţintite se numără cele aferente eficienţei energetice şi managementului consumului, CEZ fiind în discuţii cu mai multe companii pentru dezvoltarea de parteneriate. Pentru viitor, CEZ nu planifică noi achiziţii în ţara noastră, ci continuarea investiţiilor în reţele şi îmbunătăţirea performanţei serviciilor.