Căile Ferate Române (CFR) a deschis ieri ofertele pentru modernizarea liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor, a cărei sursă de finanţare va fi asigurată din fonduri comunitare, cu o valoare contractuală estimată la 8,35 milioane lei, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Obiectivul general al lucrării "Reactualizarea Studiu de Fezabilitate pentru electrificarea şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor" constă în electrificarea şi modernizarea liniilor de cale ferată existente pentru circulaţia cu viteza maximă de 120 km pe oră pentru trenurile de călători şi 80 km pe oră pentru trenurile de marfă, preluarea parţială a traficului dinspre/spre vestul Europei şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV pan european de pe teritoriul ţării noastre.
Proiectul de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor este cuprins în strategia Ministerului Transporturilor şi în Master Planul General de Transport.
Reactualizarea studiului de fezabilitate este necesară pentru evaluarea caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale liniei existente, analiza mediului socio-economic, instituţional şi juridic şi pentru realizarea scenariilor de dezvoltare.
Sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri comunitare, iar valoarea totală estimată a contractului este de 8.353.831 lei (fără TVA), în timp ce durata de valabilitate va fi de nouă de luni de la data atribuirii, se precizează în comunicat.
La licitaţia deschisă au depus documentaţie cinci firme româneşti şi străine: Egis Romania, asocierea Systra - Irimat Cons, asocierea Acciona Ingenieria - Baicons Impex, Abed Nego Com, Consis Proiect. De asemenea, în perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare.