CFR a reabilitat doar 31 km de cale ferată în 2008 cu bani de la buget, conform alocării bugetare de 80 milioane de lei, potrivit contractului de activitate al companiei. Reţeaua feroviară a României are 10.820 km, respectiv peste 20.000 km de cale ferată desfăşurată. Potrivit Asociaţiei Industriei Feroviare din România, în infrastructura feroviară, aproape 5.000 km de linii, 65% din poduri, 80% din podeţe şi macazuri, 85% din instalaţii şi 95% din liniile de contact sunt scadente la reparaţii.
Potrivit Agerpres, CFR SA a cheltuit, în 2008, circa 40 milioane de lei de la buget pentru reabilitarea acestor 31 km de linii, la care se adaugă opt poduri reabilitate, patru terasamente şi şapte tuneluri feroviare.
Compania a mai reparat 83 km de cale ferată, care au beneficiat însă de finanţare externă şi de co-finanţare de la buget. În această situaţie s-au aflat şi 64 de poduri, 47 de terasamente şi 46 de instalaţii feroviare. Conform contractului de activitate al CFR SA, necesarul de reparaţii pentru anul trecut se ridica la 300 km de cale ferată, 96 de poduri, 88 de terasamente şi 52 de tuneluri.
Pentru a se asigura, însă, un nivel de reabilitare şi întreţinere a căii ferate care să ducă la reducerea riscului de accidente şi să se asigure viteza proiectată, suma necesară este de 1,64 miliarde de lei, din care 520 milioane de lei pentru întreţinerea liniilor şi 420 de milioane de lei pentru întreţinerea instalaţiilor. Sumele alocate, însă, pentru întreţinere sunt minime în condiţiile în care CFR SA înregistrează pierderi mari în fiecare an.
CFR SA nu a primit, începând din 2001, în niciun an banii solicitaţi pentru cheltuieli, reparaţii şi întreţinerea reţelei existente, potrivit reprezentanţilor companiei. Ei au menţionat că anul 2008 a fost primul în care compania a funcţionat fără buget aprobat, ceea ce explică lipsa de fonduri pentru mentenanţă sau reparaţii.