Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat joi că a lansat licitaţiile în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a 23 de staţii de cale ferată incluse în proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructură Mare, valoarea acestora fiind de 6,8 milioane lei, fără TVA.
"Sucursalele Regionale de Căi Ferate Bucureşti, Braşov, Iaşi şi Timişoara au lansat procedurile de licitaţie în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a 23 de staţii de cale ferată: Târgovişte, Ploieşti Vest, Sinaia, Buşteni, Videle, Titu, Băile Herculane, Petroşani, Orşova, Miercurea Ciuc, Făgăraş, Sebeş Alba, Gheorghieni, Reghin, Aiud, Teiuş, Războieni, Suceava Nord, Paşcani, Vatra Dornei Băi, Vereşti, Dolhasca şi Gura Humorului (Oraş) - aflate pe raza judeţelor Dâmboviţa, Prahova, Teleorman, Caraş Severin, Hunedoara, Mehedinţi, Harghita, Braşov, Alba, Mureş, Iaşi şi Suceava", arată un comunicat emis joi de companie.
Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 23 staţii CF este de 6.844.382 lei fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.
"Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.", precizează compania.