Pentru acest an, operatorul CFR Marfă a aprobat un plan de investiţii de 81 milioane de lei (17,4 milioane de euro), din care un procent de 90% va fi utilizat pentru modernizarea şi repararea parcului de material rulant, a declarat Marinica Voicu, Director General al CFR Marfă, la o conferinţă a Club Feroviar.
În 2018, compania intenţionează să modernizeze 13 locomotive din care 6 diesel-electrice, 6 electrice şi o locomotivă diesel-hidraulică şi să repare 40 de locomotive, ceea ce implică reparaţii de tip RR şi RG. Proiectul va permite creşterea nivelului de calitate al parcului de locomotive şi gradul de disponibilitate al acestora.
În prezent, CFR Marfă deţine un parc de locomotive de 907 unităţi, dintre care 422 sunt active. Dintre acestea, 193 sunt locomotive electrice, 138 sunt diesel-electrice şi 81 sunt diesel hidraulice.
Tot În cadrul programului de investiţii pe acest an, CFR Marfă va moderniza 600 de vagoane de marfă de diferite tipuri. În prezent, parcul activ de vagoane de marfă este format din 13.000 de unităţi, care asigură transportul de carbune, de minereu, mărfuri vrac, cereale, produse chimice şi petroliere.
De asemenea, CFR Marfă intenţionează să acceseze 20 milioane de lei (4,3 milioane de euro) pentru proiectul RO-LA. "Sperăm ca până la finele acestui an să beneficiem de această sumă prin Administraţia Fondului pentru Mediu [AFM],", mai precizează directorul companiei. Transportul de tip Ro-La (din germană Rollende Landstrase) se referă la un tip de transport combinat în care trenurile duc camioane.
Pe acest segment, din octombrie 2017, Guvernul a anunţat alocarea a 10 milioane de lei (2,15 milioane de euro) pentru a sprijini demararea programului RO-LA. În noiembrie 2017, AFM a lansat programul Ro-La prin care se stimulează atragerea fluxurilor de marfă către calea ferată, de pe căile rutiere, în scopul reducerii emisiilor de CO2 emise de autovehiculele de transport rutier.
Pe piaţa naţională de transport de marfă, transportul rutier are o cotă de 61%, în timp ce transportul feroviar are o cotă de circa 15%, din care CFR Marfă deţine o cotă de 6,8% şi operatorii feroviari privaţi, aproximativ 8%.