CFR Marfă anunţă faptul că odată cu numirea unei noi conduceri executive şi-a redus pierderile accelerate înregistrate în primele 4 luni ale anului 2016, de la o medie de 17,5 milioane lei/lună, până la pierderi de sub 3,5 milioane/lună, se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
CFR Marfă are management privat, numit în baza OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
"Noua conducere a elaborat un Plan de management pentru o durată de 4 ani aprobat în iulie 2016, care prevede reorganizarea şi eficientizarea companiei, stabilizarea şi creşterea sustenabilă şi profitabilă pe termen lung a societăţii. La momentul numirii noii echipe de management, compania deja înregistrase peste 70 milioane lei pierdere în primele 4 luni ale anului 2016, în următoarele luni fiind luate deja masuri ferme de reducere a costurilor, în mod special datorită scăderii veniturilor pe fondul pierderii unor importante contracte la sfârşitul anului 2015 şi începutul anului 2016", se arată în comunicatul citat.
Creanţele neîncasate de CFR Marfă se ridică la aprox. 325 milioane lei, în principal de la societăţi cu capital de stat aflate în insolvenţă sau faliment (este cazul Oltchim cu datorii de 115 milioane lei, dar şi cazul Complexului Energetic Hunedoara, CET Bacău, CET Govora, CET Braşov, Termica Suceava, CET Iaşi sau RAAN), dar şi de la societăţi active, cum ar fi Colterm Timişoara sau CET Arad.
Compania precizează că managementul companiei a făcut demersuri către Guvern şi ministerele direct implicate în vederea identificarii de soluţii în regim de urgenţă pentru eliminarea blocajelor financiare şi implicit, acumularea de penalităţi, respectiv costuri suplimentare, pentru toate companiile/societăţile de stat implicate. Prin acumularea acestor creanţe CFR Marfă se află în imposibilitatea de a putea achita taxele de utilizare a infrastructurii (TUI) către CFR SA, taxe ce au adus penalităţi de peste 180 milioane lei.