În contextul creşterii constante a cererii globale pentru servicii de suport, Computer Generated Solutions (CGS) România, a recrutat, în primul trimestru, 200 de noi colegi, conform unui comunicat remis redacţiei.
"După ce 2020 a însemnat o schimbare majoră a stilului de viaţă şi de lucru, din toate punctele de vedere, 2021 a fost caracterizat de o mai mare predictibilitate şi control. Astfel, business-ul local a crescut cu cca. 10% şi a avut o traiectorie ascendentă şi în primul trimestru al anului 2022", a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.
Potrivit sursei citate, majorarea afacerilor CGS România în 2021 a fost determinată, cu precădere, de atragerea de noi proiecte, atât de la clienţi noi, cât şi de la cei existenţi. De asemenea, deschiderea companiei către angajarea de noi colegi în sistem 100% remote, din zone în care nu există şi centre de contact fizice, a avut un impact pozitiv în evoluţia de anul trecut.
"Începutul lui 2021 a fost unul rezervat, însă, începând cu cel de-al doilea trimestru, am asistat la o creştere a cererii, în contextul în care companiile văd tot mai mult în noi un partener care oferă suport mai ales în această perioadă, care reuşeşte să găsească resurse umane cu un nivel înalt de educaţie şi cu o atitudine excepţională faţă de client", a mai spus Sterescu.
De asemenea, evoluţia pozitivă a business-ului CGS în România a fost influenţată şi de creşterea raportată de întreaga piaţă de business process outsourcing, globală şi locală. De altfel, potrivit studiilor Statista, este estimat un avans anual cu 5% al valorii pe acest segment, la nivel internaţional, până în 2024, subliniază sursa citată.
Vladimir Sterescu a mai declarat, de asemenea, că cererea în creştere pentru serviciile de externalizare a adus în atenţie, din nou, problema forţei de muncă. Astfel, acesta a fost un aspect important în strategia de dezvoltare a companiei în ultimul an, echipele de recrutare şi HR concentrându-şi atenţia pe atragerea de noi talente şi pe dezvoltarea de modele de colaborare hybrid şi 100% remote, modelând interacţiunea dintre munca la distanţă şi munca la sediul companiei.
"2021 a adus cu sine nu doar atingerea obiectivelor de business, ci şi nevoia de a identifica şi a implementa noi soluţii de lucru în vederea atragerii şi motivării colegilor noştri. Un pas important pe care l-am făcut în această direcţie a fost deschiderea către pieţe (oraşe) noi, unde nu avem prezenţă fizică, ajungând să avem, la finalul anului trecut, peste 100 de colegi care lucrează astfel", a subliniat Sterescu.
În ceea ce priveşte tendinţele anului în curs, Country Manager-ul companiei mizează, de asemenea, pe o creştere a business-ului cu peste 10%, în linie cu contractele avute şi care trebuie onorate. Nevoia din ce în ce mai mare de agilitate în afaceri şi de eficienţă a operaţiunilor determină o dinamică accelerată în sectorul de outsourcing. Un catalizator important este dat de migrarea companiilor din outsourcing către soluţii de inteligenţă artificială şi realitate augumentată, soluţii care au rolul de a aduce avantaje de timp, calitate şi costuri.
Pe de altă parte se schimbă modul de percepere al companiilor care livrează servicii de outsourcing în rândul clienţilor. Acestea sunt privite ca partenerul principal, fiind o sursă de acces către profesionişti pe diverse segmente. Astfel, calitatea câştigă tot mai mult teren în timp ce presiunea pe costuri se reduce simţitor.
"Prima parte a anului a fost marcată şi de situaţia geopolitică generată de conflictul din Ucraina. Cu toate acestea, am observat că partenerii noştri nu au fost speriaţi de acest context şi au continuat să aloce proiecte pentru piaţa locală în linie cu strategia de la finalul anului trecut", a încheiat în comunicat.