CGS România: Piaţa românească de outsourcing, mai solidă ca oricând

Comunicate de presă / 20 iunie

Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România

Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România

Într-o perioadă marcată de provocări economice globale, piaţa românească de Business Process Outsourcing (BPO) continuă să crească de la an la an, oferind companiilor soluţii esenţiale pentru reducerea costurilor şi optimizarea operaţiunilor. Computer Generated Solutions (CGS) România, lider în acest sector, subliniază importanţa externalizării ca răspuns strategic la incertitudinile actuale. Cu o valoare estimată de 375 milioane dolari în 2024, piaţa locală de BPO are toate premisele pentru a creşte cu peste 30% în următorii cinci ani. România se afirmă astfel ca un hub strategic pentru investiţii, mai ales datorită unei forţe de muncă bine pregătite.

Astfel, conform estimărilor Statista, piaţa locală de externalizare a proceselor de afaceri ar putea atinge aproape 500 de milioane de dolari în următorii cinci ani. La nivel global, SUA domină acest segment, cu o valoare a pieţei de peste 146 miliarde de dolari în acest an.

"Cu o economie în creştere constantă, susţinută de consum şi exporturi, la care se adaugă regimul fiscal favorabil şi un cost al vieţii redus, România este o locaţie strategică, tot mai prezentă pe radarul investitorilor. Oferta de forţă de muncă bine educată, cu un nivel ridicat de specializare în domenii de interes precum IT sau inginerie, a încurajat dezvoltarea constantă a serviciilor de suport, iar România are toate premisele pentru a deveni un jucător cheie pe piaţa globală de profil", a declarat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.

Ţările din Estul Europei: Pieţe cheie pentru industria de externalizare

România şi ţările din Estul Europei, cum ar fi Bulgaria şi Polonia, sunt pieţe cheie pentru industria de BPO în regiune. Aceste ţări au atras investiţii datorită costurilor reduse şi forţei de muncă bine pregătite. Mai nou, investiţiile în tehnologii de automatizare şi inteligenţă artificială continuă să crească pentru a îmbunătăţi eficienţa şi a reduce costurile.

"Există, de asemenea, o tendinţă crescândă de nearshoring, companiile preferând furnizori mai apropiaţi geografic pentru a îmbunătăţi comunicarea şi a reduce barierele culturale. Furnizorii de BPO se specializează în industrii specifice, cum ar fi finanţele şi sănătatea, pentru a oferi servicii personalizate şi de înaltă calitate", a mai afirmat Vladimir Sterescu

Influenţa inflaţiei asupra industriei de outsourcing

În ultimii ani, inflaţia a devenit un subiect central în peisajul economic din Europa, influenţată de o serie de factori semnificativi, aspect ce a avut impact în diverse industrii, inclusiv sectorul outsourcing.

Inflaţia a atins niveluri record în Europa, iar creşterea generalizată a costurilor a avut drept efecte cumulative reducerea profitabilităţii multor companii, determinându-le să caute soluţii de reducere a costurilor, inclusiv externalizarea activităţilor non-esenţiale.

"Companiile de outsourcing pot ajuta clienţii să facă faţă inflaţiei prin reducerea costurilor operaţionale şi creşterea eficienţei. Prin externalizarea activităţilor non-esenţiale, cum ar fi suportul tehnic, serviciile de customer care şi gestionarea datelor, companiile îşi pot aloca resursele către activităţile de bază. BPO-ul oferă acces la tehnologii moderne şi practici de management performante care pot îmbunătăţi calitatea serviciilor şi reduce timpii de răspuns căutând mărirea eficienţei.

În România şi în regiune, CGS a construit una din cele mai importante prezenţe de centre de suport, asigurându-şi astfel accesul la un număr semnificativ de oameni talentaţi.

Avantajele pieţei de externalizare din Europa de Est

Piaţa de outsourcing din Europa de Est oferă condiţii excelente pentru clienţi, combinând costuri competitive cu servicii de înaltă calitate. Spre deosebire de regiunile din Asia, unde preţurile pot fi mai mici, România se remarcă prin profesionalism, calitate şi utilizarea tehnologiilor avansate. Mai mult decât atât, piaţa de profil din această regiune beneficiază de o forţă de muncă educată şi multilingvă, permiţând oferirea de soluţii personalizate şi eficiente pentru clienţi din întreaga lume.

"BPO-urile din Europa de Est reprezintă o opţiune atractivă datorită echilibrului între cost şi calitate. Deşi externalizarea către aceste firme poate fi mai costisitoare decât în alte regiuni (ex. Asia sau America de Sud), valoarea oferită este superioară datorită gradului crescut de educaţie, ceea ce duce la un standard de calitate ridicat. Astfel, clienţii beneficiază de servicii de externalizare care nu doar reduc costurile, ci şi îmbunătăţesc eficienţa operaţională şi satisfacţia finală a clienţilor", subliniează Vladimir Sterescu.

Provocările globale accelerează externalizarea proceselor de afaceri

În ultimii ani, economia globală a fost supusă unor presiuni semnificative, de la pandemia de COVID-19 până la izbucnirea unor conflicte comerciale şi militare, care au generat incertitudine şi au forţat companiile, indiferent de talie, să găsească soluţii pentru a se adapta din mers noilor realităţi socio-economice şi geopolitice.

"Perturbările economice din ultimii ani au determinat multe organizaţii să externalizeze procesele critice către furnizori de încredere, vizând nu doar reducerea costurilor, ci şi creşterea eficienţei. Per ansamblu, acest lucru a antrenat o schimbare de paradigmă la nivelul industriei, accelerând trecerea către modele BPO mai flexibile, digitale şi orientate spre rezultate", a subliniat reprezentantul companiei.

Ţările stabile din Europa Centrală şi de Est, printre care şi România, au beneficiat de un aflux de afaceri noi, ceea ce a generat un interes crescut pentru acest tip de servicii. La nivel global, conflictul a evidenţiat importanţa diversificării geografice, determinând companiile să îşi extindă operaţiunile BPO în mai multe locaţii în vederea reducerii riscurilor.

"Toate aceste transformări fac ca piaţa românească de externalizare să asiste la creşteri constante determinate de oportunităţi semnificative într-un context economic global provocator. Cu o forţă de muncă bine pregătită şi adaptabilă, investiţiile continue în tehnologie şi o poziţie strategică în Europa de Est, România este bine poziţionată pentru a deveni un jucător cheie pe piaţa globală de outsourcing", a încheiat Vladimir Sterescu.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb