Inteligenţa Artificială se dezvoltă şi îşi sporeşte capabilităţile. Deocamdată nu este clar dacă aceasta este o veste bună sau una proastă. Viitorul ne va lămuri. Potrivit specialiştiilor, în viitorul apropiat, ChatGPT va ţine minte informaţii despre utilizatori, în ceea ce se poate dovedi o armă cu două tăişuri. OpenAI a anunţat că va înzestra ChatGPT cu memorie - chatbot-ul va ţine minte informaţii despre utilizator de la un chat la altul. Astfel, chatbot-ul va memora discuţiile anterioare şi ceea ce a învăţat despre utilizator, putând să folosească aceste informaţii pentru a oferi răspunsuri personalizate mai bune. Teoretic, asta ar trebui să se concretizeze într-un nivel de funcţionalitate superior şi o înţelegere mai bună a cerinţelor venite de la utilizatori. Pe de altă parte, la fel care în cazul serviciilor altor companii de tehnologie, se ridică problema intimităţii. Pe lângă antrenarea modelelor lingvistice, informaţiile pot fi folosite pentru a realiza un profil al utilizatorului, care poate fi folosit pentru targetarea cu reclame, dar şi în alte scopuri. Aşa-numita memorie va fi activată în mod implicit, iar cei care nu doresc să o folosească vor trebui să o dezactiveze manual. Cei care o preferă, vor putea fie să lase chatbot-ul să înveţe tot ce poate despre ei, fie să aleagă a fi păstrate doar anumite informaţii. Alături de ChatGPT, vor căpăta memorie toţi chatboţii personalizaţi care sunt disponibili în magazinul oficial operat de OpenAI. Pentru moment, memoria este disponibilă doar pentru un procent mic de utilizatori, în cadrul unui test.
Pe un alt palier, dar în aceeaşi zonă, serviciul de mesagerie iMessage al Apple şi browserele de căutare Bing şi Edge ale Microsoft nu ar trebui să fie desemnate ca "gardieni" în conformitate cu legile stricte ale Uniunii Europene privind concurenţa digitală. Comisia a închis o investigaţie care analiza acest subiect. Decizia este o victorie pentru Apple, al cărei serviciu iMessage se confruntă de mult timp cu plângeri din partea utilizatorilor de Android din cauza incompatibilităţilor. Înseamnă că Apple nu va fi obligată să deschidă infrastructura de mesagerie a serviciului său către producătorii alternativi, de la producătorii de dispozitive Android la WhatsApp şi Facebook Messenger ale Meta sau către aplicaţiile de mesagerie criptate Signal şi Telegram. Utilizatorii au deplâns de mult faptul că Apple arată mesajele de la utilizatorii non-Apple ca bule verzi, spre deosebire de mesajele de la alţi utilizatori iMessage, care se afişează în albastru. În prezent, numai utilizatorii de iPhone şi alte dispozitive Apple, cum ar fi iPad-urile, pot utiliza iMessage. Restricţiile de concurenţă ale UE nu se vor aplica nici browserelor Microsoft Bing şi Edge, precum şi serviciului de publicitate online al gigantului tehnologic din Redmond, Microsoft Advertising. Un purtător de cuvânt al Apple a declarat pentru CNBC că aceasta este mulţumit de decizia Comisiei. Microsoft a salutat decizia Comisiei şi a spus că Bing, Edge şi Microsoft Advertising ar trebui considerate " challengeri pe piaţă" mai degrabă decât titulari.