Fabrica Mini a BMW din Marea Britanie a oprit ieri activitatea pentru o perioadă de o lună, iar uzina Vauxhall a Peugeot a încetat producţia pentru două săptămâni, chiar dacă Brexitul a fost amânat, măsurile fiind programate de mai multe luni pentru a ajuta companiile să facă faţă oricăror probleme provocate de ieşirea ţării din Uniunea Europeanp, transmite Reuters, citat de News.ro.
BMW, care fabrică puţin peste 15% din cele 1,5 milioane de automobile produse în Marea Britanie, a devansat vacanţa de vară anuală în aprilie, pentru a "reduce la minimum riscul oricărei perturbări a aprovizionării cu componente, în eventualitatea unui Brexit fără acord".
PSA, compania mamă a Peugeot, care construieşte modelele Astra sub marca Vauxhall pentru Marea Britanie şi Opel pentru continent, la fabrica Ellesmere Port, a devansat pauza printr-o decizie luată la sfârşitul anului trecut, a explicat un purtător de cuvânt.
Ieşirea Marii Britanii din UE a fost amânată de pe 29 martie până cel puţin pe 12 aprilie, sau posibil mult mai târziu, stricând planurile de apărare ale unor producători auto.
Oprirea activităţii este organizată din timp pentru a permite angajaţilor să îşi planifice vacanţele, iar furnizorilor să îşi ajusteze producţia sau planurile de afaceri, a spus un portător de cuvânt al BMW, conform News.ro.
Fabrica Rolls-Royce a BMW din Goodwood va fi închisă pentru două săptămâni, iar cele trei fabrici şi uzina de motoare ale Jaguar Land Rover's (JLR) şi fabrica Swindon a Honda vor opri la rândul lor activitatea în această lună, pentru câteva zile, în cadrul planurilor pentru Brexit.
Don cauza Brexitului, Nissan şi-a anulat planurile de a construi un nou model de SUV la uzina Sunderland, iar Honda îşi va închide fabrica din Marea Britanie în 2021.
Toyota a oferit o excepţie, anunţând planuri de fabricare de maşini pentru Suzuki la fabrica sa din Anglia.
BMW a avertizat că ar putea transfera o parte din producţia de motoare şi cea de automobile Mini în afara Marii Britanii, dacă Brexitul va fi fără acord.
Un Brexit dezordonat implică mai multe riscuri pentru producătorii de vehicule, cum ar fi întârzierea componentelor şi vehiculelor în porturi, birocraţie la vamă, necesitatea de a recertifica modelele şi o majorare de până la 10% a tarifelor pentru vehicule, informează News.ro.