Comportamentul turiştilor români în ultimele peste două decenii s-a modificat semnificativ, arată o analiză realizată de Christian Tour. Aceasta subliniază că dacă în urmă cu 21 de ani "românii plecau în vacanţe cu autocarul, dormeau în hoteluri ieftine şi îşi luau borcane cu mâncare în bagaje, în prezent caută mai ales vacanţe all inclusive în hoteluri de 4 şi 5 stele şi destinaţii de pe tot Mapamondul - din Turcia până în China şi din Thailanda până în Cuba ori Republica Dominicană".
Cristian Pandel, proprietarul Christian Tour şi acţionarul majoritar al companiei, precizează: "În 1997, când am înfiinţat agenţia, puţini români îşi permiteau să plece în vacanţă. Pachetele turistice erau scumpe, ceea ce transforma dorinţa de a vedea Parisul, de pildă, într-un vis greu de atins. Ne-am propus să schimbăm această realitate, aşa că am creat vacanţe pentru toate buzunarele. Românii călătoreau cu autocarul până la Paris, dormeau în hoteluri de două stele, dar a doua zi puteau vedeau Turnul Eiffel şi Champs-Élysees, locuri pe care le ştiau doar din poze".
Aşadar, în ultimii 21 de ani, pretenţiile turiştilor români legate de confortul în vacanţă au crescut foarte mult. În prezent, preferă pachetele care includ transport cu avionul datorită duratei scurte a călătoriei şi solicită hoteluri bune, cu servicii de calitate. În vacanţele de tip circuit cultural, vor ca ghizii să fie foarte bine pregătiţi şi confruntă permanent informaţiile pe care aceştia le furnizează cu ceea ce au citit pe internet înainte de a pleca de acasă. Datorită internetului, cer şi pauze mai dese pe traseu pentru a face fotografii şi a le posta pe reţelele de socializare; inclusiv turiştii seniori care călătoresc alături de Christian Tour au conturi pe reţelele de socializare pentru a pune poze din locurile vizitate, conform sursei citate.
Aceasta evidenţiază: "Tehnologia are un cuvânt de spus şi în ceea ce priveşte suvenirurile cu care românii revin din vacanţe. Astfel, dacă în urmă cu 21 de ani, cei care călătoreau peste graniţe cumpărau din destinaţiile vizitate mai ales «suveniruri culinare» precum brânză din Franţa, ulei de măsline din Grecia, tocăniţe de legume din Bulgaria, acum alocă bani pentru telefoane mobile, camere foto sau chiar laptopuri. Se cumpără şi parfumuri, produse cosmetice şi bijuterii".
Cristian Pandel mai menţionează: "Au trecut 21 de ani de când ducem români în vacanţă, iar turiştii noştri au crescut odată cu noi. Mulţi dintre ei merg în vacanţă cu noi an de an, încă de la început. Unii dintre ei erau copii când veneau cu părinţii în sediul din Mihail Kogălniceanu, în primul birou pe care l-am avut, lângă Facultatea de Drept, şi îşi luau bilete la mare. Acum, acei copii au, la rândul lor, copii cu care vin în sedii şi îşi cumpără vacanţe. Este generaţia ajunsă la maturitate, inclusiv în ceea ce priveşte vacanţele".
În cei 21 de ani de activitate a agenţiei, peste 1,5 milioane de români au ales să îşi facă vacanţele alături de Christian Tour. Este prima agenţie de turism care a lansat pe piaţă pachete în destinaţii precum Zakynthos şi Gran Canaria, precum şi prima agenţie care a creat pachete speciale pentru seniori.
În primele 7 luni ale anului în curs, Christian Tour a depăşit cifra de vânzări înregistrată în 2017; astfel, în perioada ianuarie-iulie 2018, vânzările companiei depăşesc suma de 70 de milioane de euro, în comparaţie cu cele peste 67 de milioane de euro în 2017. Reprezentanţii touroperatorului estimează că până la finele anului vor realiza vânzări de 85 de milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de 25% faţă de 2017.
Touroperatorul deţine 40 de agenţii proprii în România şi este prezent peste hotare în Polonia, Serbia, Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania şi Statele Unite ale Americii (divizia online).