• Costurile cu forţa de muncă vor fi reduse
"Chrysler" LLC, al treilea constructor auto din SUA, care are data de 30 aprilie drept termen-limită pentru reducerea costurilor cu forţa de muncă sau intrarea în faliment, a ajuns la un acord preliminar cu cel mai mare sindicat al său din Statele Unite şi a câştigat validarea unui nou acord cu muncitorii canadieni.
Membrii sindicatului muncitorilor din industria auto americană (UAW) urmează să voteze contractul privind reducerea costurilor. Noul contract trebuie să fie validat de cei 26.800 de angajaţi din Auburn Hills, Michigan, reprezentaţi de sindicat.
Angajaţii reprezentaţi de sindicatul muncitorilor din industria auto canadiană au aprobat, la rândul lor, un contract care ar putea reduce costurile producătorului auto cu 240 de milioane de dolari canandieni (197 milioane de dolari SUA) anual.
Sindicatul canadian reprezintă aproximativ 8.000 de angajaţi ai "Chrysler" din Ontario şi a anunţat că 87% din voturi au fost pentru aprobarea noului contract.
Astfel, încercările grupului "Chrysler" de evitare a unui faliment impus de guvern beneficiază de noi acţiuni de sprijin. Angajaţii care fac parte din sindicat trebuie să accepte să lucreze sub un contract mai puţin generos, pentru ca producătorul american să poată forma o alianţă cu "Fiat" SpA din Italia şi să poată primi alte ajutoare financiare din partea guvernului Statelor Unite şi Canadei.
Analiştii auto cred că şansele ca grupul "Chrysler" să reuşească sunt mai mari acum, dar pericolul nu a trecut în totalitate.
"Chrysler" a primit un împrumut de 4 miliarde dolari din partea guvernului la începutul lunii ianuarie şi i-au fost promise alte 500 de milioane de dolari. Compania ar putea primi 6 miliarde dolari drept împrumuturi suplimentare prin încheierea unei alianţe cu producătorul italian "Fiat", înainte de 30 aprilie.
Directorul executiv al "Fiat", Sergio Marchionne, a declarat că nu va forma o alianţă cu "Chrysler" în cazul în care sindicaliştii canadieni nu vor aproba reducerea costurilor.