Agenţia Centrală de Informaţii (CIA), care a încercat, prin reţelele de socializare, să afle tendinţele globale şi să-i urmărească pe cei care încalcă legile, s-a înscris oficial, ieri, pe Twitter şi Facebook, transmite Reuters.
Agenţia de spionaj a făcut această mişcare pentru a a-şi răspândi mai bine mesajul şi de a intra în contact direct cu publicul, însă primul mesaj pe Twitter, trimis imediat după ora locală 20:00, nu a indicat faptul că vor fi mari revelaţii.
Aceasta a menţionat: "Nu putem nici să confirmăm nici să negăm că acesta este primul nostru mesaj (tweet - n.r.)".
Lipsa de conţinut nu i-a descurajat pe cei peste 400.000 care urmăresc acum activitatea din mediul reţelei Twitter, un număr ce a crescut rapid şi care probabil va continua să crească.
Agenţia a avut de ceva vreme o pagină de internet publică şi menţine conturi oficiale pe Youtube şi Flickr, site cu tema distribuirii de imagini şi fotografii.
"Prin expansiunea în aceste medii, CIA va fi capabilă să intre mai mult în contact direct cu publicul şi de a furniza informaţii despre misiunea CIA, istoria, şi alte întâmplări", a declarat într-o comunicare directorul Agenţiei, John Brennan.
Printre informaţiile care vor fi publicate sunt artefacte din muzeul privat al CIA şi actualizări la "World Factbook", un compendiu despre şefi de stat din toată lumea, hărţi şi informaţii similare.
Criticii afirmă că administraţia Obama este mai secretoasă decât predecesorii acesteia. A intervenit mai mult pe interacţiunile dintre reporteri şi oficialii agenţiei, care erau, înainte, mai normale.
În directivele recente, Directorul James Clapper a interzis oficialilor din agenţie să nu mai vorbeacă, fără permisiune, cu reporteri, chiar şi despre informaţii declasificate şi, de asemenea, de a cita articole de ştiri despre divulgări neautorizate.