• Compania îşi va majora capitalul social cu peste 10 milioane lei
Capitalul companiei Albalact Alba Iulia se va majora cu 10.855.253 lei (3.192.721 euro), în urma Adunării Generale Extraordinare a Acţionarilor Albalact, desfăşurată săptămâna trecută. Toţi acţionarii Albalact au aprobat majorarea capitalului social de la 9.439.350,3 lei, la 20.294.603,5 lei, prin emisiunea unui număr de 108.552.532 acţiuni nominative, cu valoarea nominală de 0,1000 lei şi valoarea de emisiune de 0,1000 lei. Majorarea de capital se va efectua în schimbul unui aport în numerar adus de acţionarii Albalact, în valoare de 10.855.253,2 lei.
Suplimentarea capitalului social al Albalact este necesară, în condiţiile în care compania va deschide, la mijlocul acestui an, o nouă fabrică la Alba Iulia - una dintre cele mai moderne unităţi de producţie lactate din Europa de Est. Costurile amenajării noii fabrici, care respectă toate cerinţele Uniunii Europene în domeniu, se ridică la aproape 8 milioane de euro. Albalact va investi, de asemenea, în logistică şi marketing pentru a susţine dezvoltarea şi extinderea parteneriatelor cu diferite canale de distribuţie.
Rezultatele financiare ale companiei Albalact au depăşit toate aşteptările în 2006, după ce compania a lansat brand-ul Zuzu, cu 23 de sortimente de lactate proaspete şi creat pentru un segment mai mare şi mai diversificat de consumatori, în comparaţie cu produsele UHT Fulga. Datele preliminare pe întreg anul 2006 arată că cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut cu 70% anul trecut, de la 16.826.930 euro în 2005, la 29.088.177 euro în 2006. Aceleaşi estimări raportate la finele anului 2006 indică o majorare a profitului cu 64%, de la 850.000 euro în 2005, la peste 1.300.000 euro în 2006.
Tot în 2006, Albalact a făcut investiţii masive în marketing şi publicitate. Cheltuielile pentru promovarea brandurilor Albalact au ajuns anul trecut la peste 1.300.000 de euro, iar anul acesta vor continua să crească.
Brandul Zuzu reuneşte 23 de sortimente de lactate proaspete pasteurizate (lapte proaspăt, lapte bătut, iaurt natural, iaurturi cu fructe, sana). Zuzu a venit pe piaţă şi cu un ambalaj absolut nou. Este vorba despre ambalajul Tetra Top, produs de Tetra Pak, care în varianta de 200 ml, pentru "consum de impuls", are ataşată o linguriţă. Pentru gama Zuzu, Albalact a investit, în anul 2004, aproape 2 milioane de euro în instalaţia Tetra Top, iar alte investiţii de peste 2,5 milioane euro au fost făcute în flotă, în depozite, dar şi în utilaje agricole şi amenajarea fermei proprii din Vaidei-Hunedoara, de unde colectează zilnic peste 8500 de litri de lapte. 70% din laptele folosit de compania Albalact în procesul de fabricaţie al produselor sale respectă normele europene în vigoare şi este sigur pentru consum.
Compania Albalact - Alba Iulia este unul dintre primii cinci producători de lapte şi produse lactate din România. Înfiinţată în anul 1975 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 400 de angajaţi şi este, în prezent, listată pe piaţa Rasdaq. Pe lângă brandurile Fulga - pentru laptele UHT - şi Zuzu - pentru produsele lactate proaspete-, Albalact mai comercializează unt, brânzeturi şi iaurturi sub marca omonimă Albalact.