CITR, parte a Impetum Group, a fost numit administrator judiciar al reţelei de librării Diverta, cel mai mare retailer integrat în domeniul cărţii, papetăriei şi jucăriilor, care şi-a cerut intrarea în insolvenţă ca urmare a dificultăţilor întâmpinate în criza generată de pandemie, conform unui comunicat remis redacţiei.
"În cazul Diverta, CITR îşi propune reorganizarea companiei într-o manieră inedită, cu etape concentrate, pentru o redresare cât mai rapidă. Este un nou proiect ambiţios pentru noi, în linie cu misiunea noastră de a salva companii în dificultate, branduri şi oameni prin multidisciplinaritatea şi experienţa vastă a echipei CITR. Diverta va avea viitor într-o nouă economie ", a declarat Aurel Podariu, Business Development Manager al Impetum Group şi Senior Partner, CITR.
Strategia pentru salvarea acestui brand 100% românesc va fi bazată pe zonele de business cele mai profitabile, restructurare financiară şi operaţională şi nu în ultimul rând, pe evoluţia estimată a pieţei şi lecţiile crizei anterioare. Echipa CITR va începe cu analiza business-ului Diverta, în special înţelegerea provocărilor din anul anterior şi va identifica modalitatea cea mai potrivită de reorganizare. Toate acestea vor contribui la susţinerea ecosistemului de stakeholderi din jurul Diverta, cu scopul de a crea parteneriatul necesar pentru o reorganizare de succes. Termenele legale pentru depunerea documentelor sunt disponibile pe websiteul Tribunalului Bucureşti.
"Perioada pandemiei, care a debutat cu închiderea centrelor comerciale şi cu restricţii de circulaţie, a însemnat pentru Diverta şi pentru retailul tradiţional în general o scădere semnificativă a vânzărilor şi acumularea de datorii către furnizori. Toate acestea au avut un efect de domino şi au afectat rând pe rând pilonii businessului nostru. Pentru că CITR este renumit pentru soluţii inovatoare, a fost prima noastră opţiune când am realizat că suntem în impas, pentru a ne asigura că valoarea brand-ului Diverta este salvată şi va merge mai departe", a spus Amalia Buliga, CEO Diverta.
Studiul CONFIDEX realizat de Impetum Group confirmă că principalele provocări ale pandemiei resimţite de managerii români au fost marcate de scăderea vânzărilor, lipsa cashflow-ului şi lipsa de predictibilitate. În plus, managerii au resimţit puternic şi criza de personal şi creşterea costurilor de producţie de la 7%, în primul trimestru la 25% în 2021. Indicele CONFIDEX, care ne arată încrederea managerilor români în economie, din sectorul comerţului, a evoluat în anul pandemic de la o valoare de 42.1 la debutul perioadei la 49.2 după 1 an de zile (pe o scară de la 0 la 100). Această evoluţie denotă un optimism în creştere, dar unul fluctuant, marcat nu numai de criza pandemică în sine, cât şi de alţi factori care influenţează economia.
În primele patru luni ale anului, numărul firmelor intrate în insolvenţă a crescut cu aproape 45% faţă de perioada similară din 2020
Conform analizelor CITR, 50% dintre antreprenori amână intrarea companiei în insolvenţă de teama stigmatului, însă accesarea în timp util a procedurii, încă din primele stadii de dificultate, creşte rata de succes a redresării. Vestea bună este că, odată accesată procedura, 63% dintre antreprenori afirmă că şi-au redefinit în sens pozitiv relaţiile contractuale cu partenerii de afaceri, iar 78% dintre creditori declară că îşi doresc să păstreze relaţiile comerciale în timpul şi după insolvenţă, arată datele CITR. Făcând paşi spre însănătoşire şi alături de încrederea partenerilor de business, companiile româneşti se pot reintegra cu succes în circuitul economic.
Odată cu implementarea noii Directive Europene în domeniul restructurării şi prevenţiei insolvenţei la nivelul legislaţiei româneşti, proiect în care CITR are rolul de consultant la nivel naţional, ne aşteptăm ca eficienţa mecanismelor de restructurare să fie semnificativ îmbunătăţită, iar numărul procedurilor de prevenţie în business accesate de către companii să crească considerabil. Totodată, noua legislaţie va contribui la crearea unei culturi a prevenţiei în business.
Astfel, 2021 devine anul prevenţiei în business, un an în care companiile au oportunitatea să se reinventeze pentru noua economie, să îşi adapteze strategiile şi produsele şi să inoveze. Nu în ultimul rând, să îşi privească greşelile ca un motor de evoluţie.