Consiliul Naţional al Audiovizualului a iniţiat o dezbatere menită să identifice soluţiile pentru asigurarea unei informări corecte şi a unei protecţii a publicului privind publicitatea la anumite produse, în special alimentare. Consiliul Naţional al Audiovizualului consideră necesară o astfel de dezbatere având în vedere datele îngrijorătoare despre starea de sănătate publică, în special a copiilor, ca şi semnalele date tot mai des de institute medicale de specialitate. Pe plan internaţional se poate observa o tot mai mare preocupare în acest sens, concretizată prin intenţiile Parlamentului European de modificare a Directivei privind publicitatea la alimente, ultimele reglementări ale OFCOM sau acţiunile concertate din Statele Unite care implică FCC - ul şi societatea civilă.
La această dezbatere CNA a invitat să participe reprezentanţii IAA (International Advertising Asociation), RAC (Romanian Advertising Council), ARCA, ai industriei, precum şi directorii de marketing de la posturile de televiziune. Problemele pe care CNA le-a adus în discuţie se referă la: eliminarea din publicitatea tv a recomandărilor medicale pentru alimente şi produse de larg consum, cu excepţia celor destinate igienei, menţionarea procentului de MDM (carne dezosată mecanic) în publicitatea la mezeluri şi pateuri de ficat, menţionarea procentului de concentrat natural şi de zahăr în publicitatea la sucuri, băuturi răcoritoare şi alte produse alimentare, menţionarea procentului de grăsimi la produsele lactate, menţionarea procentului de sare din chipsuri. CNA ţine să amintească că are obligaţia, stabilită de lege, de a lua măsurile care se impun pentru asigurarea informării corecte a publicului. Aceasta nu presupune o informare completă, exhaustivă, ci focalizarea acesteia pe factorii de risc care trebuie cunoscuţi şi asumaţi de public. Dezbaterea iniţiată de CNA va continua în această săptămână cu o întâlnire la care vor fi invitaţi reprezentanţi ai societăţii civile şi specialişti din domeniul medical, urmând ca săptămîna viitoare să aibă loc discuţia finală cu partenerii de dialog.