Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a primit 15 oferte, de la firme româneşti şi străine, printre care Romstrade, Euroconstruct, UMB, Strabag, Alpine şi Astaldi, pentru construcţia celor două loturi ale tronsonului de autostradă Nădlac-Arad, estimată la 993,6 milioane lei. Pentru primul lot au depus oferte şapte asocieri, respectiv Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting-Incitec, Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, Doprastav-CCCF Timişoara, Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct, OHL-Labra-Copisa, Astaldi-Euroconstruct-AstalRom şi Strabag România-Confort.
Primul tronson are o lungime de 22,2 kilometri, iar lucrările sunt estimate la 486,94 milioane lei, fără TVA, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Pentru al doilea lot au depus oferte şapte consorţii (Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio, UMB-Tehnostrade-Carena, Porr-Hidroconstrucţia, Vega-Selina-Consitrans, Aprivia-Soares da Costa, Delta ACM-Azvirt, şi Viarom-Vectra-Betacops) şi o companie - Alpine.
Construcţia celui de-al doilea segment, în lungime de 16 kilometri, este estimată la 506,66 milioane lei, fără TVA.
În alegerea ofertei câştigătoare se va ţine cont de propunerea tehnică (70%) şi de preţ (30%).
Proiectul face parte din coridorul IV paneuropean, care începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa.