CNADNR are datorii de aproximativ 70 milioane euro către Bechtel, pe 2008

N.I.
Ziarul BURSA #Companii / 15 ianuarie 2009

Compania Naţioană de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are facturi restante pe 2008 de aproximativ 70 milioane euro pentru Autostrada Transilvania, a declarat ieri, directorul general interimar al companiei Cristian Duică, citat de NewsIn.

"Facturile sunt din 2008, iar pentru lucrările la această autostradă deconturile facturilor se fac în euro" a declarat Cristian Duică.

El a mai spus că în acest moment proiectul Bechtel se inventariază, se face o analiză amănunţită a modului de derulare a contractului, se analizează calitatea lucrărilor executate şi se va elabora strategia viitoare de lucru cu compania americană.

La autostradă nu se lucrează în prezent

În prezent, lucrările la Autostrada Transilvania sunt întrerupte şi mai lucrează doar circa 300 de salariaţi. Potrivit directorului general interimar al companiei de drumuri, lucrările vor începe după finalizarea renegocierilor cu Bechtel. Deocamdată, Bechtel va reîncepe activitatea doar după ce se va angaja că va remedia lucrările de calitate proastă şi că vor fi respectate termenele de execuţie a lucrărilor.

Ministrul transporturilor Radu Berceanu declara, în luna decembrie, că Autostrada Transilvania a avut probleme încă de la începutul contractului cu Bechtel, că s-a întâlnit cu reprezentanţii companiei americane şi că a stabilit unele priorităţi, respectiv o decalare a termenului pentru cele două tronsoane 2B şi 3C. Ministrul a mai spus că urmează să propună ca porţiunea până la graniţă să fie efectuată de mai multe companii, astfel încât finalizarea să aibă loc cât mai repede.

În noiembrie, directorul de proiect din cadrul CNADNR, Radu Gaşpar, declara că pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău al Autostrăzii Transilvania se va putea circula din noiembrie 2009, după ce în luna iunie vor începe asfaltările pentru cei 40 km din sectorul 2B al autostrăzii.

"Bechtel are la ora actuală construiţi 10 km întinşi şi încă 30 km aproape de patul drumului, deci se va construi structura rutieră", a spus Radu Gaşpar.

Totodată el a declarat că dacă se va primi finanţarea de 520 milioane euro la nivelul anului 2009 şi vor fi repartizaţi eşalonat, conform certificatelor de plată, în cursul primăverii vor începe lucrările. Astfel, acesta a estimat că vom avea primii 40 km de asfalt pe Autostrada Transilvania.

Pe secţiunea 2B (Câmpia Turzii- Cluj Vest) în lungime de 54 kilometri exproprierile au fost realizate în proporţie de 94,2%, iar pentru secţiunea 3C (Suplacu de Barcău- Borş 64 km.) exproprierile s-au realizat în proporţie de 50%. Valoarea lucărilor pentru secţiunea 2B este de 434 milioane euro, iar pentru secţiunea 3C valoarea lucrărilor este de 445 milioane euro.

Pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, executat de Bechtel, există greşeli de proiectare sesizate de CNADNR

În urma verificărilor pe Sectorul 2B cuprins între Câmpia Turzii - Gilău, care are o lungime de 5,2 kilometri, au fost identificate mai multe abateri otrivit CNADNR, firma americană Bechtel se chinuie de ani de zile să facă autostrada şi nu le mai iese. Aceştia au declarat încă din noiembrie anul trecut, pentru NewsIn, că Bechtel ar putea să suporte cheltuieli de reparaţii de circa 100 mil. euro la tronsonul de autostradă Turda-Gilău, în urma evaluării efectuate de CNADNR, dar nu s-a mai întâmplat nimic.

Cu toate acestea, CNADNR chiar a achitat, la sfârşitul lunii mai anul trecut, 90 de milioane de euro reprezentând datoria faţă de Bechtel.

Conform proiectului, Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Braşov până la Oradea, la graniţa cu Ungaria şi va trece prin Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Cluj Napoca şi Oradea. Contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor a fost semnat în decembrie 2003 între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Bechtel International (USA).

În februarie 2006, în urma renegocierii contractului, a fost prelungit termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013. Proiectul este împărţit în opt tronsoane. În iunie 2004 lucrările au fost începute simultan pe două dintre acestea - 2B Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău) şi 3C Suplacu de Barcău - Borş.

CNADNR are facturi restate neachitate în 2008 în valoare de aproximativ 1,7 miliarde lei şi pentru alte lucrări

Potrivit directorului general interimar Cristian Duică, datoriile CNADNR pentru Autostrada Transilvania nu sunt singurele facturi restate neplătite pe 2008.Alte datorii adunate de companie ar ajunge la aproximativ 1,7 miliarde lei.

Conform datelor înregistrate de Compania de Drumuri, sumele restante ale anului trecut sunt pentru etapele de reabilitare a drumurilor naţionale 400 de milioane lei, întreţinerea dumurilor 120 milioane lei, reparaţii capitale 96 milioane lei, investiţii 600 milioane lei şi lucrări calamitate 2005-2008 facturi restante în valoare 60 milioane lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb