CNBC: Volkswagen analizează închiderea fabricii sale Audi din Bruxelles

A.F.
Companii / 11 iulie

CNBC: Volkswagen analizează închiderea fabricii sale Audi din Bruxelles

Volkswagen a emis un avertisment referitor la profitabilitate şi a anunţat că ia în considerare o posibilă închidere a unei fabrici Audi din Bruxelles, din cauza cererii slabe de vehicule electrice, transmite CNBC.

Compania a redus acum prognoza pentru rentabilitatea operaţională a vânzărilor la un interval de 6,5% până la 7%, de la 7% la 7,5% anterior.

Aceasta a menţionat că are în vedere şi restructurarea sau potenţiala închidere a fabricii sale Audi din Bruxelles, unde are 3.000 de angajaţi, pe fondul cererii slabe pentru linia Audi Q8 e-tron - o ofertă complet electrică a mărcii, lansată în 2019.

Producătorii de automobile s-au confruntat cu scăderea cererii de vehicule electrice, mărcile europene se confruntă cu provocarea agravată a unui val de vehicule rivale cu reduceri, subvenţionate de stat, produse în China.

Ca urmare, UE a început la începutul acestei luni să pună în aplicare tarife provizorii pentru vehiculele electrice importate din China.

Dacă măsura VW se va concretiza, aceasta ar marca prima închidere a unei fabricii Volkswagen în aproape patru decenii, de la închiderea fabricii sale din Westmoreland din Alabama. în 1988.

Costul închiderii fabricii sau al găsirii unei utilizări alternative pentru aceasta, printre alţi factori, ar putea duce la un impact financiar de până la 2,6 miliarde de euro (2,81 miliarde de dolari) asupra profitului operaţional al companiei în anul fiscal 2024, a spus Volkswagen.

Analiştii Deutsche Bank au calificat posibila închidere a fabricii de la Bruxelles drept "un pas major în direcţia corectă", anticipând că costurile aferente nu vor fi relevante pentru numerar, pe termen scurt.

Între timp, analiştii de la firma de brokeraj Stifel au etichetat Audi drept "cea mai mare problemă a Volkswagen" şi "cea mai mare preocupare pentru investitori", la nivel divizional.

"Problema mai mare este întârzierea severă a noilor modele din ultimii ani; Audi a rămas în urma Mercedes şi BMW. Calculăm că vârsta medie a portofoliului Audi este acum de şase ani (BMW: trei ani, Mercedes 3,6 ani)", au spus aceştia.

Volkswagen a suferit, de asemenea, o scădere a livrărilor generale.

Grupul Volkswagen a livrat 2.243.700 de vehicule la nivel mondial, în perioada aprilie-iunie, potrivit datelor Bursei de la Frankfurt, în scădere cu 3,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Performanţa Audi a influenţat negativ livrările grupului, cu un declin de 11,3% de la an la an în perioada de trei luni.

Livrările către China au scăzut cu 19,3% în trimestrul al doilea, dar au crescut cu 5,1% în Europa de Vest şi cu 10,8% în America de Nord.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Asta e placa pt muncitorii disponibilizati.

    O relocheaza in Estul Europei, unde salariu este la un sfert comparativ cu cel din Belgia.  

    1. Pai tocmai au construit in Ungaria o extindere enorma

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb