COMISIA EUROPEANĂ AVERTIZEAZĂ: "Interzicerea automobilelor diesel - posibil să afecteze investiţiile în vehicule cu emisii zero"

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 24 iulie 2017

"Interzicerea automobilelor diesel - posibil să afecteze investiţiile în vehicule cu emisii zero"

Interzicerea automobilelor diesel în oraşele europene ar putea afecta capacitatea producătorilor auto de a investi în vehicule cu emisii zero, avertizează Comisia Europeană.

Într-o scrisoare transmisă miniştrilor Transporturilor din blocul comunitar, Elzbieta Bienkowska, comisarul european pentru piaţă internă, industrie, antreprenoriat şi IMM, afirmă că nu vor exista beneficii în cazul prăbuşirii pieţei automobilelor diesel, iar pe termen scurt autorităţile ar trebui să se concentreze pe forţarea producătorilor auto să reducă emisiile periculoase de oxid de azot la limita acceptată de reglementările UE, transmite Reuters, conform Agerpres.

Sursa citată menţionează: "Deşi sunt convinsă că ar trebui să ne îndreptăm rapid spre vehicule cu emisii zero în Europa, autorităţile şi industria auto nu pot fi interesate de un colaps rapid al pieţei europene a automobilelor diesel, ca rezultat al interzicerii acestor vehicule pe plan local".

Oficialul european avertizează că un astfel de pas doar ar priva industria de fondurile necesare pentru investirea în vehicule cu emisii zero.

Principalii producători auto din Germania au făcut investiţii semnificative în tehnologia diesel, dar de la izbucnirea scandalului emisiilor de la Volkswagen - în 2015 - temerile privind poluarea vehiculelor au condus la verificări amănunţite în industria auto, în special a nivelului de oxid de azot, care provoacă boli respiratorii şi afectează mediul.

Bienkowska le-a spus miniştrilor Transporturilor că este îngrijorată în legătură cu recentele încălcări ale reglementărilor privind emisiile de la Audi şi Porsche, descoperite de procurori şi nu de autorităţile germane.

De asemenea, oficialul solicită ca toate maşinile cu emisii excesiv de ridicate de oxid de azot să fie scoase de pe drumurile europene, dar susţine că producătorii auto ar trebui să acţioneze în mod voluntar.

Munchen-ul, oraşul care găzduieşte cartierul general al producătorului auto BMW, a devenit ultimul oraş din Germania care analizează posibilitatea interzicerii circulaţiei anumitor automobile cu motoare diesel, din cauza creşterii emisiilor poluante.

"Oricât de mult aş dori să evit o astfel de interdicţie, cred că este puţin probabil să nu existe interdicţii în viitor", a declarat luna trecută primarul din Munchen, Dieter Reiter. Întrebat despre cele mai recente date referitoare la emisiile de oxid de azot, care depăşesc normele europene, Dieter Reiter a răspuns: "rezultatele sunt şocante, nimeni nu se aştepta la acest lucru".

În schimb, un purtător de cuvânt de la BMW, companie care produce o gamă largă de autovehicule începând de la modelul electric i3 şi până la SUV-uri cu motoare pe benzină şi motorină, a apreciat că încurajarea utilizării vehiculelor electrice este o modalitate mai bună pentru a îmbunătăţi calitatea aerului, decât interzicerea automobilelor diesel.

La rândul său, un purtător de cuvânt de la Ministerul german al Transporturilor a declarat că Guvernul federal de la Berlin se opune şi el posibilităţii ca o serie de oraşe şi state să interzică automobilele diesel. "Interzicerea circulaţiei este o abordare politică greşită", a apreciat purtătorul de cuvânt.

Cu toate acestea, oraşul Stuttgart, sediul Mercedes-Benz şi Porsche, se pregăteşte deja să interzică, începând de anul viitor, circulaţia anumitor vehicule diesel care nu îndeplinesc ultimele norme de poluare.

Având în vedere consumul mai redus de combustibil al autovehiculelor diesel în comparaţie cu cele pe bază de benzină, cei trei mari producători auto germani au investit semnificativ în tehnologia diesel. În consecinţă, dacă în SUA tehnologia diesel este doar o piaţă de nişă, în Germania aproximativ jumătate din noile autoturisme vândute în Germania erau propulsate de motoare diesel înainte de izbucnirea scandalului de la Volkswagen, care a dus la scăderea cotei de piaţă a automobilelor diesel la 40%.

Perspectiva unor interdicţii care să vizeze automobilele diesel va afecta şi piaţa automobilelor rulate, ceea ce, pe cale de consecinţă, va afecta diviziile de leasing şi finanţare ale producătorilor auto.

ÎN PRIMELE ŞASE LUNI ALE ANULUI ÎN CURS

Vânzările noastre de autovehicule ecologice s-au triplet

Vânzările de autovehicule ecologice s-au triplat, la noi (+215,75%), în primele şase luni ale anului în curs, ajungând la 982 de unităţi, de la 311 exemplare înregistrate în aceeaşi perioadă din 2016, reiese din statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), potrivit Agerpres.

În perioada ianuarie - iunie 2017, comparativ cu primele şase luni din anul anterior, ponderea autoturismelor "eco" în totalul vânzărilor a fost de 1,7% pe plan local, iar volumul de maşini electrice vândute s-a majorat cu 197,1%, în timp ce în cazul celor hibride s-a consemnat o creştere de 218,1%.

Totodată, în iunie au fost vândute 265 de maşini electrice şi hibride, în creştere cu 56,08% în comparaţie cu luna anterioară, când au fost comercializate 169 de exemplare.

În clasamentul celor mai vândute mărci auto electrice 100%, în primele şase luni ale anului, primul loc este ocupat de Mercedes-Benz, cu 32 de unităţi, urmat de BMW (29), Renault (12), Audi (8), Volkswagen şi Volvo (câte 5 exemplare), Mitsubishi şi Porsche (câte 4).

Cele mai multe maşini hibride vândute în România, din ianuarie până în iunie 2017, au fost înregistrate de Toyota (791 de unităţi), urmată de Lexus (72), Kia (8) şi Mercedes-Benz (2).

Statistica oficială arată că, la nivelul anului trecut, numărul autovehiculelor electrice şi hibride noi vândute în România a fost de 1.183 de unităţi, în creştere cu 138% faţă de anul 2015. Din acest total, 167 de exemplare sunt autovehicule 100% electrice.

În prezent, se derulează o nouă ediţie a Programului "Rabla Plus", demarat în data de 10 mai, destinat achiziţionării de maşini prietenoase cu mediul.

Prin intermediul programului, valoarea ecotichetului acordat celor care vor să-şi achiziţioneze un autovehicul nou 100% electric este, în acest an, de 10.000 de euro, iar pentru cele hibrid plug-in - de 4.500 euro.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb