eMAG intră într-o nouă etapă de dezvoltare cu investiţii de peste 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani. Mai mult, Tudor Manea preia rolul de CEO de la Iulian Stanciu, care devine Preşedinte Executiv eMAG, potrivit unui comunicat de presă al companiei.
La rândul său, Iulian Stanciu va fi în continuare implicat în conturarea strategiei de dezvoltare, în analiza, prioritizarea şi aprobarea investiţiilor şi bugetelor, alături de noul CEO.
"Sunt onorat să conduc eMAG în această nouă etapă în care vom folosi experienţa şi know-how-ul celor aproape 20 de ani de comerţ online pentru a le oferi o experienţă bună clienţilor, dar şi pentru a ajuta la dezvoltarea mediului antreprenorial. Investiţiile pe care le vom face în următorii trei ani ne vor ajuta să le oferim clienţilor noştri o gamă mai mare de produse şi preţuri mai bune, viteză la livrare, dar şi o simplificare a procesului de plată. Ne propunem, de asemenea, ca prin infrastructura pe care o construim, să ajutăm antreprenorii locali să facă tranziţia în online mai uşor, transferând din experienţa dobândită de noi", a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
"Credem că avem în faţă foarte multe oportunităţi, odată cu dezvoltarea economiei digitale. În acest sens, vom accelera foarte mult investiţiile în transformarea eMAG într-un ecosistem regional de tehnologie şi comerţ. Din cele 3,2 miliarde de lei pe care îi vom investi în următorii trei ani, 785 de milioane de lei se vor duce către dezvoltare internaţională, 447 de milioane de lei către dezvoltarea de tehnologie românească, 251 de milioane de lei vor merge către dezvoltarea antreprenorialului digital prin intermediul platformei Marketplace, 990 de milioane de lei în dezvoltarea serviciilor logistice şi 740 de milioane de lei în investiţii în alte companii. Aş vrea să îl felicit pe Tudor pentru noul rol, pentru contribuţia avută până acum la dezvoltarea eMAG şi pentru evoluţia personală. Cred că este un exemplu pentru oricine că prin muncă şi educaţie poţi ajunge oriunde. Împreună vom lucra la dezvoltarea serviciilor oferite clienţilor, dar şi la extinderea internaţională a zecilor de mii de antreprenori români din platforma eMAG Marketplace", a declarat Iulian Stanciu, Preşedinte Executiv eMAG.
În următorii trei ani, grupul eMAG îşi va consolida prezenţa în regiune prin investiţii care se ridică la 785 de milioane de lei. În Ungaria, unde compania a fuzionat cu Extreme Digital în urmă cu doi ani, ţinta este de a atinge vânzări de un miliard de euro în următorii cinci ani. În Bulgaria, eMAG va continua extinderea prezenţei fizice, după ce anul trecut a inaugurat primul showroom la Sofia, şi se va concentra pe dezvoltarea şi îmbunătăţirea serviciilor sale, în beneficiul clienţilor.
De asemenea, un buget de 447 de milioane de lei va fi alocat pentru dezvoltarea de tehnologie românească pe care să o exporte în toate ţările unde este eMAG prezentă şi de care să beneficieze şi ceilalţi antreprenori din ecosistemul eMAG. Compania investeşte în dezvoltarea echipei de tehnologie, care în prezent numără peste 700 de oameni, iar anul acesta urmează să fie extinsă cu alţi 100.
La rândul său, eMAG Marketplace, un pilon important în creşterea companiei, care este estimat să ajungă la 45.000 de selleri români în trei ani, de la 25.000 câţi sunt acum pe platformă, va beneficia de o infuzie de capital de 251 de milioane de lei. În 2020, volumul vânzărilor realizate de către sellerii români din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% faţă de 2019, ajungând la 25 milioane de produse.
Pentru a putea susţine o gamă mare de produse şi a creşte viteza de livrare, pe fondul creşterii accelerate a comerţului online, compania va continua investiţiile în logistică pentru infrastructura digitală: noul hub logistic de la Joiţa va deveni complet operaţional în septembrie 2022, iar reţeaua easybox va fi dublată în următoarea perioadă pentru a face livrarea mai uşoară, predictibilă şi rapidă. În total, investiţiile în logistică se ridică la 990 de milioane de lei în următorii trei ani.
eMAG este o companie care încurajează permanent dezvoltarea şi îmbunătăţirea de competenţe profesionale prin programe de dezvoltare, iar pentru aceasta are în vedere un buget de 45 milioane de lei în următorii trei ani. Acest buget este dedicat unor programe de învăţare accelerată cum ar fi Upgrade, un program de dezvoltare în carieră şi de creştere a competentelor în digital marketing, tehnologie, analiză de business şi de procese sau programele de management în parteneriat cu universităţi de prestigiu, precum Harvard, Yale sau Stanford. Totodată, compania continuă programul Future 25 prin intermediul căruia tineri talentaţi sunt selectaţi pentru a se antrena să devină lideri în ecommerce. Anual, angajaţii eMAG beneficiază de peste 45.000 de ore de învăţare şi training.