Pregătirea strategiei guvernamentale pentru susţinerea IMM-urilor şi îmbunătăţirea mediului de afaceri 2020 a identificat patru mari probleme în materie, şi anume: există un număr foarte mic de întreprinderi mici active în economia naţională, un număr foarte mic de întreprinderi de talie mijlocie, prea puţine dintre acestea activează în domeniul de producţie (majoritatea în servicii şi comerţ), iar una din două companii nou-create dispare în primul an de viaţă, spune Anca Laura Ionescu, secretar de stat în Ministerul Economiei.
În condiţile date, strategia urmăreşte creşterea numărului de întreprinderi active, dezvoltarea celor existente şi crearea de locuri de muncă.
"Sperăm să finalizăm strategia în maximum două săptămâni", a declarat doamna Ionescu, precizând: "Obiectivul guvernului este dezvoltarea unui mediu de afaceri activ, stabil, transparent, bazat pe competitivitate şi spirit antreprenorial, astfel încât oamenii de afaceri să facă faţă concurenţei de pe plan intern şi extern".
Reprezentantul ministerului a adăugat că Executivul are ca direcţii de acţiune dezvoltarea şi sprijinirea întreprinderilor, acces la pieţe, acces la finanţare şi la inovare.
Anca Ionescu a mai amintit că, la data de 15 mai, Guvernul va lansa programul Cosme pentru competitivitatea IMM-urilor, cu o valoare de peste 2 miliarde de euro, care priveşte consolidarea şi stimularea competitivităţii în afaceri.