"Companiile de tehnologie reprezintă o forţă economică"

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 3 august 2020

"Companiile de tehnologie reprezintă o forţă economică"

(Interviu cu Anca Maria Călin, Junior Marketing Specialist Connections România)

Companiile de tehnologie reprezintă o forţă economică datorită rolului cheie pe care îl au în ecosistemul de business, consideră Anca Maria Călin, Junior Marketing Specialist Connections România. Domnia sa ne-a spus, într-un interviu: "Comunică puţin şi sunt giganţii din spate, iar noi toţi ajungem să fim adesea end-useri ai unor tehnologii despre care nu ştim de unde vin.

Marile companii de tech, care contribuie la simplificarea vieţii de zi cu zi prin tehnologie, vorbesc de multe ori foarte puţin şi în termeni tehnici, şi cu toate acestea sunt atât de prezente în vieţile noastre. La polul opus, companiile de larg consum câştigă inimile consumatorilor printr-un dialog continuu cu aceştia".

Domnia sa ne-a povestit despre ce poate învăţa un colos aproape de neînţeles de la un alt colos care foloseşte emoţiile ca să vândă, dar şi ce pot învăţa companiile de B2B de la companiile de consumer.

Reporter: Ce companii de larg consum apreciaţi la nivel de viziune de business, de conduită în relaţia cu consumatorul şi de ce?

Anca Maria Călin: Când vine vorba despre companiile de larg consum, lista celor care surpind prin relaţia cu consumatorul este una lungă. Din fericire, sunt foarte multe cele care au înţeles că evoluţia tehnologiei digitale nu poate aduce decât avantaje în relaţia cu consumatorul, iar nouă acestea ne plac cel mai mult.

Reporter: În cazul companiilor de tech, beneficiarii finali nici măcar nu ştiu de unde provin soluţiile folosite. Companiile de digital transformation/enterprise tech ar putea beneficia printr-o apropiere mai mare de consumatorul final? Dacă da, în ce s-ar traduce aceste beneficii?

Anca Maria Călin: Deseori, industria tech furnizează servicii care sunt integrate în afaceri concentrate în întregime pe produs. De aceea, astfel de companii tind să nu comunice la fel de mult cu consumatorul final. Totuşi, beneficiile unei astfel de apropieri s-ar traduce prin vizibilitate, credibilitate şi încredere din partea consumatorului.

Reporter: Chiar la începutul pandemiei aţi propus două soluţii pe baza de RPA - roboţi folosiţi pentru eficientizarea triajului şi monitorizarea persoanelor în carantină, însă autorităţile nu au dat curs. Credeţi că, în general, companiile de larg consum au multe pârghii în acest gen de iniţiative?

Anca Maria Călin: Revin la ceea ce tocmai spuneam mai sus. Fie că este vorba despre o companie de larg consum, fie că este vorba despre o companie de tehnologie, vizibilitatea, credibilitatea şi încrederea de care se bucură compania respectivă pot înclina balanţa în sens favorabil în cazul unor astfel de iniţiative.

Reporter: "Poate e companie mare, dar nu am auzit niciodată de ea". Acesta este adesea situaţia în care se află companiile B2B. Care este cea mai mare provocare în relaţia cu un posibil client nou şi de ce?

Anca Maria Călin: Brandurile s-au aflat dintotdeauna în strânsă legătură cu societatea, având un mare impact social şi cultural. Fiind o companie românească, prejudecăţile pot constitui o barieră - în mod special când clientul este unul străin.

Reporter: Ce pot învăţa companiile de tech de la companiile de larg consum, atât în relaţia cu angajaţii, cât şi în cee ace priveşte consumatorii şi la nivel de impact social.

Anca Maria Călin: Angajaţii sunt la fel de importanţi precum consumatorul final. Relaţia cu aceştia trebuie întreţinuţă mereu şi pusă pe primul loc. Un angajat trebuie să se identifice cu compania la care lucrează, la fel ca un consumator care se identifică cu brandul pe care îl achiziţionează. Dincolo de strategiile de marketing abordate de brand, consumatorul este cel care decide dacă acesta va fi unul de succes sau nu. Când vine vorba despre impactul social, companiile se gândesc în primul rând la viitor. După acest criteriu ne ghidăm şi noi, iar abordarea noastră în tot ceea ce facem este orientată întotdeauna către viitor.

Reporter: S-ar întoarce roata în cazul în care companiile de consum ar implementa din ce în ce mai mult roboţi (cum ar fi supermarketurile self service).

Anca Maria Călin: Companiile din industria de CPG (consumer packaged goods) şi retail (cele care operează supermarketuri, de exemplu) sunt destul de bine poziţionate când vine vorba de tehnologie. De multe ori, avansul tehnologic nu este adoptat suficient de rapid, iar asta nu neapărat din cauza companiilor care vând produse, ci mai ales din cauza modului în care consumatorii îţi schimbă - mai uşor sau mai rapid, în funcţie de geografie, cultura, etc - obiceiurile. A implementa supermarketuri self service este o provocare tehnologică, dar mai ales, una socială, culturală.

Reporter: Dacă ar fi să inversaţi rolurile, ce consideraţi că pot învăţa brandurile de consum de la companiile de tech?

Anca Maria Călin: Pentru că, de cele mai multe ori, beneficiarul final nici măcar nu ştie de unde provin soluţiile utilizate, principala provocare cu care s-ar confrunta o companie este să comunice în această direcţie prin intermediul tuturor resurselor de care dispune. Răbdarea este cheia succesului, paşii mici şi munca continuă vor aduce în cele din urmă şi rezultatele mult visate.

Reporter: În ce măsură ajută platformele de social media un business de tech? De ce?

Anca Maria Călin: Social media este unealta cea mai la îndemână pentru o companie de tech atunci când vrea să se facă auzită/vizibilă. Vizibilitatea este principalul beneficiu pe care platformele sociale îl oferă tuturor brandurilor, dar un business de tech îl va preţui întotdeauna mai mult.

Reporter: Se poate face "storytelling" în tech? Cumpără clienţii poveşti?

Anca Maria Călin: Da. Poveştile înseamnă emoţii, iar emoţiile sunt cele care vând.

Reporter: Astăzi, consumatorii sunt obişnuiţi, pe de o parte cu "instant gratification", dar şi cu o simplitate ieşită din comun, rezumată de marketing ca "totul la un click distanţă". Care este noua paradigmă de consum a clientului de servicii?

Anca Maria Călin: Noi furnizăm tehnologie, nu experienţa finală către consumator. Marketingul este o stiinţă în sine, aparte, care se îmbină cu tehnologia, dar are şi componente de psihologie si sociologie. Credem că următorii ani vor creşte presiunea pentru integrare şi furnizare de servicii de tip bundle, mai degrabă, decât "real life experiences", cel puţn în zona industriei de consum. Artificial Intelligence si analytics sunt două din tehnologiile care vor deveni standard în această industrie. Ca elemente de efect, da, putem anticipa şi augmented reality sau virtual reality ca ingrediente de marketing, dar fundamentul interacţiunii companiei producătoare - consumator, va sta în inteligenţa artificială şi capacitatea de analiză a datelor.

Reporter: Mulţumesc!

Connections este lider pe piaţa de digital transformation din România, având 300 de angajaţi, birouri în Bulgaria, Serbia şi planuri de extindere la nivel global. Compania este specializată în Intelligent Automation, IT Infrastructure Support, Digital Business Process Management şi Software Development On Demand. Clienţii Connections sunt companii globale şi companii medii româneşti din industrii precum Banking, FMCG, Oil & Gas, Telecom şi Retail. Începând cu luna iulie 2018, Connections a semnat un parteneriat cu UiPath, platforma de Enterprise Robotic Process Automation (RPA) cu cel mai rapid grad de adopţie la nivel mondial, alături de care a implementat deja cu succes procese de automatizare robotizată în industrii cheie. Totodată, Connections a investit peste 200.000 euro în dezvoltarea unei platforme fintech de open banking menită să integreze API-urile puse la dispoziţie de băncile din România, odată cu aplicarea directivei Revised Payment Service Directive (PSD2), care obligă băncile să dea acces la informaţii privind conturile bancare de plăţi accesibile online, unor terţe părţi care îşi pot dezvolta servicii de informaţii, plăţi şi alte servicii financiare către clienţii băncilor. Connections a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 6,15 mil USD.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb