Complice.ro, curator şi furnizor de experienţe pentru persoane fizice şi companii, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 430.000 de euro, în creştere cu 168% faţă de anul precedent, conform unui comunicat remis redacţiei. Dinamică pozitivă s-a datorat ridicării restricţiilor impuse de pandemie, reluării activităţii şi revenirii pe segmentul B2B, ceea ce a generat o dublare a numărului de clienţi, atât persoane fizice cât şi companii, un indicator record pentru Complice.ro.
Potrivit sursei citate, atât pe segmentul rezidenţial, cât şi în mediul corporate, ca soluţie pentru programele de employee experience, reward & recognition, se evidenţiază o orientare tot mai clară către alegerea experienţelor, ce iau locul clasicelor premii şi cadouri de tip obiect.
Astfel, Complice.ro marchează cel mai bun an, atât pe segmentul corporate, cât şi rezidenţial, cu o creştere de 100% a numărului de clienţi. De asemenea, numărul comenzilor s-a dublat faţă de anul precedent, iar valoarea medie a unei comenzi s-a situat la 390 euro, în creştere cu 30% faţă de valoarea de 297 euro în 2021.
• Top experienţe în 2022
În 2022, clienţii Complice.ro au accesat pachetele experientiale nu doar pentru a marca evenimente speciale precum zile de naştere, aniversări, nunţi sau sărbători, ci şi că nou comportament de consum personal, alegând experienţe de care s-au bucurat chiar ei, subliniază sursa citată.
Astfel, din topul experienţelor la nivel de an, se remarcă preferinţă pentru experienţele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta sau scufundări, dar şi experienţe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare şi travel, cu cazări în locuri inedite şi exclusiviste sau escapade urbane.
Pachetele flexibile, cu mai multe experienţe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit - Flexibox - rămân în topul preferinţelor atât pentru cadouri personale, cât şi pentru cadourile între colegi sau premiile corporate. De altfel, cadourile pentru colegi reprezintă un segment care a înregistrat o revenire remarcabilă în 2022, odată cu suspendarea restricţiilor şi revenirea la birou, fiind înregistrate aproape de trei ori mai multe comenzi de acest tip.
• Experienţele pentru echipe şi angajaţi, efect în conectare şi productivitate
În ceea ce priveşte experienţele de grup, în 2022 companiile au preferat acţiunile inedite şi antrenante de treasure hunt în oraşe, parcuri sau păduri îmbinate chiar cu elemente de supravieţuire, activităţile creative de construit în echipa, atelierele de cupaje ori degustările private, toate având că obiectiv aducerea oamenilor împreună şi conectarea lor.
"Pentru clienţii corporate, cred că unul dintre cele mai provocatoare procese de gestionat în ultimii doi ani a fost cel de onboarding pentru angajaţii noi şi de consolidare a echipei, crescând sentimentul de apartenenţa. Din solicitările pe care le-am primit în 2022, dar mai ales din feedback-ul clienţilor noştri, observăm şi noi cum experienţele au devenit preferate de companii, ocupând o parte importantă în strategia de employee engagement. Companiile cu care noi lucrăm cuantifica efectele benefice ale experienţelor în conectarea echipelor şi impactul lor asupra productivităţii individuale, iar rezultatele sunt încurajatoare: peste 75% dintre angajaţii care au participat la evenimentele organizate de noi anul trecut au declarat că se simt mai conectaţi cu colegii decât se simţeau înainte de eveniment şi peste 60% se simt mai "engaged". Managerii îşi doresc să aducă echipele împreună, să se cunoască, să petreacă timp împreună, să socializeze, iar soluţiile oferite de noi contribuie la atingerea acestor obiective" a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro
Valoarea medie a pachetelor de experienţe alese de companii, fie la nivel de echipa, fie premii şi cadouri individuale, a fost de 2070 eur. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking şi industrii creative, se menţionează în comunicat.
"Odată cu revenirea la birou, au crescut comenzile pe segmentul corporate, fiind cereri atât de premii şi cadouri individuale, pentru recunoaştere şi motivare, dar mai ales pe zona de experienţe pentru echipe, pentru conectare şi îmbunătăţirea comunicării între colegi. Acest lucru a alimentat inclusiv creşterea comenzii medii pe segmentul corporate, cu 80% faţă de perioada de pandemie" a adăugat Oana Pascu.