Necesarul de finanţare pentru construirea autostrăzilor în ţara noastră este de circa 15 miliarde de euro pe an, a spus ieri Dan Paul, preşedintele Asociaţiei Brokerilor referindu-se la o estimare pe care a făcut-o împreună cu Andre Cappon, Partner of the CBM Group, Inc.
Dan Paul a precizat: "Finanţarea infrastructurii prin mecanismele pieţei de capital reprezintă un model, o temă de gândire, inclusiv pentru guvernanţi. Adică există posibilitatea dezvoltării infrastructurii fără să mai aştepte bani de la buget sau de la Uniunea Europeană. Noi am estimat că, în acest moment, necesarul de finanţare pentru construirea autostrăzilor (n.r. în ţara noastră) este cam de 15 miliarde de euro. Pentru aceste proiecte, fondurile europene sunt cam de cinci miliarde de euro, dar România ar avea nevoie de două - trei ori mai mulţi bani, pe an".
Preşedintele Asociaţiei Brokerilor a adăugat: "Asta ar însemna că, dacă acest proiect s-ar dezvolta prin piaţa de capital, volumul de tranzacţionare al bursei ar creşte de zece ori. Sigur că nu ne aşteptăm ca acest lucru să se întâmple mâine. Dar venim cu o alternativă. Arătăm guvernanţilor că, dacă cu adevărat îşi doresc să avem căi ferate mai bune, să avem autostrăzi, reţele de canalizare etc., toate sunt posibile şi bursa oferă o alternativă".
De asemenea, Dan Paul este de părere că nu sunt necesare schimbări legislative pentru realizarea proiectelor de infrastructură, în ţara noas-tră.
Reprezentatul brokerilor a spus: "În România, toată lumea vorbeşte despre legislaţie, ceea ce mă doare pentru că legile se pot schimba tot timpul. Dar, pentru anumite proiecte, cum ar fi lis-tarea Aeroporturi Bucureşti, nu avem nevoie de nicio modificare legislativă, pentru că este deja inclusă într-un proiect, de pe vremea unui alt premier. Şi în cazul Portului Constanţa este aceeaşi situaţie".
Nici pentru crearea unei companii care să facă autostrada prin care să se lege Bucureştiul de Braşov nu este nevoie de modificarea legislaţiei, a spus Dan Paul, adăugând: "Avem nevoie de multe lucruri în infrastructură. De căi ferate, de utilităţi şi cred că trebuie puţin prioritizate. Hai să începem cu autostrada Bucureşti - Braşov".