Preluarea a 19 magazine operate de reţeaua Angst de către grupul Mega Image a fost autorizată de către Consiliul Concurenţei, anunţă compania într-un comunicat remis redacţiei.
"Ne bucurăm că am obţinut aprobarea pentru cea mai mare parte dintre magazinele analizate de către Consiliul Concurenţei, fapt ce confirmă relevanţa deciziei noastre de a participa la această preluare. În tot acest proces, ne-am confirmat angajamentul prin răspunsurile date tuturor solicitărilor Consiliului Concurenţei, furnizând informaţii detaliate necesare analizării operaţiunii de concentrare economică. În urma analizei, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea de către Mega Image a activităţii unui număr de 19 magazine Angst din Bucureşti, Otopeni şi Buftea, în condiţiile şi termenele stabilite în acord cu autoritatea de concurenţă.
Mega Image a formulat în privinţa a două dintre magazinele achiziţionate angajamente structurale, care vor fi respectate întocmai, conform hotărârii Consiliului. Considerăm că decizia Consiliului Concurenţei vine să confirme faptul că, aşa cum am mai precizat, Mega Image nu deţine o poziţie dominantă pe piaţa de retail din Bucureşti, piaţă care se dovedeşte a fi una echilibrată şi favorabilă liberei concurenţe", declară Xavier Piesvaux, director general al Mega Image România.
În continuare, având în vedere şi angajamentul conducerii companiei Angst - prin dl Sorin Minea - de a-şi concentra activitatea viitoare în special în domeniul producţiei, care a consacrat brandul Angst, Mega Image va derula un parteneriat şi în plan comercial, în special pentru desfacerea produselor din carne. Prin urmare, clienţii Mega Image vor regăsi produsele Angst în raioane specializate în magazine din cadrul reţelei Mega Image.
"Cele 19 magazine Angst pe care le-am integrat în reţeaua noastră de magazine vor fi adaptate la formatul şi standardele magazinelor Mega Image şi Shop&Go. Astfel, în săptămânile ce urmează, fiecare magazin Angst va trece printr-un proces de transformare, ceea ce va oferi în final consumatorilor noştri din Bucureşti, Otopeni şi Buftea o gamă variată de produse de calitate, la un preţ competitiv şi servicii la cele mai avansate standarde", adaugă Xavier Piesvaux.
Grupul Mega Image a realizat, anul trecut, o cifră de afaceri de 532 milioane euro şi un profit net de 12,5 milioane de euro, conform datelor publicate de Ministerul de Finanţe.
Lanţul comercial Mega Image a fost fondat în 1995 şi are o reţea care cuprinde 326 de magazine, în ţara noastră. Compania face parte din Delhaize Group, retailer internaţional înfiinţat în 1867 în Belgia, ce operează pe trei continente şi estimează venituri anuale în valoare totală de 21 de milioane euro însă nu a specificat suma investită.
Angst Ro, care până anul trecut administra şi operaţiunile de retail, dar şi pe cele de producţie ale Angst, a avut, în 2013, o cifră de afaceri de 163,57 milioane de lei, înregistrând o pierdere de 3,26 milioane lei.
Potrivit informaţiilor de pe site-ul său, Angst este o companie româno-elveţiană care produce preparate din carne, incluzând fabrica de preparate din Buftea, o unitate de producţie pentru produsele crud-uscate şi o fabrică de produse lactate.