Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România (3 retaileri şi 4 furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro), conform unui comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada 2010-2016. În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.
Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul.
Companiile sancţionate sunt: Auchan Romania (7,84 milioane euro), Carrefour România (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages (1,28 milioane euro), Star Foods EM (843.599 euro), Strauss România (383.236 euro) şi Nelson Prod (9.252 euro)
Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii, conform comunicatului citat.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.
Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare. Reamintim că, în anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005-2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.
Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2019, 11:37)
Nu se vor opri...oribil!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.01.2019, 21:30)
E foame de bani!