De construcţia aeroportului de la Ghimbav a început să se discute, cel puţin la stadiul de idee, încă din anii '90, însă primele documente oficiale au început să se contureze în anul 2006. Astfel, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, a prezentat ieri chetuielile defalcate care s-au făcut din banii autorităţii judeţene, în ultimii 10 ani, pentru conturarea acestei investiţii. Suma totală cheltuită până acum se cifrează la 24.721.564, 18 euro (108.759.162,14 lei).
Adrian Gabor a precizat că primele chetuieli făcute în 2006 în acest sens au fost de 68.871,17 euro pentru întocmirea documentaţiei PUZ. În 2007, s-au cheltuit alte 21.000 de euro pentru efectuarea unor dezmembrări şi modificarea PUZ-ului. În 2008, sumele alocate aeroportului au fost mult mai mari, respectiv 257.865,9 euro pentru studiu de urbanism aferent zonei adiacente aeroportului, dezmembrări, lucrări de... organizare de şantier, dar şi un studiu de inundabilitate aferent acestei zone.
În 2009, s-au cheltuit, practic, cei mai puţini bani din "istoria" aeroportului, 4.771 de euro, pentru un extras de Carte Funbciară, aviz pentru demolarea casei ciobanului, dar şi alte avize.
• Din 2010, cheltuielile au început să crească
Începând din 2010, sumele cheltuite pentru acest obiectiv de investiţii au început să crească. Astfel, în 2010 s-au cheltuit în total 580.000 de euro, grosul sumei ducându-se pe scoaterea din circuitul agricol a terenului pe care este amplasat proiectul, dar şi alte documentaţii tehnicii pentru lucrări hidrotehnice, precum şi pentru demolarea saivanelor care erau amplasate pe acest teren.
Din 2011, au început şi lucrările efective, fiind cheltuite, în conformitate cu evidenţele contabile ale CJ Braşov, în jur de 3 milioane de euro. Practic, în 2011 au început lucrările de nivelare şi împrejmuire a terenului.
În 2012, cei mai mulţi bani s-au dus pentru exproprieri, dar au mai fost cheltuiţi ceva bani şi pentru studiul de coexistenţă şi analiză la risc, ţinând cont că prin zonă trece o linie de înaltă tensiune, suma totală cheltuită acum patru ani fiind de 4.587.000 de euro.
• În 2013 s-au băgat primii bani în pistă
Din 2013 au început lucrările la pistă, fiind alocate în total 6.525.000 de euro. Şi în 2014 s-au alocat 4.909.000,44 euro pentru lucrări la pistă, dar şi pentru documentaţii cadastrale, iar anul trecut s-au făcut ultimele plăţi către Vectra, care a amenajat pista, fiind cheltuite în total 4.757.161,15 euro. Acest raport de cheltuieli a fost efectuat de către CJ Braşov în vederea încheierii unei asocieri pentru continuarea investiţiei împreună cu Primăria Braşov. Primarul George Scripcaru a precizat că asocierea va fi parafată doar după ce vor fi prezentate de către forul judeţean cheltuielile totale pentru lucrările efectuate până acum la aeroport, dar şi care este suma necesară pentru finalizarea proiectului. Adrian Gabor a precizat că investiţiile în acest obiectiv vor continua după ce se va parafa parteneriatul cu Primăria şi, implicit, va fi refăcut studiul de fezabilitate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.04.2016, 09:50)
Bani nu sunt "ingropati" sunt investiti.Pentru Brasov,centru economic important Aeroportul este vital,trebuie facut tot ce sete posibil sa se deepaseasca problemele actuale.Politicul a promovat aceasta investitie;dar din pacate interesele politicienilor,l-au adus in stadiul de blocare....
Sunt multe solutii de rezolvare daca se doreste cu adevarat realizarea Aeroportului.....