Continental AG, al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, a anunţat ieri că ia în considerare relocarea unei părţi a producţiei sale din cauza conflictului comercial dintre în China şi SUA, transmite Reuters. Directorul financiar Wolfgang Schaefer a afirmat pentru Reuters că firma este bine poziţionată, dar a adăugat că "problemele legate de tarifele vamale îi determină din ce în ce mai mult pe clienţii noştri să-şi revizuiască locul în care îşi exercită activitatea. Ca rezultat, vom face şi noi la fel". Întrebat despre potenţiale concedieri, oficialul Continental a refuzat să comenteze şi a precizat că discuţiile sunt în derulare, potrivit Agerpres.
Tot ieri, Continental a anunţat reduceri semnificative de costuri, după ce în trimestrul doi din 2019, profitul său net a scăzut cu 41%, din cauza cererii mai mici pentru vehicule în China şi a investiţiilor masive pentru maşini electrice şi autonome.
"Răspundem la declinul pieţei prin asigurarea unei discipline riguroase a costurilor şi îmbunătăţirea competitivităţii", a afirmat directorul general al firmei germane, Elmar Degenhart. Acesta a atras atenţia asupra "provocărilor semnificative" cu care se confruntă pieţele auto din Europa, America de Nord şi China.
În trimestrul doi din 2019, profitul net a scăzut la 485 milioane de euro (543 milioane de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un declin de 1%, la 11,26 miliarde de euro.
Problemele din industria auto afectează şi rivalele Continental - ZF Friedrichshafen şi Bosch -, care au emis deja avertizări de profit.