Cornel Pieptea: RATB, pe panta falimentului

Elena Deacu
Companii / 29 iulie 2015

Din cauza proastei gestiuni a serviciului public de transport de către Sorin Oprescu, situaţia RATB se agravează de la o zi la alta, iar bucureştenii trebuie să ştie starea reală a transportului public, precum şi cauzele care au determinat-o, transmite viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea.

Potrivit domniei sale, în cei 7 ani de mandat la Primărie, Oprescu nu a dorit să încheie un contract de prestare a serviciului de transport public între RATB şi municipalitate, iar în absenţa acestuia şi a unei strategii şi a unor soluţii pe termen mendiu şi lung, există riscul ca şi această regie să o ia pe urma RADET şi să fie îngropată în datorii. Consecinţele ar fi dezastruoase pentru bucureşteni.

Dincolo de problemele vechi ale regiei, legate de reducerea parcului de mijloace de transport, de creşterea timpilor de aşteptare în staţii, de lipsa pieselor de schimb, apar probleme de natură managerială care riscă să afecteze extrem de grav transportul public în Capitală, transmite viceprimarul.

Domnia sa arată că săptămâna trecută, ANAF a pus poprire pe contul RATB pentru 84 milioane lei, deoarece decizia Consiliului General al Municipiului Bucureşti de a acorda anumitor categorii de călători reducere sau gratuitate nu a fost urmată de plata de către municipalitate a contravalorii acestor gratuităţi.

În consecinţă, RATB nu a încasat contravaloarea călătoriilor şi ca atare nu a avut din ce să plătească TVA-ul aferent, iar acesta este doar începutul.

ANAF evaluează TVA-ul aferent gratuităţilor/reducerilor din ultimii 8 ani şi, potrivit calculelor, suma totală imputată va fi de aproximativ 370 milioane lei. "Este o sumă imensă pe care RATB nu o poate plăti fără implicarea directă a municipalităţii", consideră Cornel Pieptea.

În acest context, potrivit oficialului, iese în evidenţă nevoia unui contract de prestare a serviciului public între RATB şi Primăria Municipiului Bucureşti, care să prevadă clar decontul pentru gratuităţi/reduceri. Deşi au existat solicitări, în repetate rânduri, pentru încheierea contractului, Sorin Oprescu a refuzat în cei 7 ani de mandat să dea curs acestor cereri, lăsând astfel la voia întâmplării managementul transportului public al Capitalei.

"Lipsa contractului de prestare a serviciului public de transport riscă să aducă României şi o procedură de infringement. Conform legislaţiei europene, acordarea către un operator (în cazul nostru RATB) a dreptului de a presta un serviciu public, se face în cadrul unui contract de servicii publice.

Din păcate, în cei 7 ani de mandat Sorin Oprescu nu a reuşit să încheie acest contract, iar România riscă să plătească o amendă de milioane de euro, în cadrul procedurii de infringement.

Pentru a nu ajunge în această situaţie şi pentru a oferi bucureştenilor un transport public decent există şi soluţii, pe care însă Sorin Oprescu nu doreşte să le implementeze", arată viceprimarul.

Potrivit domniei sale, în primul rând trebuie eliminată cauza care a dus la generarea acestor sume imputate de ANAF şi trebuie încheiat contractul de delegare a serviciului public. Trebuie precizat că RATB a înaintat o formă de contract încă din 2014. Documentaţia există şi prevede, în conformitate cu legislaţia, decontarea separată de către Primăria Capitalei pentru gratuităţi/reduceri. Din păcate, Sorin Oprescu, deşi are toate datele şi toată documentaţia pe masă, refuză să ia o decizie.

De asemenea, este necesară introducerea validării obligatorii a titlurilor de călătorie de către toţi utilizatorii RATB. În felul acesta se va putea face lunar decontul corect pentru pensionari, studenţi, elevi şi alte categorii speciale.

Este nevoie de implicarea Primăriei Capitalei, prin oferirea de garanţii, pentru ca RATB să poată obţine reeşalonarea, pe o perioadă de 5 ani, a debitului imputat de ANAF, consideră Cornel Pieptea, adăugând că este necesar un program multianual de investiţii pentru construcţia şi modernizarea de tramvaie, precum şi implementarea programului de benzi unice dedicate RATB, integrarea mijloacelor de transport RATB în sistemul de management al traficului şi urmărirea lor în timp real şi instalarea unui sistem automat de numărare a călătorilor, astfel încât, la orice moment şi pentru orice vehicul RATB, să poată fi estimat gradul de încărcare.

În final Cornel Pieptea subliniază că grupul consilierilor liberali nu va accepta soluţii temporare, cum ar fi plata datoriei către ANAF, pentru depăşirea actualului moment de criză fără eliminarea cauzei - lipsa reglementării prestaţiei RATB către Primăria Capitalei prin contract de servicii publice.

Soluţiile trebuie adoptate cât mai urgent, deoarece locuitorii Capitalei au dreptul să meargă cu plăcere prin Bucureşti, nu să sufere de pe urma incompetenţei manageriale a lui Sorin Oprescu, conchide oficialul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb