Industria auto asistă la o scădere puternică a vânzărilor pe fondul pandemiei de de coronavirus. Vânzările globale de maşini au ajuns la 33.075.000 de unităţi în prima jumătate a anului, în scădere cu 26% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când au fost comercializate 44,9 milioane de unităţi, potrivit automarket.ro.
În plus, o estimare a IHS Markit arată o posibilă scădere de 22% a vânzărilor de vehicule uşoare de la un an la altul.
Cele mai mari scăderi s-au înregistrat în ţări precum Marea Britanie, Germanai şi Franţa, conform datelor analizate.
Rezultatele din prima parte a anului sunt cele mai modeste înregistrate de industria auto din 2009, atunci când piaţa a fost lovită de criza financiară. China rămâne de departe cea mai importantă piaţă auto, cu peste 10,2 milioane de unităţi în primele şase luni şi o scădere de 17%. Ţara asiatică a profitat însă de faptul că a fost afectată de pandemie în special în primele trei luni, înainte de o revenire puternică pe parcursul următoarelor trei luni. De altfel, celelalte pieţe majore au înregistrat scăderi mai puternice, cum ar fi piaţa din Statele Unite, care a avut un declin de 24%, la puţin peste 6,4 milioane de unităţi.
Honda estimează cel mai mic profit din ultimii 10 ani, în scădere cu 68% în 2020 pe fondul pandemiei de coronavirus. Estimările japonezilor vin după ce vânzările Honda au scăzut cu 40% în intervalul aprilie-iunie, iar pierderile s-au ridicat la peste un miliard de dolari.
Şi Grupul German BMW a raportat pierderi înainte de taxe şi dobânzi de 666 de milioane de euro în perioada aprilie - iunie 2020, de la un profit operaţional de 2,2 miliarde de euro în trimestrul doi din 2019. De asemenea, pierderile nete s-au situat la 212 milioane de euro, de la un profit de 1,48 miliarde de euro, conform Agerpres.
Marja de profit la divizia auto a ajuns în teritoriu negativ - 10,4% - în trimestrul doi din 2020, de la 6,5% în perioada aprilie - iunie 2019, după ce BMW a majorat investiţiile în vehiculele electrice, potrivit datelor companiei. Vânzările grupului german - care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce - au început să se redreseze pe unele pieţe, inclusiv în China, astfel încât BMW se aşteaptă să revină pe profit, dar a avertizat că redresarea nu va fi suficientă pentru a compensa declinul vânzărilor în urma pandemiei.
De asemenea, producătorul de maşini Volkswagen a înregistrat o pierdere în valoare de 1,8 miliarde dolari, în prima jumătate a anului.