Vânzările Terapia Ranbaxy, cel mai mare producător de medicamente generice din România, au crescut cu circa 10% în primul trimestru faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 111 milioane lei, ca urmare a lansării de produse noi şi orientării pe comercializarea medicamentelor fără prescripţie. "Motorul creşterii îl reprezintă lansarea de produse noi şi concentrarea pe medicamentele fără prescripţie medicală, pentru care nu se plăteşte clawback şi unde încasările sunt la 250 zile faţă de 360 de zile în rest (produse pe bază de reţetă - n.r.)", a declarat directorul general al companiei, Dragoş Damian, citat de Mediafax.
În ceea ce priveşte piaţa farmaceutică, şeful Terapia Ranbaxy spune că evoluţia din primele trei luni confirmă previziunile unei contracţii a acestui sector în 2013.
Pentru acest an, Terapia Ranbaxy are în plan investiţii de circa 10 milioane euro şi o creştere cu 10% a cifrei de afaceri şi exporturilor, comparativ cu 2012. Anul trecut, compania a avut afaceri de 450 milioane lei (100 milioane euro), cu 7% mai mari decât în 2011, când s-au situat la 421,2 milioane lei. În prezent, exporturile reprezintă circa 20% din cifra de afaceri a companiei, respectiv 90 milioane lei (20 milioane euro), principalele pieţe fiind Rusia, Ucraina, CIS (Comunitatea Statelor Independente - n.r.) şi UE.
Terapia a lansat anul trecut 15 produse noi şi are în plan 12 lansări în acest an. Fabrica din Cluj-Napoca produce 200 de tipuri de medicamente orale şi injectabile.
La sfârşitul lui 2012, producătorul avea 850 de angajaţi şi intenţionează să facă noi angajări în acest an.
Ranbaxy Laboratories, cel mai mare producător de medicamente din India, a preluat în luna martie 2006, de la fondul de investiţii Advent International, un pachet de acţiuni reprezentând 96,7% din acţiunile Terapia Cluj-Napoca, pentru 324 milioane de dolari. Ulterior, în 2008, grupul japonez farmaceutic Daiichi Sankyo a devenit acţionarul majoritar al Ranbaxy Laboratories.