• MICHELIN ROMÂNIA: Diminuare a capitalului social
Consiliul de Administraţie al Michelin România a convocat acţionarii producătorului de anvelope, la data de 30 aprilie, ca să discute despre diminuarea capitalului social cu 493,955 milioane de lei, pentru absorbţia pierderilor de capital, de la 949,914 milioane de lei la 455,959 milioane lei. Operaţiunea se va derula prin reducerea valorii nominale a acţiunii de la 25 de lei la 12 lei, se arată într-un convocator al adunării generale extraordinare a Michelin România, citat de Mediafax.
Michelin şi-a început activitatea în România în anul 2001, iar în prezent deţine trei fabrici, respectiv RomSteel Cord (care produce cord metalic, utilizat la fabricarea anvelopelor), Silvania Zalău şi Victoria Floreşti, judeţul Prahova, ambele cu activităţi de producere a anvelopelor.
• HARAM ELEKTRO ROMÂNIA: Cea mai mare fabrică de tablouri electrice pentru nave din ţară
Cea mai mare fabrică de tablouri electrice pentru nave din Româ-nia se află pe platforma navală din Tulcea, ea funcţionând de doar şase ani. Pe structura de personal şi în locul fostei secţii Electrice a şantierului naval STX Ro Offshore Tulcea, în martie 2004 a luat fiinţă compania Haram Elektro România, cu acţionariat norvegian. Compania este specializată în execuţia de lucrări electrice. Inginerul Tudorel Ţopa, pe atunci manager al Fabricii Armare a şantierului naval, a fost numit să se ocupe de dezvoltarea noii entităţi. "În decembrie 2003, am intrat cu buldozerul în fosta secţie Electrică şi am făcut tot ce vedeţi aici. Timp de patru ani s-au făcut investiţii de circa 500.000 de euro, iar acum avem în şantier cea mai mare fabrică de tablouri principale de distribuţie a energiei pentru nave din România. Cu simulatoarele existente în cadrul companiei se pot face circa 95% din probele tehnice impuse de regulile societăţilor de clasificare. Numai curentul real nu se testează. Avem comenzi pentru Brazilia, Norvegia, India şi nu numai", a declarat Tudorel Ţopa, citat de Agerpres.
STX Ro Offshore Tulcea face parte din STX Europe, grup care îşi propune să fie lider mondial în construcţia de nave specializate şi offshore. STX Europe are în componenţă 15 şantiere navale, în Finlanda, Franţa, Norvegia, Brazilia, Vietnam şi România şi numără 16.000 de angajaţi.
• BLANCCO: Birou în România
Blancco, furnizor de soluţii pentru distrugerea datelor, a vândut, în aproape un an de activitate, 9.000 de licenţe în România şi ia în calcul deschiderea unui birou local, în funcţie de evoluţia pieţei, a declarat directorul pentru Europa de Est al companiei, Constantin Buda.
"În momentul de faţă, Blancco are în plan să deschidă două noi birouri, în Italia şi Spania. Compania este, de asemenea, interesată să deschidă un birou şi în România. (...) Data va depinde de evoluţia pieţei din România şi de numărul de clienţi", a spus Buda, citat de Mediafax.
Pentru început, biroul Blancco din România va avea 3-5 angajaţi, numărul putându-se majora în funcţie de evoluţia firmei.
"Piaţa din România este în curs de formare. Aş putea spune că piaţa are nevoie de educaţie în privinţa dis-trugerii de date şi a legislaţiei în vigoare. Cu toate că România are legislaţie pentru protecţia datelor, mulţi manageri IT nu cunosc acest lucru", a explicat directorul Blancco pentru Europa de Est.
În prezent, Blancco are şase clienţi mari în România, aceştia provenind din domeniile financiar-bancar, industria farmaceutică, organizaţii nonguvenamentale şi alte industrii.
• POŞTA ROMÂNĂ: Şase oferte pentru un credit de 20 milioane de euro
BancPost, CEC Bank, Raiffeisen Bank, Piraeus Bank, BCR şi Banca Transilvania au depus, la 24 martie, oferte pentru finanţarea Poştei Române în vederea achiziţionării unor echipamente de francat, tipărire şi anvelopare şi a unui sis-tem informatic în valoare totală de 20 milioane de euro. "Compania Naţionala Poşta Română (CNPR) îşi propune să achiziţioneze servicii de creditare pentru finanţarea achiziţionării a 35 echipamente de francat şi a unui sistem informatic care să măsoare în timp real nivelul şi eficienţa prestaţiilor realizate pe fiecare echipament de francare instalat, alături de echipamente de tipărire şi anvelopare. Durata contractului este de 75 luni de la data începerii executării contractului", se arată în anunţul publicat de Poşta Română, citat de Mediafax.
CNPR a solicitat ofertanţilor o garanţie de participare de 285.000 lei.
Rambursarea creditului se va efectua din sursele proprii ale operatorului poştal. "Procedurile de derulare a licitaţiei se vor finaliza după 26 aprilie", au precizat, pentru Mediafax, reprezentanţii biroului de presă al CNPR.
Poşta Română este cel mai mare operator de profil şi dispune de o reţea teritorială de aproximativ 7.100 de oficii poştale, din care mai mult de 1.100 sunt informatizate. Acţionarii operatorului sunt Ministerul Comunicaţiilor, cu o participaţie de 75%, şi Fondul Proprietatea, care deţine 25% din capital.