"CosmOTE" se concentrează în continuare pe investiţiile în dezvoltarea, modernizarea şi optimizarea reţelei, cu scopul de a-şi extinde acoperirea, ne-a declarat Nikolaos Tsolas, CEO "CosmOTE" România. Domnia sa ne-a informat, de asemenea, că "alte direcţii de investiţii vor fi dezvoltarea şi lansarea de produse şi servicii noi pentru segmentele rezidenţiale şi de business." La patru luni de la lansarea în ţara noastră în decembrie 2005, "CosmOTE" România, membra grupului elen cu acelaşi nume, atingea un număr de 275.000 de clienţi, ne-a mai delcarat domnul Tsolas. Scopul firmei este, conform domniei sale, "să facă telefonia mobilă accesibilă tuturor românilor şi să le ofere acestora produse şi servicii competitive la cele mai accesibile preţuri." Astfel, < CosmOTE > acoperă în prezent 90% din populaţie şi aproximativ 75% din teritoriul ţării, ne-au mai informat oficialii companiei, iar "creşterea acoperirii < CosmOTE > s-a produs în timp record: în numai şase luni, acoperirea a crescut peste 20% geografic şi peste 10% în procentul populaţiei". "CosmOTE" îşi distribuie produsele printr-o reţea de 17 magazine proprii şi în aproape 4.500 de magazine RomTelecom, Germanos, Internity şi prin dealeri independenţi. Aproximativ 9000 de puncte de vânzare la nivel naţional distruibuie, de asemenea, cartelele "CosmOTE".
Ca avantaje faţă de concurenţă, reprezentanţii companiei enumeră accesibilitatea, tariful unic indiferent de reţea şi telefoanele mobile performante gratuite la orice abonament. "CosmOTE" oferă cel mai mic abonament de pe piaţă, de 3 euro pe lună cu 10 minute naţionale gratuite. Oficialii companiei ne mai informează că, în funcţie de abonamentul pentru care optează, clienţii < CosmOTE > primesc între 10 şi 480 de minute gratuite către toate reţelele şi au posibilitatea de a alege între mai multe modele de telefoane. De asemenea, cartela < CosmOTE > oferă un tarif fix către orice reţea (0,16 eurocenţi pe minut ), un tarif de 0,10 eurocenţi pe minut pentru un număr favorit, bonus de 20% la fiecare reîncărcare şi o valabilitate de 12 luni a creditului, precum şi serviciul de roaming şi apel internaţional. De curând, < CosmOTE > a introdus pe piaţă serviciul gratuit "Notificare Prezenţă", care le permite utilizatorilor serviciului de telefonie mobilă să afle când un client "CosmOTE" devine disponibil şi poate fi apelat. Anul viitor, "CosmOTE" va lansa serviciul "iMode" care va permite conectarea la internet prin telefonul mobil, destinat unui public-ţintă format în primul rând din tineri, "des-chişi mereu către inovaţii în domeniul telefoniei mobile".
Anul trecut, "CosmOTE Româ-nia" a raportat un profit de 79,7 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 8 milioane de euro. Oficialii companiei au declarat că această cifră nu este operaţională şi reflectă o anulare a datoriilor faţă de furnizori şi terţe părţi ca urmare a tranzacţiei de cumpărare a 70% din "CosmoRom" de către "Cos-moOTE Grup".
În luna mai a anului trecut, "RomTelecom" a vândut către "CosmoOTE" 70% din acţiunile "CosmoRom". În luna mai a acestui an, "CosmOTE" a achiziţionat, de asemenea, 42% din acţiunile "Germanos" SA şi intenţionează să lanseze o ofertă publică de cumpărare a restului de acţiuni "Germanos" ale cărei condiţii detaliate vor fi anunţate înaintea lansării oficiale a ofertei, la sfârşitul lunii august a acestui an.