COTAR cere eliminarea pirateriei în Transporturi, prin Ordonanţă de Urgenţă

A.C.
Anticorupţie / 4 aprilie 2017

Logo COTAR

Logo COTAR

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din ţara noastră (COTAR) cere Guvernului României modificarea unor legi care fac posibilă pirateria. Activitatea de transporturi rutiere a fost afectată după ce s-a modificat legislaţia, în anii anteriori, astfel încât să poată fi stopată activitatea autorităţilor împotriva celor care practică pirateria. Executivul "poate readuce normalitatea" în Transporturi, printr-o Ordonanţă de Urgenţă, potrivit unui comunicat de presă al COTAR remis Redacţiei.

Reprezentanţii COTAR transmit: "Printr-o intervenţie rapidă şi eficientă a Guvernului se vor putea stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul României, care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport să fie piratată, pentru a le permite unora să aibă activităţi neautorizate, în paralel cu activităţile reglementate şi autorizate".

Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR a declarat: "Primăria Capitalei nu ne-a aprobat protestul pe care îl programasem pentru perioada 29.30.31-03-2017, pentru a cere modicarea legii 38/2003. Proiectul de OUG pe care îl solicităm Guvernului a fost acceptat şi promovat de Ministerul Transporturilor, a plecat spre avizare la Ministerul Afacerilor Interne, care va da aviz favorabil, ţinând cont de faptul că şi MAI solicită aceleaşi modificări. Mai rămâne să aşteptăm avizul de la Ministerul Dezvoltării şi sperăm să înţeleagă toată lumea necesitatea acestei Ordonanţe de Urgenţă. Putem să consideram că cei care se opun reglementării prin OUG a activităţilor neautorizate fac jocul celor care desfăşoră aceste activităţi ilegale, deci contribuie la fraudarea statului român, prin neimpozitatrea şi neautorizarea acestor piraţi".

Pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române. Lipsa de implicare a autorităţilor române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licenţă, în mod ilegal, dar nesancţionat, cu orare afişate şi staţii de preluare a clienţilor, în mod clar stabilite. Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: "Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport". Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist, potrivit sursei citate.

COTAR transmite: "Legea taximetriei conţine în mod deliberat formulări evazive şi incomplete, pentru a permite grupurilor de interese apropiate unor oameni politici să profite de o legislaţie lacunară şi făcută cu dedicaţie. Această lege a fost modificată în anii precedenţi, astfel încât să le permită unor clienţi politici să desfăşoare activităţi de taxi în alte localităţi, în afara zonei în care taximetriştii au licenţă de funcţionare. Activităţile ilegale, neautorizate, nelicenţiate de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice de tipul UBER încalcă dreptul la concurenţă loială şi conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale. Deşi firmele care practică pirateria încearcă să creioneze altă situaţie juridică, susţinând că activitatea lor doar facilitează relaţia de ride-sharing dintre şofer şi persoanele interesate de aceste servicii, aceste firme desfăşoară în fapt activitatea de dispecerizare şi transport persoane în regim de taxi, aspect care rezultă atât din funcţiile aplicaţiei Uber, cât şi din calitatea în care acţionează şoferii, modul de lucru al acestora şi din relaţia acestora cu partenerii UBER (societăţi comerciale şi şoferi)".

Conform celor susţinute în toate declaraţiile publice, COTAR înţelege că această relaţie de ride-sharing ar trebui să aibă doar un caracter ocazional, şoferul unui autoturism angajat deja în trafic acceptând să împartă propriul autovehicul cu o altă persoană, în timpul deplasării către destinaţia proprie (nu a persoanei care apelează la serviciul respectiv).

Pe de altă parte, în timp ce transportatorii care prin curse regulate şi taxi sunt supuşi controalelor drastice din partea autorităţilor competente, clienţii apelează la cursele ilegale. Aceste curse nu sunt verificate, nu sunt sancţionate şi nici fiscalizate, însă au deja reclamă agresivă pe toate paginile de internet, prejudiciind afacerile legale ale firmelor autorizate, cu licenţă, plătitoare de taxe şi impozite la bugetul statului, conform legislaţiei în vigoare.

Potrivit comunicatului, COTAR nu cere să dispară concurenţa de pe piaţă, ci să se autorizeze, conform legislaţiei în vigoare. Astfel ar avea o concurenţă legal autorizată. Legea românească trebuie ar trebui protejeze activităţile legale şi să găsească mijloace de descurajare a activităţilor ilegale.

COTAR susţine că parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010 si 129/2015, făcând schimbări exact la acel articol care permitea organelor de control să elimine activitatea neautorizată, ilegală, prin introducerea deliberată a doi termeni juridici care, practic, modifică legea: "permanent" şi "în mod repetat".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb