Actualizare 21:30 Vasile Ştefănescu (COTAR): "ASF rămâne singurul vinovat de scandalul RCA"
Mărirea plafoanele primelor de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cu 40%, în decurs de 24 de ore după ce Guvernul a anunţat că va îngheţa tarifele pentru poliţele de asigurare obligatorie dovedeşte că ASF este singurul vinovat de scandalul RCA, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
"Trebuia să se stabilească un tarif conform, dar ASF a uitat ce am stabilit şi în loc să plece de la tariful de 6.000, care ajunge până la 7.000 cu tot cu adaosuri, observăm că pleacă de la 7.500 şi cu adaosuri ajunge la 10.000 de lei! În nici 24 de ore! Vedem că ASF rămâne singurul vinovat! ASF şi Parlamentul trebuie să rezolve problema", a declarat pentru B1 TV Vasile Ştefănescu.
(G.F.)
---------
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) consideră că tariful RCA de 7.500 lei/an, comunicat ieri de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), este ''absolut inacceptabil'', potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.
"Tariful ţintă comunicat de ASF, în cuantum de 7.500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are în final un cu totul alt cost. La acel cost de 7.500 de lei se adaugă încărcări pentru profit (aproximativ 5%), precum şi marja comercială (aproximativ 10%), conduce în realitate, la un cost de 8.625 de lei a poliţei RCA", se arată în comunicat.
Conform sursei citate, în cadrul discuţiilor din data de 14.09.2016, purtate la Guvern, împreună cu reprezentanţii ASF, a fost agreat un cost al poliţei RCA, în baza raportului Milliman, pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, la o valoare de aproximativ 6.000 de lei.
"Observăm că, în decurs de 24 de ore, costul iniţial al poliţei RCA, agreat în data de 14 septembrie, la Guvern, a crescut subit cu peste 40%. Recomandăm Consiliului ASF să reanalizeze calculele în acord cu cele stabilite la Guvern, pentru că răbdarea noastră cu aceşti funcţionari de lux vicleni s-a încheiat! Dacă acest Consiliu al ASF suferă de amnezie, îi reamintim valorile de cost agreate la Guvern, în baza raportului Milliman, pentru clasa B0 corespunzătoare următoarelor clase de autovehicule: autovehicule de taxi - 1.200 de lei/an, autovehicule pentru transport persoane - 3.000 lei, autoutilitare de peste 16 tone - 6.000 lei", a declarat Vasile Ştefanescu, preşedintele COTAR.
Confederaţia a solicitat preşedinţilor Camerei Deputaţilor şi Senatului o întâlnire de urgenţă, la care să participe şi preşedinţii comisiilor pentru buget-finanţe şi comisiilor economice ale celor două camere ale Parlamentului, pe tema reformei care trebuie să aibă loc în cadrul consiliului ASF în perioada următoare.
"COTAR rămâne un partener al Guvernului, precum şi al acelor instituţii din România pentru care o promisiune se menţine până la capăt, indiferent de situaţii, acesta fiind şi motivul pentru care organizaţia noastră s-a retras din acţiunea de protest, programată pentru ziua de joi. În mai puţin de 24 de ore, ASF s-a dovedit a fi din nou un partener neserios, iar adresele transmise către Senat şi Camera Deputaţilor vizează în mod direct personajele sinistre din cadrul Consiliului ASF", a mai spus Ştefănescu, conform sursei citate.