Compania americană "Procter & Gamble" Co. (P&G) a acceptat o ofertă de 12,5 miliarde de dolari din partea companiei "Coty" Inc. pentru preluarea a 43 dintre brandurile de îngrijire a frumuseţii ale producătorului de bunuri de larg consum.
Printre brandurile incluse în acord se numără Sassoon Professional, Hugo Boss, Dolce&Gabbana, Max Factor şi Covergirl.
Preşedintele "Procter & Gamble", A.G. Lafley, declară: "Vânzarea reprezintă un pas important spre concentrarea operaţiunilor pe un portofoliu de zece categorii şi 65 de branduri care reflectă competenţele de bază ale P&G".
P&G estimează că va înregistra un câştig excepţional, de 5-7 miliarde de dolari, după finalizarea tranzacţiei. Conform aşteptărilor, afacerea se va finaliza în a doua jumătate a anului 2016.
Compania mai anticipează că profitul redus pe acţiune obţinut din vânzarea brandurilor va fi compensat integral de efectul combinat al răscumpărării de titluri şi al scăderii costurilor.
P&G anticipează că, după finalizarea vânzării, le va returna acţionarilor până la 70 de miliarde de dolari, în perioada 2016-2019, prin acordarea de dividende şi răscumpărări de titluri.