CPE România, furnizor de soluţii de tehnologie pentru retail, aviaţie şi logistică, anunţă achiziţionarea tuturor acţiunilor italiene de la Custom Group, transformând compania într-una cu capital 100% românesc.
CPE, parte a grupului Custom până în 2024, a fost un pionier în industria caselor de marcat din România, oferind soluţii complete de hardware, software şi service pentru imprimante şi case de marcat. Funcţionând anterior ca unitate de producţie pentru Custom SpA Italia, CPE îşi fabrică produsele în Glimboca şi le exportă în peste 76 de ţări. CPE a fost fondată în 2006 şi a cunoscut o creştere constantă, compania fiind implicată de-a lungul anilor în dezvoltarea de soluţii integrate pentru multiple industrii.
Marius Ursulescu, CEO şi fondator al CPE, a declarat joi, într-o conferinţă de presă: "Succesul CPE România îşi are rădăcinile în povestea începută în 2006 cu doar cinci angajaţi, într-o unitate modestă de 150 de metri pătraţi. Compania a crescut rapid, astfel ca până la sfârşitul anului inaugural, echipa a ajuns la 25 de angajaţi. Astăzi, CPE România se mândreşte cu o infrastructură modernă, o echipă de 60 de angajaţi şi urmează să crească până la 140 de angajaţi, prezentând traiectoria de creştere a companiei în peisajul economic dinamic al României. Această tranziţie evidenţiază, de asemenea, punctul culminant a peste 20 de ani de leadership tehnologic, deoarece CPE, anterior o ramură europeană majoră a Grupului Custom Italia, îşi trasează acum propriul drum de independenţă. Suntem extrem de încântaţi să anunţăm acest nou capitol din istoria CPE. Achiziţionarea completă a acţiunilor italiene ne permite să ne accelerăm planurile de extindere globală. Inovaţiile noastre sunt construite pe baza unei experienţe internaţionale şi a unei expertize locale puternice. Ne propunem să revoluţionăm industria retail-ului, oferind soluţii tehnologice eficiente şi accesibile pentru toate tipurile de companii".
• Hub pentru creştere globală
Cu o capacitate de producţie nou extinsă, care acoperă 20.000 de metri pătraţi, CPE dispune de patru linii de producţie care integrează tehnologie avansată IoT şi SAP pentru a optimiza gestionarea lanţului de aprovizionare, îmbunătăţirea şi dezvoltarea integrată a produselor (IPD), şi asigurarea unui control al calităţii superior. Facilităţile, susţinute de peste 70% furnizori români, produc peste 200.000 de unităţi anual, iar o nouă linie de producţie şi dezvoltare se concentrează pe dezvoltarea unei infrastructuri robuste, care alături de o reţea de 200 de dealeri români, poziţionează CPE pentru o creştere rapidă atât pe plan intern, cât şi internaţional.
"Prin valorificarea expertizei noastre locale şi a experienţei internaţionale, putem continua să oferim soluţii care să răspundă nevoilor în evoluţie ale industriilor de retail şi automatizare din întreaga lume", mai spune Marius Ursulescu, adăugând: "Nu doar că ajutăm comercianţii, ci susţinem o mişcare de diseminare a culturii tehnologice, benefică pentru orice tip de companii. De la magazine mici la francize mari, oferim tehnologii care vor revoluţiona experienţa de retail. Şi facem acest lucru cu inovaţii Made în România".
• UNO - primul terminal fiscal POS realizat integral în România
CPE a anunţat lansarea UNO, primul terminal fiscal POS realizat integral în România, care reprezintă "următoarea generaţie de tehnologie de retail".
Noul terminal de plată UNO este o soluţie pentru diverse domenii, inclusiv automate, spălătorii auto, parcări şi multe altele. Terminalul este echipat cu tehnologii avansate care optimizează consumul de energie şi răspunde cererii tot mai mari pentru plăţi fără numerar şi tranzacţii digitale.
Marius Ursulescu a afirmat: "UNO, primul terminal fiscal POS fabricat integral în România, reprezintă cea mai largă gamă de soluţii pentru retail, cu o viteză de neegalat şi inovaţie Made în România. Este cea mai rapidă soluţie pe care o oferim tuturor tipurilor de retaileri: de la magazin mic la restaurante, prin supermarketuri, magazine alimentare şi francizori pentru a furniza acele tehnologii care rulează deja în România şi în toată Europa. Echipat cu senzori de proximitate şi lumină pentru a optimiza consumul de energie, este conceput pentru a gestiona cererea tot mai mare de plăţi fără numerar, portofele digitale şi tranzacţii fără interacţiuni. Pe măsură ce sectorul global al retail-ului autonom va creşte cu o rată anuală de 25% între 2024 şi 2030, UNO plasează CPE în fruntea acestei tendinţe de transformare".
CPE se angajează în promovarea pieţei de retail din România, oferind de la chioşcuri cu autoservire şi dispozitive compatibile IoT până la terminale de plată integrate.