Producătorul de vinuri GRAMMA, din Iaşi, şi-a dublat cifra de vânzări în lunile martie - aprilie, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după ce a mizat pe online şi livrări la domiciliu cu pachete de autoizolare. Vânzările s-au ridicat în cele două luni la aproximativ 50.000 de euro, astfel că reprezentanţii companiei se aşteaptă pentru anul acesta la o cifră de afaceri de peste 350.000 de euro, potrivit unui comunicat al companiei.
Marian Olteanu, manager general GRAMMA, a declarat: "Dacă ar fi să comparăm situaţia de anul acesta, când am trecut cu toţii prin criză şi necesitatea de a ne izola la domiciliu, cu aceeaşi perioadă a anului trecut, consumatorii au arătat o mai mare deschidere faţă de achiziţiile online. Am avut vânzări impresionante, însă, în egală măsură, am demarat şi un proiect de cobranding cu una dintre cele mai mari reţele de magazine online din ţară".
Compania a precizat că, preferinţele consumatorilor s-au modificat în comenzile făcute online în această perioadă şi asta relevă o mai mare diversitate de gusturi. În restaurante, cererea era adaptată mult după sezonalitate, unde primăvara şi vara în meniuri se regăsesc preponderent vinuri albe şi rose, iar toamna şi iarna sunt disponibile mai degrabă vinurile roşii. În perioada în care oamenii au stat mai mult acasă, au ales vinuri după reguli proprii şi au preferat să încerce mai multe tipuri.
Cel mai des au fost comandate vinurile roşii şi albe, dar au fost şi comenzi care au acoperit toate cele trei tipuri de vinuri. Românii au cumpărat, în medie, circa patru sticle de vin. În prezent, GRAMMA pregăteşte pachete predefinite pentru comenzi de şase sticle, cu un preţ mai avantajos.
Media de vârstă a celor care au comandat online în această perioadă este de 24 - 36 de ani, majoritar femei.
În această perioadă, dat fiind faptul că o mare parte din consumatori s-au mutat în online, au fost resimţite rezultatele pe care acest canal de comunicare le poate aduce. Astfel, consumatorii au experimentat uşurinţa cu care pot comanda vin acasă şi înţeleg mai bine accesul facil la vinuri de calitate, la preţuri accesibile. Aceştia au experimentat o gamă mai largă de produse, astfel că vor avea de câştigat şi restaurantele, consumatorii fiind mai familiarizaţi cu vinurile pe care îşi doresc să le comande.
"Cred că această criză va aduce în piaţa din România şi o schimbare de paradigmă, prin care producătorii şi nu numai vor fi mult mai atenţi la ceea ce servesc şi la cerinţele consumatorului final. Se va schimba atât modelul de business de distribuţie, cât şi întreg lanţul, de la cramă la restaurant. Astfel, vom vedea vinuri româneşti de o mai bună calitate, servicii mai bune şi nu în ultimul rând politici comerciale corecte", a explicat Marian Olteanu, manager general GRAMMA.