Cifra de afaceri a retailerului de optică Lensa înregistrată în primele şase luni ale anului curent indică o creştere de 68% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat remis redacţiei. Cumulat, în magazinele fizice şi în magazinul online au fost înregistrate venituri de 58 milioane lei (11,7 milioane euro). Anul trecut, în aceeaşi perioadă, veniturile Lensa au depăşit 34 milioane lei (6,9 milioane euro).
Potrivit sursei citate, Lensa a accelerat strategia de expansiune în prima jumătate a anului, reuşind să deschidă 10 magazine noi. Investiţiile din perioada ianuarie - iunie 2022 au ajuns la circa 1,2 milioane euro. Noile showroomuri au fost deschise în Bacău, Brăila, Buzău, Suceava, Bucureşti, Târgovişte şi Constanţa. Magazinele Lensa depăşesc suprafaţa de 100 mp şi sunt dotate cu unul sau două cabinete optometrice, în care clienţii pot efectua oricând o consultaţie optometrică complet gratuită.
"Rezultatele înregistrate în primele şase luni ale acestui an au fost conform aşteptărilor noastre. Dacă păstrăm trendul de creştere, avem şanse să depăşim obiectivul de vânzări de anul acesta, care se poziţionează la circa 19 milioane de euro. Ne dorim să răspundem cererii clienţilor noştri, aşadar am accelerat şi mai mult procesul de expansiune. Obiectivul de dezvoltare estimat pentru jumătatea anului, care prevedea inaugurarea a cel puţin încă nouă magazine Lensa a fost depăşit. Am încheiat primul semestru cu 10 noi magazine şi ne propunem lansarea altor nouă magazine până la finalul acestui an, astfel încât să ajungem la o reţea de 35 de unităţi la nivel naţional", a declarat Daniel Crăciun, CEO şi fondator Lensa.
Cea mai ridicată pondere în distribuţia vânzărilor se înregistrează în continuare în reţeaua de magazine fizice. Trendul evoluţiei categoriilor de produse rămâne similar cu cel din intervalul ianuarie - iunie 2021. Cererea pentru ochelarii de vedere este în creştere de la an, acesta fiind şi segmentul cu cea mai mare pondere în vânzări, care consemnează o evoluţie de 80%. Pe locul doi se află ochelarii de soare, în creştere cu 63%, urmaţi de lentilele de contact, în creştere cu 40%, se mai arată în comunicat.