Situaţia ruşinoasă generată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) de fostul ei director general Ludwik Sobolewski, care, cu complicitatea preşedintelui BVB Lucian Anghel, a încercat, contra voinţei Consiliului Bursei, să-şi perpetueze mandatul dincolo de data expirării, ei bine, această situaţie de un penibil fără precedent în istoria de 22 de ani a Bursei, este ignorată de comunicatele festive şi mincinoase ale BVB, care au început de alaltăieri să cadă pe la Agerpres.
Comunicatul BVB de ieri este manipulat, BVB se laudă că ar avea 62 de mii de investitori, fără să spună că numărul este în scădere faţă de trimestrul anterior, care este în scădere faţă de trimestrul anterior, care este în scădere faţă de etc...
Nu, asta este exact indicatorul cu care BVB nu se poate lăuda, iar mandatul lui Sobolewski este dezastruos în privinţa numărului de investitori: în prima zi de mandat a lui Sobolewski, în calitate de director general BVB, la 21 august 2013, BVB a anunţat 83 de mii de conturi deschise.
Adică:
Sobolewski "a reuşit" să îndepărteze de Bursă 21 de mii de investitori.
Sau:
"Aventura Sobolewski" ne-a costat micşorarea pieţei cu 21 de mii de investitori.
Sau:
În patru ani, Sobolewski a distrus un sfert din piaţa BVB.
Mai vreţi?
O pot traduce în diverse feluri, numai ca succes nu pot.
Dar este cineva, la BVB, fără simţul ridicolului.
Este cineva, la BVB, pe care nu-l interesează nici adevărul şi, în ultimă instanţă, nu-l interesează nici BVB.
Este cineva, la BVB, care este interesat, în mod exclusiv, de sine (aceasta este definiţia idiotului, la vechii greci).
Este cineva, la BVB, care vrea să-l aducă pe Sobolewski înapoi.
Acest cineva de la BVB cred că ar trebui îndepărtat.
Cu condiţia să ştim cine este.
Oare cine este el?
1. Singur Eu!
(mesaj trimis de anton paul în data de 25.08.2017, 02:19)
Filosoful antic Gheorghe. El este de vina, domnule Make.
Trist, dar precum la BNR, si la ASF si la BVB sunt numai initiati si de buna credinta.
Mai tineti minte povestea cu Pacala si dracii? Aceea in care Pacala si-a dat in fata dracilor numele de Singur Eu? Apoi l-a chefanit pe unul din ei? In final, in fata lui Scaraotchi chiar dracul a fost vinovat... :))) Asa este si perpetua noastra incercare de progres si buna convietuire, predispusa la esec din nascare din cauza indiferentei.
Imi doresc sa vad terminata aceasta prostonovela...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 07:21)
O prostonovela cu prostovaneli facute din virful piramidei de prostovani.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 09:13)
si eu l-am vazut fugind cu parul pe bd carol 1 :)))))))))))))))) cel mai tare titlu de azi :)))))))))))))
2. Băsescu e de vina!
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 04:44)
Dl MAKE și ziarul Bursa merită felicitări pentru consecventa cu care au tratat subiectul, cel putin bizar, care se întâmpla la BVB.
Poate ca ar fi cazul și prilejul și al unei analize a condițiilor care au permis incredibila situație de la bursa.
Nu cred ca o astfel de întâmplare ar fi posibilă în vreo altă țară din lumea civilizată.
Numai la noi, începând cu Băsescu, care nu s-a dat dus de la Cotroceni și terminând cu Grindeanu, care nu a vrut sa plece de la guvern, se putea întâmpla asta.
Probabil ca leșul a crezut ca aici se poate orice...
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 07:17)
Multumesc!
Mi-ai refacut moralul...
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 07:53)
daca sunt 2000.restul sunt gratuite tlv.tbm.trp etc care si-au facut conturi sa le vanda.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 06:51)
E haioasa chestia asta cu alungatul investitorilor si trasa rau de par.E tipul de analiza din care nu folosesti nimic
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 07:15)
Cifre, mon cher.
In 2007, Eugen Voicu se lauda cu 100 de mii de conturi la BVB.
Nu eu le trag de par, ci baietii veseli.
Cunosti filiera Eugen Voicu - Florin Pogonaru - Lucian Anghel?
Nu?
Tocmai ti-am facut cunostinta.
Pe de alta parte, am convingerea ca cifrele astea chiar arata cum i-a scirbit pe investitorii autohtoni bursa lui Anghel - Sobolewski.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 07:37)
nuuuuu. cred ca vor aparea lucruri interesante,care binenteles le vor sparge in capul polonezului.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 07:54)
parca insusi BVB e listata. unde e transparenta. E pacat ca acum bursa romaneasca sa pice in disgratie. de ce nu se mediatizeaza suficient pentru a atrage capital autohton.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 07:35)
circul in sine a alungat investitorii. ce repede gasiti tapi ispasitori. va vedem noi ce fac noile genii din BVB.
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:06)
Ha, ha,... ha.
Daca consideri ca presedintia lui Anghel si mandatul lui Sobolewski au fost un spectacol de circ, atunci da, ai dreptate, pentru ca numarul investitorilor a scazut treptat, de la un an la altul, iar nu brusc, saptamina trecuta.
BVB nu are genii.
In schimb, nu cunosc in comunitatea pietei de capital o alta meduza decit Lucian Anghel.
Exact pe asta ati pus-o presedinte BVB.
Genial!
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 19:32)
asa este stimate domn. si asta o spun eu,o persoana simpla platitor de taxe si impozite,cu venit anual de sub 12000 eur. poate ma diferentez prin zicala,,,,scarbit de romania. am preferat sa ma alatur diasporei. e mai bine decat in romania. acum ma gandesc sa nu fac pasul gresit de a investii la bvb. oricum cine se uita la un 8000 eur ai mei stransi cu truda pe meleaguri straine. poate chiar pe bursa din polonia ma voi orienta. sigur nu dau de polonezul bvb. nu va mirati ca nu venim in tara,mirati.va si de ce nu vom mai investii in tara. am ramas cu un gust amar. cu stima
5. Interesant
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 07:58)
Make, ii dai polonezului o aura fantastica. Zici ca este baietelul care cantand la fluerul sau fermecat a scos toti soarecii din oras. Fantastic! Genial! Minunat! Jos palaria!
Daca nu as sti si ce s-a intamplat inainte de polonez si ce s-a intamplat in timpul lui si cum sunt investitorii romani, mai ca as fi tentat sa-ti dau crezare ca Sobolewski este capul rautatilor, este acest distrugator de burse. El care a venit ca un mesia, dupa ce ridicase ditamai bursa poloneza pe cele mai inalte culmi.
Oare cum se poate explica asta?
Oare, polonezul nu este doar un om, care nu poate face minuni, ci depinde de mediul in care activeaza?
Oare de ce mergea totul brici la bevebica inainte de 2007?
Oare de ce s-au retras oamenii de pe piete?
Oare de ce explodeaza numarul de conturi inainte de oferte cu discount?
Oare ce se intampla cu clinetii svmurilor care se inchid?
Oare de ce unii isi deschid conturi la mai multe svmuri?
Oare de ce nu te legi de faptul ca pentru a vinde un cupon, svmul deschide un cont cuponarului si apoi il inchide. Oare cate conturi asa sunt inchise imediat?
O simpla variatie, fara o explicatie plauzibila, este la fel ca o cifra aruncata la deruta. Da, este un trend. Dar, care sunt catalizatorii acelui trend, oare ce este in spate, oare un singur om poate determina un astfel de trend? Oare Sobolevschi a facut toate astea?
Ei, daca da, atunci este un geniu mefistofelic si merita apreciat.
Eu, insa, nu cred ca el este motivul. Poate fi doar unul dintre motivele marunte.
Fa un pas in spate si vezi imaginea de ansamblu! Vei avea o surpriza imensa.
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:09)
Lumineaza-ne!
5.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 08:14)
Avem mare lipsa de leaderi ! Nu vedeti ca nu apare niciun contracsndidat pt aceasta pozitie. Poate ar vrea Dan Paul dar el cum va dezvolta bvb dc prpria lui societste este una dintre cele mai neinsemnate din piata? Care e contributia celorlalti brokeri la dezvoltarea bvb? Cine trebuie sa aduca emitenti si investitori la burss? Sigur burss trebuie sa asigure conditiile. Nu vedeti ca fuziunea bvb sibex a fost luata dupa 10 ani de la prima discutie! Brokerii nu fac nimic. Asteapta pomeni de la stat. La fel si Sobo. A ineput sa i placa aici .
5.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 08:20)
Ssiful lui Dan Paul nu e una dintre cele mai neinsemnate,ba chiar e cea mai neinsemnata,daca luam in calcul tranzactiile intermediate ,chiar pe ultimii zece ani...Cu restul sunt de acord si eu
5.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:34)
Mentalitatea de notariat s-a cronicizat in casele de brokeraj.
Brokerii nu s-au confruntat niciodata cu rivalitatea pietei informale, ca sa fie siliti sa-si dezvolte serviciile astfel incit clientela sa le prefere, in pofida comisionului de intermediere, in dauna tranzactiilor directe (unde nu exista comision).
Astazi, la 22 de ani de functionare a BVB, exista brokeri de aceeasi virsta cu Bursa si care nu pot decit sa reproduca modelul de broker format de infractorul arestat, domnul profesor doctor Stefan Boboc, in timpul cuponiadei.
Am prevazut asta si am scris asta, ani de zile, obsesiv, avertizind ca Boboc si acolitii lui (care, de altfel, sint in viata) schilodesc piata.
Dar, degeaba as reprosa acum "V-am spus eu?!", pentru ca reprosul ar cadea asupra unei generatii noi, care habar n-are de nimic altceva decit de notariat.
5.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 10:46)
Este gresita impresia ca Sobolevski a ridicat bursa din Polonia. Cand a venit Sobolevski la bursa din Polonia, in 2006, ( numit politic- statul are controlul actiunilor) , bursa poloneza ere deja cea mai tare piata din Europa C si de E. Crestea de la sine si fara Sobo. Polonezul a facut acolo acelasi balet pe care l-a facut si la bvb pana cand Ministerul Finantelor ( actionarul principal) si-a dat seama ca au de a face cu un infatuat incompetent si "sugativa" de resurse financiare. Asta n-u inteles cei din CB cand l-au adus. Macar acum, in ceasul al 12-lea, sa realizeze acest lucru .Dar nu cred. Va pleca, daca va pleca, cu un bonus consistent.
5.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:45)
Bursa de la Varsovia nu s-a ridicat pe ridicolele chichite avocatesti servite de o casa de avocatura, nici pe incercarile penibile de reclama mincinoasa servite de un asazis bancher.
6. fără titlu
(mesaj trimis de analiza în data de 25.08.2017, 08:02)
daca observam graficul din articolul doamnei Ardeleanu, intradevar NUMARUL TOTAL de investitori a scazut. Dar in acelasi gafic se observa ca numarul investitorilor compensabili in limita plafonului, a crescut. o concluzie rapida este ca a scazut numarul investitorilor cu portofolii mici care au transmis "averea" lor catre un numar mai mare de investitori. Posibil sa fie selectie naturala in conditiile in care acum exista pe BVB produse structurate cu leverage de 100/200 construite pe optiuni atinse (in opinia mea cel mai riscant produs derivat simplu). Daca acesta este intradevar fenomenul ar trebui corelat cu o crestere a portofoliului mediu per investitor in aceiasi perioada, acesta ar trebui sa creasca. Puteti sa faceti aceasta analiza? Eu nu am datele necesare. Dar doar asa se poate trage o concluzie pertinenta. Daca se dovedeste ca este asa, eu ma bucur, sunt satul de ordine de 3 actiuni aruncate in bid sau "insfacate" din ask la inchidere
6.1. erata (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de analiza în data de 25.08.2017, 08:08)
"... au transmis "averea" lor catre un numar mai MIC de investitori"
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 08:19)
Nu stiu in acest moment daca Adina Ardeleanu are datele. Problema este, insa (dupa parerea mea), ca fie si imbucuratoare astfel de semne, ele au loc intr-o masa care nu poate antrena o avalansa.
Ia te rog, in calcul de la ce premise am pornit - 75% din populatia de 20 de milioane de suflete a figurat drept actionariat, 6000 de societati listate, locul al treilea in lume ca numar de actiuni emise, consultanta canadiana, britanica si americana, finantare americana.
Iar noi vorbim de 62 de mii de conturi, din care doar 14 mii active, cu banuiala ca, de fapt sint vreo 2-3000, in realitate.
Ce naiba de analiza sa faci la asa ceva?!
6.3. Am uitat sa semnez 6.2. (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:20)
Am uitat sa semnez 6.2.
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 08:24)
La 3000 de conturi active,ne putem lipsi si de bvb si de svm uri,cu tot cu brokeri,si ne putem intalni,cu totii,in Cismigiu sau Herastrau,si facem tranzactii,asa cum faceau odinioara pe Wall-Street,la inceput..Nu mai platim nici comisioane .
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:35)
Exact.
Vezi replica mea de la 5.4.
6.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.2)
(mesaj trimis de analiza în data de 25.08.2017, 08:37)
pai si ce vina are Sobolevki pentru PPM? daca datele existente nu sunt relevante de ce facem interpretari pe ele? eu sunt neutru fata de personajul in discutie, cu el sau cu altul eu imi vad de tranzactiile mele. lipsa de investori de retail, personal, nu cred ca i se poate lui imputa. este vorba, in opinia mea, despre lipsa educatiei financiare la nivelul societatii romanesti. lucrez intr-unn mediu cu multi tineri, toti absolventi de facultate si marea majoritate absolventi de facultati economice. cand le spun de bursa fac ochii mari si prima intrebare este "dar nu este foarte riscanta?". Sobolevski a incercat ceva prin programele educationale ale BVB, atat cate au fost, dar pot astea suplini lipsa lor din facultati? Acum mi-a venit ideea: poate aceste programe trebuiau facute in parteneriat cu facultatile economice. Pentru mine personal, principalul obstacol in a tranzactiona sunt costurile mari ale tranzactiei intr-o piata cu volatilitate foarte mica. Nici Sobolevski si nici nimeni nu isi pune intrebarile "cum se justifica un comision aplicabil la VALOAREA tranzactiei? "de ce nu un comision fix care sa acopere cheltuielile variabile, fixe si o marja de profit?"de ce nu am un soft care sa imi permita tranzactionarea direct in Depozitarul Central, care este logica ca un ordin plasat printr-un soft sa treaca intai prin soft-ul brokerului iar asa sa trebuie sa platim un comision acestuia? Care este valoarea adaugata?"
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:41)
Excelent.
Ti-ai dat un raspuns, punind intrebari.
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 08:47)
Lipsa educatiei financiare nu este cauza lipsei de popularitate a pietei de capital, ci a superficialitatii brokerilor.
Educatia financiara este necesara specialistilor - fie ca vorbim de brokeri, fie ca vorbim de bancheri.
Clientela educata inlesneste serviciile, dar banii unuia needucat sint de respins?!
Sa fim seriosi!
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 08:49)
Programul ala cu corturile la Universitate mi a placut cel mai mult pt ca este tipic. Omul a venit aici cu margeluse de sticla colorata ca la niste amerindieni si pt asta si a tras cateva milioane. Ce nu inteleg este cum a fost posibil ca brokeri cu ceva experienta sa cada pe spate la asa banalitati. Asa ca ne meritam soarta.
Altfel interesant comentariul tau. Felicitari!
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.8)
(mesaj trimis de analiza în data de 25.08.2017, 08:53)
nu sunt de acord. evident, prin educatie financiara nu inteleg specializare financiara, ci acel dram de educatie care sa ii permita unui om sa inteleaga bazele investitiilor, sa stie ca mai exista si altceva pe lumea asta in afara de depozite bancare. de acord cu brokerii - fac umbra pamantului degeaba, ba mai mult, in unele cazuri induc in eroare prin analize gresite pe care le pun pe site-uri. Clientela ne-educata este carne de tun, guppy care isi pierde banii in structurate sau MCAB si apoi raspandeste ideea ca bursa este iadul de pe pamant, un scam, o nenorocire de care trebuie sa fugi mancand pamantul.
6.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 09:01)
Inteleg.
Problema de terminologie.
Ceea ce descrii drept "educatie", eu numesc "cultura".
Eu numesc "educatie" un proces de invatare sistematic, organizat in unitati de invatamint.
Cultura este transmisa prin mediul familial si social, eventual prin mass media (in nici un caz mass media nu face educatie, in sensul precizat de mine) si prin exersarea gesturilor (in cazul nostru, prin tranzactionarea efectiva, fie pe un simulator, fie in piata reala).
6.12. Nu e conform legii (răspuns la opinia nr. 6.6)
(mesaj trimis de Anonim în data de 25.08.2017, 09:55)
Nu e conform legii sa tranzacționezi direct la depozitar, nu cădeti in plasa asta. Iar tranzacționarea directa de care zici tu, care nu trece prim softul brokerului se numește DMA - direct Market Access , este posibila in proincipiu dacă ai custode sau colateral suficient la broker.
6.13. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 10:00)
Tranzactionarea directa (fara intermediar) a actiunilor nelistate este legala.
In cazul actiunilor listate, procesul de dezintermediere pe platforme special concepute, incepuse la americani inca de acum 7-8 ani.
6.14. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.12)
(mesaj trimis de analiza în data de 25.08.2017, 10:47)
pai si legea aia e perena? nu se poate schimba? nu se poate schimba cadrul? ;)
6.15. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.8)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 22:55)
Aici sunt de acord suta la suta!
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 09:15)
62000? e asa mult? urmarim impreuna volumele , 2-3 dealuri si asta a fost...activi la oferta pertom de anul trecut la 0.2 lei/actiune au fost 1500!!!!! asta cred ca e numarul celor care arunca un ochi la bvb
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 09:18)
Vezi articolul Adinei Ardeleanu " La BVB, 75% dintre investitori sunt pasivi".
8. Sobo
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 25.08.2017, 09:47)
După părerea mea, Sobo se încadrează perfect în categoria acelor manageri care au noroc și le crește businessul datorită cresterii pieței, nu datorită priceperii lor. Așa cred că a fost la Bursa din Varșovia.
Iar când businessul are o problemă, nu știu ce să facă, dar reușesc să mai reziste pe baza gloriei trecute. Asa e el la BVB.
În rest, dacă ne uităm în trecutul individului...dat afară de la Varșovia că si-a angajat iubita...pune cod de guvernanta corporativa la BVB dar el nu-l respecta, etc...
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 09:53)
Pentru rigoare: nu si-a angajat iubita, ci a facut presiuni asupra emitentilor listati, sa finanteze filmul in care juca ea, ca actrita.
Pervers.
8.2. Ha (răspuns la opinia nr. 8.1)
(mesaj trimis de Radu Mischie în data de 25.08.2017, 09:59)
Marturisesc păcatul, am citat din memorie, nu am mai stat să caut, că nu merita efortul.
E clar că s-a crezut mai șmecher decât era. Și i s-a înfundat.
Și la noi se pare că se crede la fel. Să vedem dacă se repetă istoria sau la noi are noroc.
9. fără titlu
(mesaj trimis de un idiot în data de 25.08.2017, 10:38)
make.singuri oameni din aceasta tara frumoasa dar plina de idioti care ar putea sa scoata bvb.din acest rahat sint: sorin ovidiu vintu si doru nicolaescu.din pacate amindoi au probleme.unde mama dracului gasim alti?am mai spus .asta e treaba actionarilor.dar majoritai sint sif-urile si de acolo nu ne putem astepta la nimic.
9.1. Chiar idiot (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de Gheorghe în data de 25.08.2017, 10:57)
Atat in sensul vechilor greci, cat si in sensul de acum.
Oamenii aia au fost securisti si hoti.
9.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:00)
Sincer?
Nu.
Trecind peste faptul ca atit Vintu cit si Nicolaescu au fost suficient de idioti sa se compromita, in pofida inteligentei, a priceperii, ingeniozitatii si a spiritului de initiativa, deci, trecind peste idiotenia lor specifica, totusi amindoi au fost, un timp, la cirma pietei de capital si nu numai ca nu l-au stopat pe Boboc in cretinismul cu care a schilodit piata, ci chiar l-au folosit.
Amindoi au participat la rezultatul de astazi, lasindu-ma sa ma lupt singur pentru principiile pietei, pe care fie ca nu le-au inteles deplin, fie ca au dat mai mare importanta cistigului imediat.
Deci, nu.
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de idiot în data de 25.08.2017, 11:03)
correct.vezi toti sefi de la casele de brokeraj unde au fost formati si undeau lucrat.ei bine .o sa ai o surpriza.la gelsor.
9.4. P.S. (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:03)
Cu parere de rau.
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.2)
(mesaj trimis de idiot în data de 25.08.2017, 11:08)
make.ai memorie scurta.dar daca vrei osa iti aduc aminte .
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:28)
Ma lauzi.
De fapt, nu am memorie deloc.
Nu tin minte decit anumite lucruri, care reprezinta concluzii ale unor elaborari, dar, deseori, nu mai retin si procesul de elaborare.
9.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.6)
(mesaj trimis de idiot în data de 25.08.2017, 11:50)
make.memoria e una singura.nu poti sa iti aduci aminte numai ce vrei tu.si nu te laud.te condamn.
9.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.7)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 12:11)
Nu e de la batrinete, nici tinar fiind nu imi aminteam intimplarile pe care le consideram marunte. Parintii erau alarmati ca uitam sa maninc sau sa dorm, de exemplu.
Ceea ce imi amintesc nu este ceea ce vreau eu sa se fi intimplat, ci ceea ce sint convins ca s-a intimplat. Desigur, pot exista interpretari diferite, dupa cum se poate si sa ma insel. Nu exclud.
9.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.8)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 12:37)
Domnul MAKE se alinta!
El joaca foarte bine bridge, ceea ce ar fi imposibil, în absența unei memorii excelente.
9.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.9)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 13:50)
Ai sa rizi: joc de 35 de ani bridge, am victorii de palmares, dar si victorii private contra unor campioni nationali si/sau internationali, dar...nu numar cartile, niciodata (joc "la sentiment" - am "sentimentul" ca am dat doua ture de atu, sau ca au mai ramas doua carti dintr-o anumita culoare; culmea este ca "sentimentul" este exact in peste 99% din cazuri). Asta inseamna ca nu imi folosesc memoria in joc (cel putin, nu explicit).
9.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 18:59)
Mai avem un nume - Andrei Siminel.
9.12. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 19:14)
Stiu.
Nu cred ca il mai intereseaza altceva decit propriul trading.
10. Romania-BVB
(mesaj trimis de Anonim în data de 25.08.2017, 11:17)
Din pacate si la BVB e la fel ca peste tot in aceasta tara... numirile celor din frunte se fac pe orice alt criteriu decat competenta, nu cred ca mai e nevoie de exemple de criterii sau de exemple de institutii, societati listate, SIF-uri, etc. In acest moment nu mai vad nicio scapare pentru noi ca natiune,
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:30)
Ai incredere!
11. fără titlu
(mesaj trimis de cititor în data de 25.08.2017, 11:44)
nu are legatura cu subiectul.dar totusi in ce mama dracului de tara traim.sint actionar la snn. siaflu din presa ca un copil de 28 ani este numit director general.adica in aceasta tara nu se mai gasesc specialisti?pai mai oameni buni la copilul asta de abia I-a crescut parul pubian.cum mama dracului sa sa fie director general la o societate care intra sub incidenta strategiei nationale si a csat.daca e vreun consilier la cotroceni ar trebui totusi sa se sesizeze.
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 11:50)
Dupa cum valoarea nu asteapta virsta, nici virsta nu asteapta valoarea.
Unii, desi sintem batrini, sintem, totusi, foarte, foarte prosti.
Dar, inteleg ce spui.
Nu, nu-i asta subiectul.
12. Titlul e exagerat
(mesaj trimis de ROA în data de 25.08.2017, 12:30)
Nu vreau sa ii apararea lui Sobolewski.
Din contra, daca m-ati remarcat pe aici, ati vedea ca nu-s nici pe departe unul dintre laudatorii sai.
Dar, nu Sobolewski a indepartat investitorii. Nu el a venit sa ne zica sa parasim BVB :)
Ca sub mandatul lui (unde f.probabil sa aiba si el contributia necesara) n-au venit investitori noi, sau chiar au parasit Bursa, e altceva.
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 12:44)
De acord cu comentariul dvs.. Imi vine greu sa cred ca un singur investitor si-a inchis conturile in actiuni sau a incetat sa investeasca din cauza prezentei lui LS la varful BVB. Daca ar fi fost asa, bursa ar fi avut o solutie foarte simpla pentru iesirea din letargie: inlocuirea directorului general - ceea ce e pe cale sa se intample de altfel. Ma tem insa ca situatia e mult mai complexa.
12.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 13:22)
Pe Sobolewski nu l-au interesat investitorii oarecare, dupa cum nu l-au interesat nici emitentii care nu-s de stat (parerea mea este ca, de fapt, nu l-a interesat BVB, asa cum nici pe Anghel nu-l intereseaza).
Sobolewski cu gurita lui mi-a spus ca esecul ofertei Adeplast nu are nici un fel de importanta.
Daca ar fi aici, sint convins ca ne-ar spune despre acei 21 de mii de investitori care au parasit piata BVB ca nu au nici un fel de importanta, (de altfel, Comunicatul BVB nici nu-i mentioneaza).
Astfel de incompetenta si dezinteres sint fatale, descresterea numarului de investitori este naturala.
Cind te ocupi doar de opt bariere timpite, la ridicarea carora sint interesati doar investitorii straini, pe autohtoni nu-i atragi, iar strainii ramin inerti.
Prin aroganta, scirbesti.
Sobolewski a fost singurul director general BVB arogant.
Titlul nu este exagerat, ci doar nu pomeneste de ceilalti factori care au concurat la retragerea investitorilor.
Nu am facut o analiza.
La inceputul mandatului lui Sobolewski, am organizat o Conferinta BURSA, pentru strategia relansarii pietei de capital.
Pentru multi, constructia logica pe care am prezentat-o pentru relansarea pietei, a contat doar ca teorie.
Un numar de participanti nu avea in cap decit o singura strategie, iar ea purta numele de "Sobolewski".
Chiar si dupa evidenta esecului, ei inca mai cred ca trebuie adus Sobolewski inapoi si ca el este singura salvare.
Acestia sint o alta cauza a izgonirii investitorilor, iar "Sobolewski" este doar un simbol pentru aceasta clasa de actionari ai BVB.
12.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 13:36)
Din nou, interventie eleganta, dar lipsita de orice miez.
Amesteci, cu distinctie, planul intimplarilor concrete, cu planul consecintelor de principiu ale absentei unei strategii de dezvoltare si al lipsei de actiune adecvata.
Este un semn al carentei de gindire structurata.
Ceea ce se si vede cind vorbesti despre "simplitatea solutiei" prin inlocuirea directorului general: ori nu esti informat, ori mistifici (in traducere, ori habar n-ai, ori minti).
12.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.3)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 14:26)
Primul raspuns pe care il daduserati ma facuse sa cred ca puteti dialoga si in mod decent, calm, aproape respectuos cu cine indrazneste sa nu fie de acord cu scrisele dvs.. Ma inselasem.
In unul din prilejurile trecute imi cereati sa nu va dau lectii de jurnalism. Imi dati acum ocazia sa va raspund in mod analog: in legatura cu gandirea structurata as avea indraznirea si chiar lipsa de modestie de a nu accepta lectii de la multi si in niciun caz de la dvs. Si v-as mai da, cu respect, un sfat: inainte de a scrie comentariile, cititi cu atentie recomandarile din acordul de mai jos, formulat de ziarul pe care il conduceti. Va vor fi de mare folos!
12.5. Interesanta dezbatere (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 14:50)
Foarte interesante opiniile, iar majoritatea comentariilor arata ca exista persoane ineresate de viitorul BVB si al pietei de capital din Romania.
Problema nu este ce a facut sau nu a facut Directorul general al BVB in cei 4 ani de mandat, ci mai degraba ce nu a facut INSTITUTIA BVB in tot acest timp.
Din pacate Make are dreptate legat de felul in care a fost tratat retail-ul in toata aceasta perioada, iar acum culegem roadele (cu sau fara Sobolewski la conducere). Chiar azi se discuta despre diminuarea contributiilor la Pilonul II de pensii, iar in lipsa banilor de acolo, un retail dezvoltat ar fi putut sa suplineasca nevoia de lichiditati.
Dar acest lucru se construieste in timp si pentru asta este nevoie de o strategie, de un Consiliu care sa aiba prestanta atat in fata autoritatilor cat si in fata publicului larg, si mai ales de o echipa de angajati la BVB care sa fie in stare sa puna in aplicare strategiile.
Ar fi foarte multe de spus, dar haideti sa vedem ce anume (din cele enumerate mai sus) lipseste si ce a functionat in ultimii ani.
12.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.4)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 16:09)
Am citit Regulamentul mesajelor.
Eu l-am scris.
Ma bucur ca tu il consideri folositor, desi ma cam mira - inmagazineaza procesare intelectuala.
Nu, nu sint capabil de dialog decent, calm, respectuos - dovada este si aceasta pagina a site-ului.
Cita dreptate ai cind nu-ti compari spusele decente cu indecenta realitatii!
12.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 16:11)
De acord.
13. Sustinere initiala
(mesaj trimis de Matei în data de 25.08.2017, 15:04)
Vad ca lumea omite un licru. Sobolevski a venit la bursa bazat pe sustinerea deschisa a 3 persoane, Anghel, Paul, Oprea, la care s-au raliat ceilalti din motive care nu mai conteaza.
Oprea s-a spalat pe maini discret, Paul a facut insurectie dupa ce nu i s-au aliniat interesele, a ramas 'bietul' Anghel sa incaseze in numele gastii lui si al celorlalti doi cu tot cu increngaturile lor.
Daca nu se intelege de ce a fost o decizie gresita atunci, incluzand criteriile, compromisurile si iluziile, nu va fi mai bine nici mai departe!
13.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 16:00)
Aveți dreptate. Cred că una dintre probleme este că tortul BVB este prea mic pentru a multumi toti "invitații" care ar vrea câte o felie.
Prima solutie ar fi sa se procure unul mai mare si aici toți ar trebui sa-si dea contributia, conform rolurilor si competențelor fiecaruia. Dupa cum văd eu lucrurile, asta e o sarcină foarte grea de indeplinit pe termen scurt. Este posibil sa se intample, dar improbabil.
A doua, care nu o exclude pe prima, să se trimită la plimbare o bună parte a "invitaților" la ospăț. Asta are o probabilitate mai mare de a se intâmpla dar e nevoie de onestitate, curaj si abilitate politică, adica de mărfuri rare prin zonă.
Ar mai exista si o a treia cale, care nu le exclude nici ea pe celelalte, dar cere si mai mult curaj, asa ca pentru moment nu cred ca e o optiune demnă de luat in considerație...
13.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 16:13)
....in considerare....
13.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 16:21)
Corect! Multumesc.
13.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.3)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 16:28)
Cu placere!
13.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 13.2)
(mesaj trimis de WS în data de 25.08.2017, 16:29)
(Deși DEX-ul ma iarta: "CONSIDERÁȚIE, considerații, s. f. 1. Motiv, rațiune, considerent. Considerații de ordin secundar. ? Expr. A avea (sau a lua) în considerație = a avea în vedere, a ține seamă de... 2. Reflecție, părere, idee [...]")
13.6. Un test (răspuns la opinia nr. 13.5)
(mesaj trimis de MAKE în data de 25.08.2017, 17:20)
Amice, a fost o gluma.
Probabil ca ambele variante vor fi fiind valide, dar a fost deosebit de instructiv cum ai acceptat imediat corectura de la un anonim, pentru ca, ulterior, cind ai constatat ca am facut-o eu, sa te straduiesti sa nu-mi dai dreptate.
Revenind: unii spun ca, fiind ultima varianta acceptata in DEX, ar fi preferabila varianta "considerare".
Eu nu judec asa, ci prefer sa folosesc oricare varianta acceptata dealungul timpului, de pilda, in cazul substantivului "dramaturg", am folosit, intr-o ocazie, femininul "dramaturga", (si inca, la genitiv - a rezultat ciudatul "dramaturgei") pentru ca-mi permite Dictionarul din 1939.
Cu consideratie...
14. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2017, 15:05)
afara cu sobolovski cu anghle si toata clika de manelisti spitosi si fantastivci doar in filme
15. Timp pierdut
(mesaj trimis de Adrian P. în data de 03.09.2017, 18:01)
Am citit tot , cu mare atentie si nu m-am ales cu nimic! Prea multa patima , prea putine informatii
de interes pentru un mic investitor ! Fiecare incearca sa arate ca e mai grozav decat ceilalti.
Cui serveste asa ceva ? Poate ca cei in cauza
se distreaza tachinandu-se reciproc . Dar celor
mai putin initiati , celor de pe margine asta nu le
serveste la nimic . Mai putina vorbarie si ...sa ve-
dem ce urmeaza la BVB ...