Numărul turiştilor români care îşi cumpără vacanţe în străinătate poate creşte cu până la 10%, în 2015, întrucât datele preliminare de la începutul anului sunt pozitive, a declarat, ieri, Dan Goicea, directorul general al turoperatorului local Cocktail Holidays.
Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 15 milioane de euro şi estimează o creştere uşoară şi pentru 2015, potrivit sursei citate, care a adăugat: "Turismul este pe un trend ascendent şi numărul vacanţelor va creşte, cele mai accesate fiind, în continuare, cele prin cursele charter".
Directorul Cocktail Holidays speră să ajungă în acest an la profitul pe care l-a avut în 2008, anul de boom economic.
"Vârful în turism a fost atins în 2008 pentru toţi operatorii de pe piaţă, iar după aceea a urmat criza. Poate vom ajunge în acest an la profitul pe care l-am avut atunci", a menţionat domnia sa, subliniind că există două influenţe majore în stabilirea preţurilor din sectorul turistic, respectiv decapitalizarea populaţiei şi numărul tot mai mare de oferte din piaţă.
Dan Goicea a adăugat: "Anul trecut, cele mai multe curse charter le-am avut spre Grecia, din punctul de vedere al numărului de turişti şi al rulajelor, urmată de Turcia şi Spania. Introducem câte o destinaţie nouă la cel mult doi ani, cu plecare din Bucureşti, Iaşi sau Cluj. Noi nu încercăm să atragem clienţii care călătoresc cu autocarul şi să-i aducem spre avioanele noastre, întrucât ne adresăm unui segment al populaţiei cu veniturii medii spre ridicate".
Domnia sa susţine că, în 2014, Cocktail Holidays a transportat peste 20.000 de turişti, dintre care 13.000 au călătorit în Grecia. Directorul turoperatorului consideră că este dificil să avem o statistică exactă privind numărul de turişti români care călătoresc, pentru că există o mentalitate prin care companiile se feresc să ofere cifre şi date de teama concurenţei.
Dan Goicea a mai declarat: "Preţul mediu al unei vacanţe era, la sfârşitul lunii aprilie 2015, de 604 euro de persoană pentru şapte zile, comparativ cu 628 euro în 2014 şi 590 euro în aprilie 2013. La noi, majoritatea turiştilor caută chilipiruri, dar, la finalul vacanţei apar nemulţumiri, se fac reclamaţii, iar agenţiile ies în pierdere. Românul este un turist atipic comparativ cu cei din ţările occidentale".
• Goicea: "Luptăm împotriva ofertelor înşelătoare ale unor agenţii de turism"
La nivelul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) a fost demarată o campanie de luptă împotriva ofertelor înşelătoare ale unor agenţii de turism, a spus Dan Goicea, subliniind: "Am cerut agenţiilor să afişeze preţul total al serviciului turistic, cu toate taxele incluse, pentru că este greu de crezut că poţi avea o vacanţă la preţul de un euro, ca în unele cazuri"
În opinia domniei sale, destinaţiile noi de vacanţă sunt introduse după ce piaţa se testează, astfel încât clientul să fie obişnuit cu elementul de noutate. "De obicei, gradul de încărcare a curselor charter este de 70-80% în primul an de la lansarea destinaţiei", consideră Dan Goicea.
Cocktail Holidays a lansat ieri o nouă destinaţie, spre Iordania, în plus faţă de rutele spre Egipt şi Dubai, pentru românii care vor să călătorească în zone însorite, în afara sezonului estival.
Dan Goicea a menţionat: "Am lansat primele curse charter din ţară spre Iordania pentru că aveam nevoie de o destinaţie cu vreme caldă în perioada din extra-sezon. Zborurile vor fi operate de compania Tarom, cu plecare doar din Bucureşti".
În opinia sa, turiştii români nu prea mai pleacă în vacanţă după 15 noiembrie, în ţară fiind înregistrată o scădere dramatică a călătoriilor în perioada noiembrie - decembrie.
"Cele mai multe pachete turistice pe care le vindem sunt cele cu early booking", a declarat Dan Goicea, arătând că, în alcătuirea unui pachet turistic, se iau în calcul factori precum securitatea călătorului, calitatea serviciilor primare şi a celor anexe, precum şi preţul mediu cheltuit pentru un astfel de pachet în cursul anului precedent.
În prezent, Cocktail Holidays operează curse charter din Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi.