DAN PASCARIU, PREŞEDINTE CA TAROM: "Nicolae Demetriade va fi strict monitorizat să nu intre în conflict de interese"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 26 iunie 2013

"Nicolae Demetriade va fi strict monitorizat să nu intre în conflict de interese"

Nicolae Demetriade, proaspăt numit în funcţia de director executiv al "Tarom" şi preşedintele "World Travel" - agenţie de vânzări pe care o deţine şi care reprezintă companiile aeriene "Emirates", "flydubai" şi "SAS" şi firmele de croazieră "Royal Caribbean", "Celebrity Cruises" şi "Azamara" -, va fi atent monitorizat pentru a nu intra în conflict de interese, ne-a spus Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie al operatorului de zbor "Tarom".

Domnia sa ne-a declarat: "Dânsul (n.r. Nicolae Demetriade) nu poate intra în conflict de interese. Când a fost numit (n.r. în funcţia de director executiv al «Tarom»), a declarat că este în poziţia în care este - are o agenţie de turism şi reprezintă «flydubai» - şi nu va lua decizii prin care să intre în conflict de interese. Domnul Demetriade va fi strict monitorizat în acest sens".

Potrivit lui Dan Pascariu, noul director executiv al companiei "Tarom" are ca sarcini monitorizarea implementării planului de management şi urgentarea restructurării societăţii, reprezentând interfaţa boardului în relaţia cu sindicatele.

"În planul de management nu există măsuri legate de rutele către Dubai. Dacă va exista situaţia în care să fie luată o decizie legată de rutele către Dubai, singura situaţie care l-ar pune într-o postură de incompatibilitate, domnia sa va trebui să se abţină. Boardul va lua deciziile", ne-a spus domnul Pascariu.

Pascariu: "Boardul este nemulţumit de modul în care este implementat planul de management"

În timp ce Nicolae Demetriade a fost numit în funcţia de director executiv al "Tarom", mandatul de patru ani al CEO-ului companiei Christian Heinzmann a fost redus la un an.

Domnul Heinzmann spune că ar fi fost forţat să semneze un document prin care durata contractului său a fost redusă la un an şi că ministrul Transporturilor Relu Fenechiu i-ar fi spus că nu are cunoştinţe despre acest lucru şi că vor discuta pe subiect la întoarcea oficialului din concediu.

CEO-ul "Tarom" susţine că ar fi semnat acel document la solicitarea preşedintelui Consiliului de Administraţie Dan Pascariu, menţionând că până în luna noiembrie îşi va păstra funcţia de CEO şi responsabilităţile aferente.

"Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat", a mai precizat Heinzmann.

Dan Pascariu ne-a spus, însă, că Heinzmann a semnat de bunăvoie documentul prin care mandatul său a fost redus, precizând: "S-a ajuns la această decizie după ce boardul şi-a exprimat nemulţumirea faţă de modul modul în care evoluează restructurarea companiei şi în care este implementat planul de management. Acest plan are deadline-uri, care sunt foarte întârziate. Ritmul de implementare este foarte lent. I-am spus CEO-ului că nu avem patru ani la dispoziţie şi am găsit de cuviinţă să suplimentăm resursele executive. L-am numit pe domnul Demetriade, care are o experienţă vastă în domeniu şi sub conducerea căruia compania a avut cea mai bună evoluţie".

CEO-ul "Tarom" a afirmat că intenţionează să discute clarificarea situaţiei sale atât cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, cât şi cu alţi oficiali, inclusiv cu premierul Victor Ponta, şi că îşi doreşte să-şi continue mandatul în forma sa iniţială.

Isar: "S-a trecut la introducerea (n.r. anumitor persoane) în managementul executiv al companiilor de stat prin uşa din dos"

Lucian Isar, fost membru în CA al "Tarom", scrie, pe blogul său: "Fără aprobarea AGA, aflată sub controlul Ministerului Transporturilor, noua poziţie înfiinţată pentru domul Demetriade, de director executiv, rămâne doar o propunere!

Domnul Demetriade, deşi şi-a dorit să intre în managementul executiv al «Tarom», nu a trecut în toamnă de selecţie. Nu cunosc motivele, dar cele mai evidente sunt legate de conflictele de interese în care se afla, incompatibile cu spiritul şi litera Ordonanţei 109 privind managementul privat în companiile de stat. Dumnealui are o experienţă vastă într-o perioadă în care «Tarom» nu mergea extraordinator, deşi era susţinută de stat, dar în care anumite companii de turism au excelat. Este perioada introducerii de concepte novatoare, ca de exemplu «supracomisioanele».

La «Tarom», fiind pilotul programului de guvernanţă corporatistă, guvernarea nu şi-a permis o astfel de incompatibilitate flagrantă din prima. La schimbarea conducerii Ministerului Transporturilor, principiile de guvernanţă corporatistă s-au diluat. După încercarea nereuşită (datorită intervenţiei FMI) de a modifica legislaţia vizând managementul privat, maniera de acaparare a conducerii executive a companiilor de stat a trecut într-o nouă fază.

Domnul Demetriade a intrat în board după ce propunerea boardului referitoare la completarea celei de a şaptea poziţii a fost refuzată de Ministrul Transporturilor. Propunerea de membru în board era reprezentată de o doamnă cu experienţă în domeniu.

Practic, sfidând spiritul de transparenţă şi responsabilitate care a stat la baza Ordonantei 109, s-a trecut la introducerea în managementul executiv al companiilor de stat prin uşa din dos, printr-o poziţie intermediară în calitate de membru neexecutiv al Consiliului de Administraţie. (...) Practic, domnul Demetriade se prezintă ca şi unealta de implementare a Planului de Management creat şi ghidat de echipa actualului CEO cu input de la Consiliul de Administraţie din care nu făcea parte la momentul respectiv domnul Demetriade. Şi, totuşi, în mod pragmatic, pentru ce anume este bătălia pentru «Tarom»? Pentru rezultatele companiei, pentru angajaţi şi condiţiile oferite clienţilor? Desigur că nu! Acestea sunt deja pe calea cea bună, după un efort de şase luni. Nu rămâne decăt să ne uitam la justificările alternative care pot fi numeroase: tranzacţiile de uniformizare a flotei, contracte de asigurare, angajarea de apropiaţi, renegocierea contractelor, ieşirea «Tarom» de pe anumite rute, vânzarea de bilete la preţuri preferenţiale către anumiţi operatori, contractarea de noi servicii de la favoriţi, privatizarea parţială cu interes arab, terenul de la Romaero prin preluarea angajaţilor în unitatea de mentananţă, spargerea companiei în bucăţi".

Nicolae Demetriade a mai condus "Tarom" între anii 2001 şi 2002, lucrând aproape 30 de ani pentru compania de stat. Între 1981 şi 1997, a ocupat, pe rând, funcţiile de şef al agenţiilor din Alger, Amsterdam, respectiv Abu Dhabi şi a fost director al Direcţiei de Import- Export din cadrul transportatorului, între 1993 şi 1995 fiind şi membru în CA. În perioada 1997 - 2001, a fost director general al agenţiei de turism "Happy Tour", pentru ca, în septembrie 2001, să revină la compania aeriană şi să o conducă timp de 18 luni. Între 2002 şi 2008, a ocupat, din nou, funcţia de director general al "Happy Tour". În prezent, conduce compania "World Travel", care activează drept agent general de vânzări în ţara noastră şi în Republica Moldova pentru companiile aeriene "Emirates", "flydubai" şi "SAS" şi pentru firmele de croazieră "Royal Caribbean", "Celebrity Cruises" şi "Azamara", funcţie pe care o ocupă din 2008.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. combinatii... restul e cancan

    cezand ca pascariu e un exponent al capitalismului si va reforma sif4, cand el e un escroc notoriu, gropar al bancorex si imbogatit din relatia cu statul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb