DANIEL KEARVELL, "DHL EXPRESS": "În România există motive să fim optimişti"

Alexandru Sârbu
Ziarul BURSA #Companii / 10 ianuarie 2013

"Clienţii ne-au cerut o îmbunătăţire a eficienţei şi un nivel superior de calitate, iar, pe măsură ce piaţa se dezvoltă, serviciile pe care le oferim devin din ce în ce mai bune".

"Clienţii ne-au cerut o îmbunătăţire a eficienţei şi un nivel superior de calitate, iar, pe măsură ce piaţa se dezvoltă, serviciile pe care le oferim devin din ce în ce mai bune".

Piaţa locală a serviciilor de expediere internaţională oferă, în continuare, oportunităţi de creştere mai semnficative decât ţările vecine, consideră Daniel Kearvell, managing director "DHL Express" România. Ţara noastră prezintă şi o serie de provocări pentru dezvoltarea afacerii, însă acestea fac parte din activitatea zilnică a companiei, care a finalizat o serie de investiţii având drept scop îmbunătăţirea eficienţei, ne-a declarat domnia sa.

"DHL" România procesează, anual, 3,5 milioane de expedieri. Anul trecut, numărul mediu de expedieri procesate zilnic a fost de 15.000, în creştere cu 16% faţă de anul precedent. În luna decembrie, numărul expedierilor zilnice a urcat cu 30% faţă de noiembrie, în ultima săptămână a anului numărul zilnic de apeluri primite din partea clienţilor fiind cu 72% mai mare decât media zilnică anuală. Numărul mediu de apeluri zilnice din decembrie a depăşit numărul mediu zilnic din 2012 cu 46 de procente.

Interviu cu Daniel Kearvell, Managing Director "DHL Express" România

Reporter: Cum a evoluat piaţa serviciilor de logistică în ultimii ani?

Daniel Kearvell: Industria noas-tră reflectă puternic evoluţia economiei, per ansamblul său. Dificultăţile din anii 2008 şi 2009 s-au resimţit şi în domeniul nostru, în condiţiile în care suntem cei care transportăm bunurile produse în alte sectoare. În următorii doi ani, a avut loc o consolidare, iar anul trecut am ajuns la un nivel apropiat de cel de dinainte de declanşarea crizei.

Clienţii ne-au cerut o îmbunătăţire a eficienţei şi un nivel superior de calitate, iar, pe măsură ce piaţa se dezvoltă, serviciile pe care le oferim devin din ce în ce mai bune. Dacă ne uităm la piaţa serviciilor de logistică la nivel internaţional, aceasta a avut o evoluţie relativ stabilă în ultimii ani, nu au avut loc creşteri spectaculoase, divergente faţă de tedinţele din economie.

Dacă ne uităm la statisticile cu privire la exporturile şi importurile României, evoluţiile acestora se oglindesc practic în evoluţiile afacerilor noastre.

Reporter: Ce impresie v-a creat piaţa românească a serviciilor de logistică?

Daniel Kearvell: În ultimii ani, marii jucători au devenit mai puternici, în timp ce companiile mai mici au auvt parte de destul de multe dificultăţi, din cauza situaţiei economice. Segmentul expediţiilor internaţionale, care reprezintă obiectul de activitate la "DHL Express", a înregistrat o creştere a volumului afacerilor. Dacă ar fi să facem o comparaţie cu situaţia pre-criză, marii jucători de atunci sunt acceaşi şi acum, doar cu cote de piaţă uşor modificate.

Viitorul sectorului depinde mult de dezvoltarea companiilor mici şi mijlocii. În urmă cu şase-şapte ani, România a fost una dintre cele mai de succes ţări în ceea ce priveşte atragerea de investiţii străine directe, iar intrarea unor companii mari a avut efecte benefice şi asupra domeniului nostru de activitate, care a cres-cut puternic în 2007 şi 2008. Lucrurile s-au schimbat, însă, în ultimii ani şi consider că sursa unei creşteri viitoare o reprezintă IMM-urile.

Reporter: Vă aşteptaţi la noi intrări în următorii ani?

Daniel Kearvell: Barierele de intrare pe piaţa expedierilor internaţionale sunt foarte mari. Pentru a putea concura cu companiile importante, trebuie să dispui de o reţea similară acestora. De exemplu, noi suntem prezenţi în 220 de ţări şi teritorii, iar în România avem 42 de locaţii. Oferta noastră calitate/preţ este foarte competitivă. Pentru a ajunge la un asemenea nivel este nevoie de inves-tiţii şi de timp. Din acest motiv, în afara schimbărilor prin care trec câţiva dintre competitorii noştri, nu vedem modificări semnificative cu privire la numărul actorilor din piaţă. Marii jucători din România sunt aceiaşi cu cei de la nivel internaţional şi nu mă aştept ca, în următorii ani, acest lucru să se schimbe.

Reporter: Cum s-a adaptat "DHL" la noile condiţii de piaţă, generate de criza financiară?

Daniel Kearvell: Punctul forte al "DHL" în România îl reprezintă consistenţa. Suntem prezenţi aici de peste 20 de ani, operând sub brandul internaţional. Subcontractăm foarte puţin din operaţiunile noastre, ceea ce ne face să fim aproape unici, din acest punct de vedere. În ultimii doi ani, care au fost destul de dificili pentru sector, am continuat să investim în dezvoltarea infrastructurii proprii. De exemplu, anul trecut am investit 2,5 milioane euro, pentru a achiziţiona peste o sută de autovehicule noi. De asemenea, am crescut capacitatea avioanelor din Arad şi Cluj şi am extins reţeaua către întreaga zonă de est a ţării.

Prioritatea pentru noi o reprezintă continuarea dezvoltării afacerii. Eforturile în acest sens ne-au ajutat să trecem cu bine peste provocările ultimilor ani.

Un alt avantaj competitiv îl reprezintă relaţiile pe termen lung pe care le avem cu clienţii. Un lucru care m-a impresionat în perioada de şase luni de când sunt aici este că mulţi dintre clienţii pe care i-am vizitat şi-au arătat încrederea în noi, ca urmare a faptului că le-am fost alături de la înfiinţare. Acest lucru este o dovadă a angajamentului nostru faţă de economia României şi ne-a permis să dezvoltăm o reţea solidă de clienţi.

În perioade dificile, multe companii aleg să reducă nivelul calităţii serviciilor, dar pentru noi acesta este foarte important, motiv pentru care am decis să continuăm investiţiile, indiferent de climatul economic. Iar acest lucru se reflectă în rezultatele pe care le-am obţinut în ultimii ani.

Reporter: Ce aşteptări aveţi pentru acest an?

Daniel Kearvell: În România există motive să fim optimişti, există sectoare care ne pot genera o creştere solidă în acest an. Piaţa este, încă, în dezvoltare şi, dacă ai o strategie clară, poţi obţine rezultate peste media pieţei şi peste evoluţia economiei. Deci primul obiectiv îl reprezintă creşterea afacerii.

Al doilea constă în continuarea procesului de investiţii. Ne aşteptăm ca, în acest an, să îmbunătăţim timpii de sosire în şi plecare din Bucureşti a avioanelor noastre. Suntem prezenţi într-o piaţă foarte competitivă, iar în momentul în care vom începe să stag-năm, acest lucru se va reflecta aproape imediat în volumul de afaceri.

Perspectivele de creştere nu ţin doar de dorinţa noastră, ci se bazează pe ceea ce ne solicită clienţii. IMM-urile, a căror importanţă pentru noi am menţionat-o, vor să îşi aducă produsele pe piaţă cât mai repede şi dorim să reuşim să putem satisface cât mai bine această dorinţă a lor.

Comparativ cu alte ţări din regiune, consider că, în România, "DHL" este mai bine poziţionată să înregis-treze creştere în perioada următoare.

Reporter: Luând în considerare afacerile generate de diferitele segmente de clienţi, care au fost sectoarele care au avut parte de o restrângere a activităţii, din cauza condiţiilor economice?

Daniel Kearvell: Un element important pe care trebuie să îl avem în vedere este că aproximativ 70% din exporturile României merg către Uniunea Europeană (UE), ceea ne face dependenţi de cererea de consum de aici. Un sector care a fost afectat este cel auto, pentru care cererea este foarte redusă. De asemenea, sectorul bancar, care este influenţat de situaţia la nivel internaţional.

Există, însă, şi sectoare care înregistrează creştere. Industria textilă are un trend ascendent, fapt reflectat de volumele în creştere şi de numărul de noi clienţi provenind din acest domeniu. Un domeniu în care Româ-nia are un potenţial ridicat este cel al tehnologiilor de vârf. În plus, există câteva proiecte de investiţii din partea unor companii multinaţionale, ale căror efecte ar urma să devină vizibile în acest an. Iar, ca o persoană aflată de curând în România, văd un potenţial mare în turism.

Cea mai importantă sursă de creştere o reprezintă, aşa cum am menţionat deja, IMM-urile, companii care se înfiinţează de la zero şi care doresc să pătrundă pe pieţe internaţionale.

Reporter: Pot compensa IMM-urile reducerile care au loc la nivelul companiilor mari?

Daniel Kearvell: Doar parţial. Din portofoliul nostru de clienţi, peste 30% sunt companii multinaţionale. Acestea continuă să reprezintă o zonă cheie pentru noi. Există şi aici sectoare şi companii care pot să genereze creştere, în special în domeniile în care România s-a dovedit a fi un partener de încredere. Privind în viitor, toate companiile care depind de cererea externă, în special cea din UE, trebuie să se aştepte la cel mult o creştere uşoară, nu spectaculoasă. Acest lucru este valabil şi pentru firmele româneşti, şi pentru cele străine, şi pentru cele mari, şi pentre cele mici.

Reporter: Vânzarea "Cargus" către "Abris Capital" a adus un nou competitor pentu "DHL Express". Ce impact vă aşteptaţi să aibă această tranzacţie asupra activităţii companiei?

Daniel Kearvell: "Cargus" nu reprezintă un competitor direct al "DHL". Activitatea noastră în România constă, în cea mai mare parte, în expediţii internaţionale. "Cargus" este un jucător foarte puternic pe piaţa locală. Clienţii care apelează la noi pentru servicii interne au făcut-o şi pentru servicii internaţionale. Atenţia noastră este concentrată asupra afacerii de bază, respectiv expediţiile internaţionale. Cum "Cargus" se concentrează pe piaţa internă, nu va există o concurenţă între noi.

Intenţionăm să continuăm parteneriatul cu "Cargus", iar unele centre de expedieri vor rămâne comune, însă afacerile sunt separate, iar vânzarea "Cargus" ne va permite să ce concentrăm toate eforturile asupra activităţii de bază.

Reporter: Dacă ar fi să comparaţi România cu ţările în care aţi lucrat anterior, ce similarităţi aţi remarca?

Daniel Kearvell: În România avem de înfruntat provocarea de a aduce pachetele la destinaţie în aceas-tă perioadă, din cauza căderilor de zăpadă. În Qatar, unde am lucrat înainte, există provocări similare, însă pe timpul verii, când temperaturile sunt foarte ridicate. Oamenii noştri reuşesc, însă, să facă faţă în ambele situaţii, ceea ce spune multe despre motivaţia lor. Deci provocările sunt similare, dar condiţiile geografice sunt foarte diferite.

România este o ţară mare, cu un relief montan, însă reţeaua de care dispunem, precum şi relaţia pe care o avem cu autorităţile sunt foarte bune, permiţându-ne să fim lideri de piaţă. 90% din transporturile noastre sunt vămuite în momentul sosirii. Avem şi un parteneriat foarte bun cu "Tarom".

O altă provocare pe care o întâlnim aici o reprezintă calitatea infrastructurii de transport terestru, însă, în ultimii ani, s-au înregistrat progrese în acest sens, prin inaugurarea unor segmente de autostrăzi şi reabilitarea şi extinderea unor drumuri. Un element pozitiv este faptul că există loc de îmbunătăţire a afacerii, pentru că sunt regiuni unde este dificil să ajungem, dar asupra cărora trebuie să ne concentrăm, pentru că de acolo poate proveni creşterea.

Qatar este o ţară mică aflată într-o perioadă de creştere puternică. Dispune de resurse energetice importante. Populaţia are cel mai ridicat nivel de trai din lume, după PIB/locuitor. Are şi ea propriile provocări, cărora trebuie să le facă faţă, provocări care ţin de dezvoltarea infrastructurii. Situaţia din România este mai degrabă, similară celei din Rusia, ţară în care am lucrat timp de şapte ani.

În acest domeniu de activitate, fiecare zi reprezintă o provocare, pentru că pot apărea elemente neprevăzute. Din acest motiv trebuie să fim pregătiţi să facem faţă oricărei situaţii.

Reporter: Aveţi în plan să realizaţi vreo achiziţie în România în viitorul apropiat? Sunteţi interesaţi de "Poşta Română"?

Daniel Kearvell: Nu. "Poşta Română" activează într-un domeniu diferit, motiv pentru care nu prezintă interes. Singurele achiziţii care ne interesează pentru următoarea perioa-dă sunt cele de clienţi şi parteneri noi. În luna noiembrie a anului trecut, am reuşit să atragem o sută de noi clienţi.

Intenţionăm să ne concentrăm pe dezvoltarea afacerii în domeniul nos-tru de bază, unde suntem foarte bine poziţionaţi, fără să ne lăsăm distraşi de domenii periferice. Dacă am permite ca atenţia să ne fie distrasă, acest lucru ar fi în detrimentul nos-tru.

La nivelul Europei Centrale şi de Est, România reprezintă, pentru "DHL", una dintre pieţele cu cele mai mari posibilităţi de creştere, şi intenţionăm să capitălizăm acest potenţial.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9769
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7110
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3354
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9529
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.1947

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb