DANIELA SHAH, ETURIA: "Clienţii nu au renunţat şi nici nu şi-au schimbat vacanţele din cauza virusului Zika"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism / 2 februarie 2016

"Clienţii nu au renunţat şi nici nu şi-au schimbat vacanţele din cauza virusului Zika"

"Ne sfătuim turiştii să îşi ia măsurile standard de igienă atunci când călătoresc"

Răspândirea virusului Zika în tot mai multe ţări constituie o ameninţare majoră la adresa întregii Planete. Daniela Shah, coproprietar Eturia ne-a declarat că îşi sfătuieşte clienţii care aleg să călătorească în afara Europei, în special în Africa, Asia şi America Latină să îşi ia măsurile standard de igienă. De asemenea, doamna Shah a mai precizat că resorturile pe care le recomandă turiştilor au anumite standarde de confort, folosesc substanţe anti - ţânţari, astfel încât scade mult riscul contactării virusului Zika.

Reporter: Au existat creşteri substanţiale în cadrul agenţiei, ţinând cont că anul 2015 a fost unul de succes în turismul românesc?

Daniela Shah: Da, putem spune că a fost un an bun pentru turismul românesc. Nu mai putem vorbi despre creşteri substanţiale, pentru că piaţa se stabilizează şi creşteri de două cifre vom vedea din ce în ce mai rar. Încă nu avem datele finale pentru anul 2015 dar, per total, estimăm o creştere de aproximativ 10 - 11%. Sunt anumite tipuri de vacanţe în destinaţii îndepărtate care au înregistrat creşteri spectaculoase, de până la 40%. Acest fapt se datorează bazei de plecare mici, fiind vorba despre experienţe nou introduse în pachetul nostru de servicii şi la care turiştii au fost extrem de receptivi. Din punctul nostru de vedere, marele succes al anului 2015 (sau al ultimilor 2-3 ani) este schimbarea preferinţelor turiştilor români, cu o dorinţă de a călători şi a cunoaşte mai pregnantă decât confortul unei destinaţii aproape de casă şi arhicunoscută. Destinaţii precum Cuba şi Republica Dominicană putem spune ca le-am crescut de la zero şi, astăzi, turiştii noştri sunt primiţi acolo cu informaţii în limba română, uneori chiar şi de ghizi locali care vorbesc româneşte.

Reporter: Ce oferă compania dumneavoastră turiştilor?

Daniela Shah: Oferta Eturia include exclusiv destinaţii externe, îndepărtate. Turiştii care călătoresc cu noi au posibilitatea de a alege fie o vacanţă într-un paradis exotic precum Cuba, Mauritius, Maldive, Republica Domincană, fie un circuit în cadrul căruia vor putea explora destinaţii precum Japonia, China, SUA şi multe altele. Ceea ce este interesant aici, este proporţia de sejururi versus circuite alese de turiştii agenţiei noastre în 2015, 50% - 50%.

Reporter: Care au fost cele mai căutate destinaţii anul trecut?

Daniela Shah: Din portofoliul nostru mă bucur să văd că destinaţii precum Cuba, Maldive, Republica Dominicană, Thailanda, Mexic sau Statele Unite ale Americii au înregistrat creşteri considerabile şi, judecând dupa acest început de an, probabil că trendul se va menţine.

Reporter: A afectat în vreun fel situaţia externă (criza refugiaţilor, atacurile teroriste) turismul? S-a schimbat trendul din această cauză? Există destinaţii care au ieşit de pe lista de călătorie a clienţilor?

Daniela Shah: Suntem o agenţie specializată în destinaţii exotice şi pot spune că nu am resimţit în vreun fel efectele evenimentelor din Europa sau din zona Peninsulei Arabiei (în principal Egipt şi Tunisia). În situaţia dată, am putea considera destinaţiile noastre de bază, precum America de Sud şi Caraibe, drept destinaţii foarte sigure pentru turişti, în care nu s-au înregistrat vreodată evenimente de acest gen. Aşa cum este şi normal, siguranţa şi confortul turiştilor sunt principala noastră preocupare, motiv pentru care vom căuta tot timpul destinaţii sigure care oferă experienţe inedite. Thailanda a avut o scurtă perioadă de frământări dar, din fericire, lucrurile au revenit la normal.

Reporter: Virusul Zika va fi un factor care va aduce modificări în turism? Credeţi că vor exista anulări din această cauză?

Daniela Shah: Fiind medic la bază, sunt abonată la fluxurile de noutăţi ale institutelor de profil din Statele Unite şi primesc frecvent informări cu privire la statusul răspândirii virusului Zika. Nu am avut renunţări sau schimbări de vacanţe datorate acestei posibile epidemii dar, ca întotdeauna, ne sfătuim turiştii să îşi ia măsurile standard de igienă atunci când călătoresc în afara Europei, în special în Africa, Asia şi America Latină: să se spele pe mâini, să folosească dezinfectant de mâini, să aibă o soluţie anti - ţânţari eficientă, să evite consumul preparatelor crude sau gătite insuficient. Toate acestea folosite mai mult ca un plus de prevenţie, întrucât resorturile pe care le recomandăm turiştilor noştri au anumite standarde de confort, folosesc substanţe anti - ţânţari, astfel încât scade mult riscul contactării acestui virus.

Reporter: Ce aşteptări financiare aveţi pentru anul acesta?

Daniela Shah: Pentru 2016 targetăm o creştere de cel puţin 15% faţă de nivelul anului 2015.

Reporter: Ce noutăţi aţi pregătit pentru noul an?

Daniela Shah: Pentru 2016 dorim să ne întărim poziţionarea pe destinaţii precum Cuba, Republica Dominicană, Mexic şi să creştem puternic zona de vacanţe - experienţe, precum vacanţele wellness, detox, vacanţe tematice, etc.

Reporter: Credeţi că voucherele de vacanţă reprezintă un beneficiu pentru turism? Sau dimpotrivă, ţinând cont că vor putea fi utilizate doar în ţară?

Daniela Shah: Pentru turismul din România, da, voucherele de vacanţă pot reprezenta un pas înainte. Pentru publicul nostru nu consider că vor aduce o schimbare notabilă.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Daniela Shah: Având în vedere că ne dorim sa creştem Eturia, că investim constant în calitatea serviciilor noastre, în personalul nostru, credem în forţa şi în posibilitatea de creştere a turismului românesc. Ne-am lănsat într-un moment în care vacanţele exotice erau considerate inaccesibile sau destinate doar unui anumit public. Ultimii 7 ani au însemnat o revoluţie din acest punct de vedere. Acum, grupurile noastre sunt aşteptate cu bannere în limba română, partenerii locali ne consideră un public important pentru turismul din ţara lor, companiile aeriene scad preţul biletelor de avion spre anumite destinaţii cheie, motiv pentru care nu ne putem aştepta decât la o evoluţie pozitivă şi o maturizare a turismului românesc.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte România să atragă mai mulţi turişti străini?

Daniela Shah: Pentru că ne lipseşte strategia şi pentru că, pentru moment, infrastructura nu ne permite să facem din turism un domeniu cheie, contribuitor la PIB-ul ţării noastre.

Reporter: Vor fi atraşi mai mulţi turişti de ţara noastră, ţinând cont de nominalizările Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue?

Daniela Shah: Da, sunt fără îndoială reuşite care se vor vedea în numărul turiştilor ce vor ajunge în România. Dar, dacă ţinând cont de aceste materiale apărute în publicaţiile internaţionale am pregăti şi o serie de evenimente la care turişii străini să participe, am întări securitatea cluburilor şi a localurilor din Centrul Istoric şi am fluidiza cumva traficul spre Valea Prahovei şi spre Sibiu, am reuşi să transformăm acest trend într-o permanenţă.

Reporter: Care este strategia pe care o urmaţi în prezent?

Daniela Shah: În prezent dorim să ne întărim colaborarea cu partenerii locali din destinaţiile care se regăsesc în portofoliul nostru şi să includem cât mai multe experienţe inedite pentru turiştii din România care îşi doresc o vacanţă diferită.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb