Concernul german Moxel AG, care a preluat, în 1992 pachetul majoritar al unei firme din România, intenţionează să reia colaborarea cu "Agricola International", după ce, în urmă cu şase ani, şi-a pierdut majoritatea în capitalul social al holdingului băcăuan. "Chiar dacă este, în prezent, doar acţionar minoritar, am rămas într-o relaţie foarte bună în diverse activităţi comerciale intenţionând, în prezent, să redeschidem cu Moxel chiar colaborarea în planul investiţiilor comune", a declarat Gheorghe Antochi, preşedintele "Agricola International", citat de Rompres.
Moxel AG a fost primul investitor important în producţia agroalimentară din Europa Centrală şi de Est. Împreună cu un grup de specialişti din Bacău şi firma Prodexport Bucureşti a înfiinţat, în 1992, în ciuda dificultăţilor provocate de legislaţia acelui timp, Compania Agricola International în care deţinea 51 % din pachetul de acţiuni. Ulterior, ca urmare a condiţiilor macroeconomice nefavorabile din România şi din lume, rigorilor impuse în Uniunea Europeană privind investiţiile în ţările ce nu făceau parte din această zonă, dar şi propriilor dificultăţi determinate de evoluţia crizei "vacii nebune" în Europa, firma germană şi-a limitat foarte mult disponibilitatea de a participa alături de ceilalţi acţionari din holdingul băcăuan la ambiţioasele proiecte de restructurare iniţiate de Agricola International.
Prin majorarea succesivă a capitalului social al holdingului băcăuan la care Moxel AG nu a participat, firma germană a rămas cu doar 2,4 %. Între timp Moxel AG a fuzionat cu patru mari companii de abatorizare şi procesare a cărnii din Germania şi Olanda şi a revenit între liderii europeni în ceea ce priveşte comerţul cu carne de vită şi porc, iar România a devenit membru al Uniunii Europene.
"Concernul german reprezintă iar o forţă importantă din a cărei colaborare Agricola nu are decât de câştigat", opinează managerul firmei băcăuane.
Agricola Bacău are, la această dată, circă 3.000 de salariaţi, dintre care 339 sunt specialişti, nouă unităţi de producţie, deţine 18 % din piaţa ocupată de fabricanţii specializaţi pe carne de pasăre din România, livrând, zilnic, 100 de tone de carne şi produse din carne, precum şi peste 300.000 de ouă.
Firma deţine o reţea de 25 de magazine şi cinci depozite în mai multe judeţe ale ţării şi municipiul Bucureşti, livrează 40 % din producţie în supermarketuri şi 10 % la export. Cifra de afaceri a holdingului a ajuns în 2006 la 70 de milioane de euro, iar pentru acest an este estimată la 75 de milioane de euro. În 2003 a lansat brandul "Agricola", ce reprezintă numai produse înalt securizate din punct de vedere alimentar, iar din acest an a scos pe piaţă marca de semipreparate "Sav"Or".