Compania franceză "Michelin & Cie.", cel mai mare producător mondial de anvelope, anunţă o creştere de 8,9% a cîştigurilor sale pe prima jumătate a anului în curs, în baza majorării preţurilor de distribuţie. Profitul net al băncii a ajuns la 388,6 milioane de euro (480,3 milioane de dolari) sau 2,68 euro/acţiune în perioada ianuarie-iunie 2005, faţă de cel de 357 milioane de euro sau 2,47 euro/acţiune în primul semestru din 2004. Profitul operaţional al societăţii a sporit cu 0,7%, la 687,3 milioane de euro.
Vînzările "Michelin" au crescut cu 0,1%, la 7,49 miliarde de euro, deşi numărul anvelopelor comercializate a scăzut cu 3,6% în perioada analizată. În acest an, compania a majorat cu 5% preţurile de distribuţie în Europa şi cu 6% în America de Nord, ca urmare a faptului că, la rîndul său, se loveşte de costuri mari la achiziţia materiilor prime: cauciuc şi ţiţei. Totuşi, şi în aceste condiţii, oficialii societăţii spun că vînzările de pneuri vor creşte în cea de-a doua jumătate a anului. Aceştia estimează şi o creştere de 14-15% a preţurilor materiilor prime în 2005, faţă de 13%, cît anticipau anterior.