Companiile de asigurare au plătit anul trecut despăgubiri în valoare de peste 36,2 milioane lei în baza asigurărilor de călătorie, mai mult decât dublu faţă de 2021. Interesul în creştere pentru aceste poliţe care, practic, asigură o vacanţă fără griji, reiese şi din numărul asigurărilor de acest tip încheiate anul trecut, în creştere cu peste 26% faţă de 2021, de la aproape 270.000 de contracte la peste 339.000 de contracte emise în 2022.
La nivel de percepţie, aproape două treimi (61%) dintre respondenţii cercetării sociologice anuale ce sondează modul în care românii percep riscurile, Barometrul UNSAR - IRES, declară că au în plan să plece în vacanţă anul acesta. Dintre aceştia, 68% au luat în considerare achiziţionarea unei astfel de asigurări - ceea ce reflectă un interes crescut privind acest tip de poliţe.
"Pe lângă faptul că reprezintă o investiţie în confortul şi în liniştea turiştilor, asigurările de călătorie sunt şi un instrument vital de protecţie împotriva situaţiilor neprevăzute care pot apărea în timpul unei călătorii. Indiferent că vorbim despre incidente medicale, pierderi de bagaje, zboruri întârziate sau pierdute, o asigurare de călătorie oferă un sprijin financiar important, permiţând oamenilor să-şi continue vacanţele fără griji, ori să facă faţă mai uşor anumitor situaţii dificile. Mai mult decât oricând, asigurările reprezintă un aspect important pe care trebuie să-l luăm în considerare atunci când ne planificăm o călătorie", a declarat Alexandru CIUNCAN, Preşedinte & Director General UNSAR.
Conform aceleiaşi cercetări sociologice, românii sunt, în principal, interesaţi să se protejeze financiar în cazul unor boli sau accidente survenite în străinătate (20%), împotriva riscului de anulare a călătoriei (9%), dar şi în situaţia în care se îmbolnăvesc sau se accidentează în România (7%). Studiul mai arată şi că, pentru 26% dintre români, a crescut interesul cu privire la asigurările de călătorie.
Riscurile menţionate de români se regăsesc şi în topul situaţiilor pentru care asigurătorii au plătit cele mai multe şi mari despăgubiri. Astfel, anul trecut s-au plătit 29 milioane lei pentru acoperirea cheltuielilor medicale de urgenţă care au vizat restabilirea sănătăţii asiguraţilor pe perioada vacanţelor, cum ar fi consultaţii şi tratamente medicale, intervenţii chirurgicale de urgenţă, spitalizare în urma unei boli/unui accident, intervenţii stomatologice, accidente rezultate în urma practicării unor sporturi de sezon, infectării cu COVID-19, servicii de ambulanţă, servicii de repatriere medicală sau chiar repatriere în caz de deces, etc. Diferenţa de 7,2 milioane lei a fost acordată pentru acoperirea altor cheltuieli non-medicale, precum anularea călătoriei din cauze independente de voinţa persoanei asigurate, pierderea / întârzierea / furtul bagajelor, întreruperea / extinderea călătoriei, servicii de asistenţă rutieră, pierderea documentelor, răspunderea civilă legală, etc.
"Aceste cifre ne dovedesc încă o dată importanţa existenţei unei asigurări de călătorie. Aceasta poate prelua costurile care se pot ivi în anumite situaţii dificile şi ne poate ajuta să ne continuăm vacanţa alături de cei dragi", a completat reprezentantul UNSAR.